360277
No cover
Book
In basket
(Publikacje Biznesowe)
Kształtowanie się demokracji w Polsce oraz rozwój gospodarki rynkowej i otwarcie na światowe rynki stwarza zapotrzebowanie na nowe profesjonalne standardy w zakresie rzecznictwa interesów. Prezentacja zjawiska lobbingu w rozwiniętych demokracjach stanowi kontekst dla rozważań na temat perspektyw i kierunków jego rozwoju w Polsce. Analizie poddane są: rodzaje i specyfika grup wpływu ľ różne formy nacisku w sferze publicznej, modele lobbingu funkcjonujące w USA, Europie Zachodniej oraz w instytucjach Unii Europejskiej, regulacje prawne i etyczne o charakterze ustawowym i środowiskowym, profesjonalizacja rzecznictwa interesów we współczesnym świecie, strategie lobbingu na Zachodzie oraz główne narzędzia i techniki, specyfika lobbingu w Polsce na tle wyników badań socjologicznych, lobbing na poziomie Unii Europejskiej. Szczegółowa charakterystyka praktycznych aspektów lobbingu jako istotnej formy komunikacji oraz opisy stosowanych metod uzupełnione są licznymi przykładami i studiami przypadków.
Notes:
Bibliography, etc. note
Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again