359614
Book
In basket
Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono definicję i funkcje komunikacji. Scharakteryzowano syntetycznie tradycje badawcze w dziedzinie komunikacji oraz wybrane modele komunikacyjne. Ponadto opisano wybrane czynniki determinujące skuteczną komunikację. Rozdział drugi jest poświęcony komunikacji rachunkowości. Opisano w nim pojęcie komunikacji rachunkowości. Następnie przedstawiono przegląd literatury zagranicznej oraz polskiej dotyczącej badań naukowych z tego zakresu. Rozdział trzeci jest poświęcony różnym inicjatywom na rzecz efektywnej komunikacji poprzez sprawozdawczość finansową. Rozpoczyna się od krótkiej charakterystyki raportu rocznego spółki publicznej. Następnie opisano kilka dokumentów, w tym dokumenty dyskusyjne na temat ujawnień w sprawozdaniach finansowych oraz raport ilustrujący dobre praktyki spółek w zakresie efektywnego komunikowania tych ujawnień. Ostatni rozdział zawiera wyniki badania empirycznego dotyczącego praktyk spółek publicznych w zakresie efektywnej komunikacji z otoczeniem poprzez sprawozdania finansowe. Pierwsza część badania dotyczy analizy not w sprawozdaniach finansowych spółek zagranicznych, zaś druga część – spółek z Polski. Monografię zamyka podsumowanie zawierające główne wnioski wynikające z realizacji celu pracy oraz kierunki dalszych badań.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 75384 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 171-185.
Target audience note
Dla naukowców, studentów i praktyków.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again