359614
Book
In basket
Ta książka to świetny opis mechanizmów – społecznych, emocjonalnych, środowiskowych – powstawania i narastania u młodych ludzi gniewu i przeradzania się go w agresywne zachowania. Autor pracował jako psycholog w kilkunastu amerykańskich najtrudniejszych szkołach ponadpodstawowych, w których miał do czynienia z wybitnie trudną młodzieżą z grupy wysokiego ryzyka. Zamieszcza on wiele arcyciekawych opisów konkretnych przypadków i zastosowanych metod. Część II książki, rozpoczynająca się od rozdziału szóstego., to podzielony na pięć tematycznych modułów poradnik dla psychologów, nauczycieli i terapeutów, prowadzących zajęcia z młodymi ludźmi „z krótkim lontem”. Każdy moduł obejmuje kilka spotkań, na których ćwiczy się umiejętności rozpoznawania i stopniowania gniewu, znajdowania i stosowania zachowań alternatywnych, oceniania korzyści czy strat płynących z konkretnych zachowań, prowadzenia „dzienniczka kłopotów” i oceny postępów. Poza ogromną przydatnością praktyczną – w każdej szkole ponadpodstawowej – książka jest napisana barwnym, żywym językiem, która znakomicie ułatwia wgłębianie się w trudny, niekiedy bolesny temat.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 64503 (1 egz.)
Notes:
Tyt. oryg.: Think first
General note
Tyt. oryg.: Think first : addressing aggressive behavior in secondary schools.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 200-209.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again