359614
Book
In basket
Książka jest efektem interdyscyplinarnych badań i współpracy specjalistów z zakresu prawa, komunikacji i grafiki. Wykorzystuje metodologię Legal Design, formułując konkretne propozycje upraszczania teksu prawnego z zastosowaniem form wizualnych wzmacniających siłę przekazu. Poszczególne rozdziały poświęcone są realizacji obowiązków informacyjnych w wybranych obszarach prawa. Każdy rozdział zawiera pogłębioną analizę prawną istoty, sposobu i skutków informowania oraz prezentację graficzną odzwierciedlającą najważniejsze zagadnienia poruszone w tekście. Publikacja podkreśla rolę obowiązków informacyjnych w przestrzeni publicznej i przedstawia skuteczne sposoby przekazywania komunikatów. Zwraca uwagę na problemy związane z odbiorem przekazu, zwłaszcza nieuwzględnienie perspektywy adresata informacji w zakresie jej zrozumienia i wykorzystania. W publikacji autorzy wskazują jak doniosłe jest posługiwanie się w obrocie prawnym zrozumiałymi pouczeniami oraz przedstawiają konkretne propozycje formułowania jasnych komunikatów czyniących zadość wymogom prawnym.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 79223 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografie przy pracach.
Additional physical form available note
Książka dostępna także jako e-book.
Language note
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again