360189
Książka
W koszyku
(Ars Educandi / Monografie ; t. 7)
Któż nie słyszał o Wikipedii, wielojęzycznej encyklopedii internetowej, z której korzystać można bezpłatnie, czytając ją i cytując. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, że sam może włączyć się w rozwijanie jej zasobów encyklopedycznych. Dzięki wykorzystaniu mechanizmu wiki, otwartych licencji i organizacji procesu współtworzenia treści w oparciu na sieciach równorzędnych Wikipedia nie tylko wprowadza w czyn postulat otwarcia dostępu do wiedzy, ale i umożliwia uczestnictwo w procesie jej tworzenia szerokiemu kręgowi osób, także tych wykluczonych z tradycyjnego obiegu wiedzy. Jak to możliwe, że encyklopedia, którą współtworzyć może każdy, bez względu na wiek, wykształcenie, a nawet stopień posiadanej wiedzy, nadal działa, jest szeroko cytowana i wciąż rośnie liczba jej artykułów? Czy powszechny i otwarty dostęp do wiedzy jest możliwy? Kto we współczesnym świecie może tworzyć wiedzę i na jakich zasadach? Co jest uznawane za wiedzę, co na to miano nie zasługuje i na jakiej podstawie dokonuje się tego rozróżnienia? Te i szereg innych pytań podejmuje niniejsza książka, prezentująca wyniki wieloletnich badań społecznego tworzenia wiedzy w Wikipedii i dająca wgląd w to, co dzieje się na jej „zapleczu”, „za fasadą” gromadzonych w niej artykułów encyklopedycznych. Wikipedia okazje się projektem nie tylko encyklopedycznym, ale i pedagogicznym.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73373 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 329-380.
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Wydział Nauk Społecznych (Uniwersytet Gdański), Prorektor ds. Badań Naukowych Uniwersytetu Gdańskiego
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej