360174
Książka
W koszyku
Przed pierwszą wojną światową sztuka plakatu rozwijała się głównie w Krakowie i we Lwowie. Po odzyskaniu niepodległości centrum artystyczne przeniosło się do Warszawy. Wojna polsko-bolszewicka przyniosła zapotrzebowanie na plakaty propagandowe, zaś po roku 1920 młode państwo potrzebowało plakatów reklamujących rozmaite instytucje oraz inicjatywy ekonomiczne. W okresie międzywojennym polskie plakaty zdobywały nagrody na wystawach światowych. W czasie II wojny światowej ukazywały się natomiast przedwojenne plakaty reklamowe opatrzone niemieckimi napisami oraz kompozycje nawołujące do walki z okupantem.
Status dostępności:
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Brak informacji o dostępności: sygn. Podr.76 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 271-282 i bibliografie przy notach. Indeks.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Uwaga dotycząca języka
Tekst równolegle w języku polskim i w przekładzie angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej