350962
Książka
W koszyku
Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono definicję i funkcje komunikacji. Scharakteryzowano syntetycznie tradycje badawcze w dziedzinie komunikacji oraz wybrane modele komunikacyjne. Ponadto opisano wybrane czynniki determinujące skuteczną komunikację. Rozdział drugi jest poświęcony komunikacji rachunkowości. Opisano w nim pojęcie komunikacji rachunkowości. Następnie przedstawiono przegląd literatury zagranicznej oraz polskiej dotyczącej badań naukowych z tego zakresu. Rozdział trzeci jest poświęcony różnym inicjatywom na rzecz efektywnej komunikacji poprzez sprawozdawczość finansową. Rozpoczyna się od krótkiej charakterystyki raportu rocznego spółki publicznej. Następnie opisano kilka dokumentów, w tym dokumenty dyskusyjne na temat ujawnień w sprawozdaniach finansowych oraz raport ilustrujący dobre praktyki spółek w zakresie efektywnego komunikowania tych ujawnień. Ostatni rozdział zawiera wyniki badania empirycznego dotyczącego praktyk spółek publicznych w zakresie efektywnej komunikacji z otoczeniem poprzez sprawozdania finansowe. Pierwsza część badania dotyczy analizy not w sprawozdaniach finansowych spółek zagranicznych, zaś druga część – spółek z Polski. Monografię zamyka podsumowanie zawierające główne wnioski wynikające z realizacji celu pracy oraz kierunki dalszych badań.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75384 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 171-185.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla naukowców, studentów i praktyków.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej