359942
Book
In basket
Autorka przedstawia własną koncepcję teoretyczną psychologii wychowania odwołując się do psychologii rozwoju człowieka i humanistycznej. Zadaje pytanie, czym byłoby wychowanie, jeśli pod jego wpływem człowiek nie stawałby się gotowy do odczuwania sensu życia. Jest zdania, że najwyższą jakościową zmianą rozwojową jest odnalezienie sensu swojego istnienia. Nie jest to łatwe w świecie, w którym jednostka coraz mniej się liczy, w rzeczywistości, w której dominuje przymus sukcesu i atrakcyjności fizycznej, w świecie, w którym coraz powszechniejsza staje się banalizacja zła. Stąd też - jej zdaniem - rozpatrywanie wychowania poza psychologią humanistyczną wydaje się wątpliwe. Uzasadnia jednak, że droga do odnajdywania sensu życia prowadzi także przez osiąganie sprawności. Jeśli dziecko nie może sprostać stawianym mu wymaganiom, potrzebne jest wspomaganie rozwoju poprzedzone wnikliwą diagnozą psychologiczną. W tym właśnie upatruje rolę psychologa wychowania.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again