359614
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 186)
Publikacja, która stawia tezę, że analiza przeszłości i konsekwencji wydarzeń historycznych może pomóc wypracować metody, które zapobiegną masowej społecznej destrukcji. Monografia z pogranicza nauk o edukacji i kulturze stanowi analizę teoretyczną o charakterze rekonstrukcyjnym. Autorka przedstawia tezę, że edukacja może być narzędziem zmiany społecznej – analiza przeszłości i konsekwencji wydarzeń historycznych może pomóc wypracować metody, które zapobiegną masowej społecznej destrukcji. Kategorie pamięci, tożsamości i edukacji pojawiające się w tytule pracy potraktowane zostały jako słowa kluczowe narracji kolejnych rozdziałów. Pojęcia te są podstawowe w odniesieniu do badań związanych z relacją pedagogiki do kulturowych reprezentacji Holocaustu. W pracy wykorzystano metodę badań w strategii jakościowej, gdzie badaną rzeczywistość stanowiły wybrane teksty naukowe, popularnonaukowe i literackie, będące podstawą analizy treści o problematyce związanej z aspektami reprezentacji dyskursów Holocaustu.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59076 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 247-[264].
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej