359614
Book
In basket
Przyczyny agresywnych zachowan mlodziezy obejmuja zarówno czynniki okreslane mianem wrodzonych, osobowosciowych, jak i te, które tkwia w rodzinie, w szkole, w gruđpie rówiesniczej, srodowisku lokalnym czy srodkach masowego przekazu. Diagnoza tych czynników jest pierwszym etapem na drodze do podjecia dzialan pro?laktycznych i resocjalizacyjnych. W ksiazce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk spolecznych (psychologii, pedagogiki, kryminalistyki, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupelniajacych sie perspektyw. Prezentowane sa tez wyniki badan na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane dzialania, jakie nalezy podjac w celu zapobiegania i zwalczania agresji. Ksiazka adresowana jest do teoretyków i praktyków zycia spolecznego: socjologów, peđdagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorzadowców, dziennikarzy, pracowników sluzb spolecznych i porzadkowych, studentów i uczniów - a wiec wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porzadek oraz jakosc zycia spolecznego w róznych jego obszarach.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [253]-271.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again