360332
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji odpowiadają na pytania o to, co ma wspólnego matematyka z kreatywnością i czy nauczanie i uczenie się matematyki może być twórcze. Ich zdaniem lekcje matematyki są doskonałą okazją do kształtowania i badania kreatywności, a twórcze momenty aha! wspomagają proces uczenia się i rozwój poznawczy wszystkich uczniów, nie tylko tych najzdolniejszych. Książka wprowadza do nauczania matematyki sformułowaną przez Koestlera teorię bisocjacji – kreatywności momentu aha! Autorzy łączą ją z konstruktywistycznymi koncepcjami uczenia się, tworząc podstawy nowej teorii, która integruje kreatywność z uczeniem się i pozwala opisać momenty wglądu na różnych etapach rozwoju ucznia. Zebrane w tej publikacji teksty rzucają światło na kreatywne doświadczenie eureka w matematyce, które omawiane jest w rozmaitych kontekstach: afektu, procesów poznawczych, teorii uwagi oraz neuronauki i kreatywności komputerowej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81064 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Creativity of an aha! moment and mathematics education, 2021
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie przy rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej