360021
Book
In basket
Nie zawsze pamiętamy, że Oscar Wilde był przede wszystkim dramatopisarzem, który najbardziej spełniał się w mowie żywej. Jego najlepsze utwory – to znaczy teksty dla sceny – wypływały z tego, co robił najlepiej, czyli z rozmawiania. Gdy się zorientował, że mówi lepiej, niż pisze, postanowił uwiecznić swe wyczyny stolikowe, słusznie przypuszczając, że to one, nie co innego, zapewnią mu nieśmiertelność. Nie mówimy oczywiście o rozmowach tak zwanych istotnych, głębokich, poważnych, bo te były poniżej oczekiwań króla londyńskiej socjety. Wilde specjalizował się w „small talku”, który wyniósł na wyżyny sztuki. W Anglii, swej drugiej ojczyźnie (pierwszą była Irlandia, a trzecią, ostatnią – Francja), jest kochany właśnie za swoje dramaty, a mniej za „Doriana Graya” czy bajki dla dzieci.
Availability:
All copies are currently on loan: sygn. 821-2 ang. (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 346-347.
Formatted contents note
Zawiera: Zawiera: Wachlarz damy ; Salome ; Mało ważna pani ; Święta kurtyzana ; Tragedia florencka ; Mąż doskonały ; Pełna powaga ; Aforyzmy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again