360332
No cover
Book
In basket
Motywowanie w zarządzaniu / Józef Penc. - Wyd. 2. - Kraków : Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, cop. 1998. - 285 s. : il., wykr. ; 20 cm.
(Biblioteka Menedżera)
Hasło UKD
Motywowanie we współczesnym rozumieniu tego pojęcia jest nową funkcją zarządzania, nawet nie do końca jeszcze u nas sprecyzowaną, zwłaszcza jeśli się ją rozważa w kontekście potrzeb i wymagań gospodarki rynkowej. W gospodarce tej, jak wiadomo, praca ma wartość rynkową, co sprawia, że motywacja do niej nabiera nowego wymiaru: z kategorii socjoekonomicznej staje się kategorią ekonomiczną. Stąd też wynika nowe podejście do analizy i stymulacji procesu motywowania - podejście systemowe, w którym dostrzega się wielowymiarowość i dynamiczny charakter zachowań ludzi w organizacji. Próbę takiego systemowego podejścia na zasadzie polimotywacji stanowi niniejsza praca. Nie daje ona recepty na skuteczne motywowanie - takiej recepty po prostu nie ma, gdyż motywacja jest całościową reakcją jednostki na sytuację pracy, wykonywane zadania i skutki pracy, które są zmienne w czasie i przestrzeni oraz podlegają subiektywnemu osądowi i wartościowaniu - wskazuje jednak na potrzebę nadania motywacji nowej treści i nowych funkcji dynamizujących postawy ludzkie oraz na konieczność sięgania po nowe jej warstwy, niemieszczące się w tradycyjnym, to znaczy finansowym do niej podejściu.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again