350581
Book
In basket
Używając języka inkluzywnego (włączającego) a nie słów wykluczających, można zmieniać lub nawet niwelować stereotypy, szczególnie o podłożu kulturowym, ale także chronić ludzi dyskryminowanych ze względu na cechy, na które nie maja wpływu, takie jak: pochodzenie narodowe lub społeczne, przynależność do mniejszości narodowej, kolor skóry, rasa, płeć, sprawność fizyczna, wiek, orientacja seksualna, język a nawet religia czy majątek. Owszem Europejska Konwencja Praw Człowieka gwarantuje równość i szacunek wszystkim ludziom. Zasada poszanowania godności ludzkiej dotyczy także kontaktów językowych, gdyż to język służy do tego, żeby się z drugim człowiekiem porozumieć i z nim współdziałać. Przestrzeganie podstawowych norm etycznych, takich jak okazywanie szacunku interlokutorowi, solidaryzowanie się z nim i przejawianie zainteresowania ważnymi dla niego sprawami to przykład efektywnego inkluzywnego działania komunikacyjnego. (ze wstępu)
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 78446 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 131-136.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again