359614
Book
In basket
Praca przynosi bardzo istotny teoretycznie i praktycznie plon. Jest on zarazem bogaty dzięki licznym drobiazgowym analizom spełniającym wysokie kryteria rzetelności. Autorki konsekwentnie realizują założony w projekcie program analiz jakościowych i ilościowych, wskutek tego praca jest pod względem poznawczym konsekwentna. Czytelnik znajdzie w niej udokumentowane odpowiedzi na pytania badawcze obudowane zakotwiczonymi w warstwie teoretycznej interpretacjami. Autorki wykazały, że procedura oceniania kształtującego może stanowić czynnik kształtujący klimat klasy szkolnej i szkoły. Takie składniki procedury oceniania kształtującego, jak klarowne określanie celów lekcji, określanie kryteriów sukcesu oraz rozbudowana, adresowana do uczniów informacja zwrotna wraz z uzasadnieniem to predyktory dominującego w szkole, postrzeganego przez uczniów klimatu, który sprzyja autonomicznemu uczeniu się. […] Dzięki ugruntowanej teoretycznie operacjonalizacji zarówno obszaru klimatu szkoły, jak i procedury oceniania kształtującego praca stanowi istotny postęp w tych dziedzinach. Pod względem merytorycznym może ona stanowić przykład sumienności i badawczej rzetelności. Jest istotnym osiągnięciem tak w warstwie teoretycznej, jak i warsztatowo-badawczej oraz metodyczno-praktycznej…. (z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego)
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 78091 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 266-280.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again