360277
Book
In basket
(Cyfryzacja Zarządzania)
Zarządzanie logistyczne to działalność w obrębie danej organizacji zmierzająca do implementacji różnych procesów dotyczących planowania, wdrażania, kontroli i sterowania przepływem i przechowywaniem (składowaniem) surowców, zapasów produkcyjnych, dóbr końcowych (w uogólnieniu – materiałów). Występuje konsolidacja pomiędzy przepływami materiałów a odpowiadających im informacji, przebiegająca od punktu pozyskania surowców do punktu konsumpcji. Przy czym w dobie ciągłej komunikacji z klientami zarządzanie logistyczne zaczyna wykraczać poza te ramy, nie kończąc się w momencie dostarczenia produktów do punktu konsumpcji, a rozszerza na ciągłą komunikację z klientami, wywołując w ten sposób efekty wzmożonej synergii pomiędzy oferentem produktów a szeroko pojmowanym klientem i ekstropii usług w zakresie zachodzących procesów logistycznych. Zarządzanie logistyczne podlega cyfryzacji od kilku dziesięcioleci. W efekcie pojawiających się nowych technologii, zarówno o charakterze technicznym, jak i informatycznym, podlega nieustającemu rozwojowi o charakterze ewolucyjnym. Rozwiązania zmierzające do zwiększenia skuteczności i efektywności procesów logistycznych w kontekście zarządzania nimi czerpią z takich technologii, jak chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, blockchain, mobilny Internet, rozszerzona i wirtualna rzeczywistość czy nowatorskie rozwiązania z grupy modeli cyfrowych, tj. cyfrowych cieni oraz cyfrowych bliźniaków. Zarządzanie logistyczne jest nieodłącznie powiązane z inżynierią logistyczną – skupiającą uwagę w głównej mierze na technicznych aspektach funkcjonowania procesów logistycznych. Para ta przyświecała autorom niniejszego opracowania, tym bardziej że jedno i drugie wymaga spójnego, ujednoliconego, nieskrępowanego współistnienia, podobnie jak przepływy materiałów i towarzyszących im informacji.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 81761 (1 egz.)
Notes:
General note
Na stronie tytułowej i okładce: "Rekomenduje Ryszard Knosala".
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 2255-276. Indeks.
Target audience note
Skierowana do szerokiego kręgu odbiorców z branży przemysłowej, produkcyjnej, informatycznej, transportowej, a zarazem praktyków biznesowych oraz do grona akademickiego.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again