359614
Book
In basket
(Dysertacje Doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk ; 20)
Katarzyna Słoboda bada praktyki takich artystek jak Lisa Nelson, Rosalind Crisp, Maria Zimpel, Anna Nowicka i Maria Stokłosa. Ucieleśniona uważność to zwrot ku prymarnej modalności tańca jako osadzonej w ciele wielozmysłowej świadomości i obecności, pozwalający umiejscowić percepcję i recepcję tańca w ciele. Autorkę interesuje w jaki sposób praktyki te problematyzują i pogłębiają wielozmysłowe relacje ciała, wyobraźni, percepcji i otoczenia. Kluczowe są tu narzędzia wygenerowane przez choreografię, jako główną modalność tańca współczesnego, która w relacji do improwizacji i tańczenia tworzy trajektorie komponowania elastycznych struktur działania, relacyjności, responsywności, zaangażowania i decyzyjności. Choreografia w praktykach tańca współczesnego jako metodologia wytwarzania, ale i angażowania siebie oraz widzów w afektywne relacje pozwala badaczce zadać najistotniejsze pytania o uważność, obecność, percepcję i wyobraźnię w doświadczaniu sztuki.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 77883 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 180-191. Indeks.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again