360332
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywowanie w zarządzaniu / Józef Penc. - Wyd. 2. - Kraków : Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, cop. 1998. - 285 s. : il., wykr. ; 20 cm.
(Biblioteka Menedżera)
Hasło UKD
Motywowanie we współczesnym rozumieniu tego pojęcia jest nową funkcją zarządzania, nawet nie do końca jeszcze u nas sprecyzowaną, zwłaszcza jeśli się ją rozważa w kontekście potrzeb i wymagań gospodarki rynkowej. W gospodarce tej, jak wiadomo, praca ma wartość rynkową, co sprawia, że motywacja do niej nabiera nowego wymiaru: z kategorii socjoekonomicznej staje się kategorią ekonomiczną. Stąd też wynika nowe podejście do analizy i stymulacji procesu motywowania - podejście systemowe, w którym dostrzega się wielowymiarowość i dynamiczny charakter zachowań ludzi w organizacji. Próbę takiego systemowego podejścia na zasadzie polimotywacji stanowi niniejsza praca. Nie daje ona recepty na skuteczne motywowanie - takiej recepty po prostu nie ma, gdyż motywacja jest całościową reakcją jednostki na sytuację pracy, wykonywane zadania i skutki pracy, które są zmienne w czasie i przestrzeni oraz podlegają subiektywnemu osądowi i wartościowaniu - wskazuje jednak na potrzebę nadania motywacji nowej treści i nowych funkcji dynamizujących postawy ludzkie oraz na konieczność sięgania po nowe jej warstwy, niemieszczące się w tradycyjnym, to znaczy finansowym do niej podejściu.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej