359614
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 186)
Publikacja, która stawia tezę, że analiza przeszłości i konsekwencji wydarzeń historycznych może pomóc wypracować metody, które zapobiegną masowej społecznej destrukcji. Monografia z pogranicza nauk o edukacji i kulturze stanowi analizę teoretyczną o charakterze rekonstrukcyjnym. Autorka przedstawia tezę, że edukacja może być narzędziem zmiany społecznej – analiza przeszłości i konsekwencji wydarzeń historycznych może pomóc wypracować metody, które zapobiegną masowej społecznej destrukcji. Kategorie pamięci, tożsamości i edukacji pojawiające się w tytule pracy potraktowane zostały jako słowa kluczowe narracji kolejnych rozdziałów. Pojęcia te są podstawowe w odniesieniu do badań związanych z relacją pedagogiki do kulturowych reprezentacji Holocaustu. W pracy wykorzystano metodę badań w strategii jakościowej, gdzie badaną rzeczywistość stanowiły wybrane teksty naukowe, popularnonaukowe i literackie, będące podstawą analizy treści o problematyce związanej z aspektami reprezentacji dyskursów Holocaustu.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 59076 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 247-[264].
Language note
Streszcz. ang.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again