359614
Book
In basket
Autorki w swojej pracy eksplorują problematykę wizerunku islamu i muzułmanów w polskich podręcznikach. W tym celu objęły analizą podręczniki do edukacji dla bezpieczeństwa, geografii, historii oraz wiedzy o społeczeństwie dopuszczone do użytkowania przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w roku szkolnym 2021/2022. Choć problematyka nawiązująca do islamu i muzułmanów pojawia się w podstawie programowej (a tym samym - i w podręcznikach) stosunkowo rzadko, jej wybór, jak podkreślają autorki, jako przedmiotu analiz jest wyjątkowo istotny ze względu na nieprawdziwe informacje, silną negatywną stereotypizację i mity, jakimi obrósł islam i muzułmanie w Polsce. Podręczniki jako książki szkolne pełnią nie tylko funkcję dydaktyczną, ale także społeczno-polityczną co oznacza, że przekazują pewne normy społeczne, polityczne i ekonomiczne, ale także mogą wpisywać się w dyskurs publiczny na różne tematy i powielać dominujące w nim narracje. Obraz islamu i muzułmanów, jaki kreuje się z lektury podręczników szkolnych bezpośrednio dotyka tym samym także muzułmańskich uczniów polskich szkół. Autorki punktują błędy, a także identyfikują fragmenty podtrzymujące stereotypy o islamie i muzułmanach.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 75978 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografie, netografie, orzecznictwo przy rozdziałach.
Target audience note
Dla badaczy, socjologów, nauczycieli i wydawców.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again