Czachorowski Marek (1956- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2012)
Kotwica Wojciech
(795)
Drewnowski Jacek (1974- )
(696)
Kowalska Dorota
(664)
Czachorowski Marek (1956- )
(-)
Zarawska Patrycja (1970- )
(569)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(509)
Kochanowski Jan
(469)
Braiter Paulina (1968- )
(396)
King Stephen (1947- )
(363)
Birek Wojciech (1961- )
(362)
Christie Agatha (1890-1976)
(354)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(352)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(344)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(329)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Fabianowska Małgorzata
(298)
Goscinny René (1926-1977)
(298)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(296)
Popławska Anna (literatura)
(293)
Roberts Nora (1950- )
(280)
Zimnicka Iwona (1963- )
(280)
Dybała Paweł (1981- )
(272)
Sidorkiewicz Tomasz
(271)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(261)
Mortka Marcin (1976- )
(260)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(256)
Steel Danielle (1948- )
(252)
Starosta Marek (tłumacz)
(249)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Shakespeare William (1564-1616)
(240)
Szulc Andrzej
(240)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(236)
Beaumont Émilie (1948- )
(234)
Leśmian Bolesław
(234)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Pratchett Terry (1948-2015)
(229)
Syty Jakub (1982- )
(227)
Siemianowski Roch (1950- )
(226)
Gawryluk Barbara (1957- )
(224)
Ochab Janusz (1971- )
(222)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(218)
Mazan Maciejka
(215)
Ludwikowska Jolanta
(211)
Jakuszewski Michał
(208)
Mróz Remigiusz (1987- )
(202)
Coben Harlan (1962- )
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Prus Bolesław (1847-1912)
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Oklejak Marianna (1981- )
(198)
Stanecka Zofia (1972- )
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Domańska Joanna
(191)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(191)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(191)
Kane Bob (1915-1998)
(189)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(187)
Strzałkowska Małgorzata
(187)
Finger Bill (1914-1974)
(186)
Van Hamme Jean (1939- )
(185)
Rzehak Wojciech (1967- )
(184)
Dwornik Karolina
(182)
Sparks Nicholas (1965- )
(177)
Widmark Martin (1961- )
(177)
Lipski Robert P. (1967- )
(176)
Shuster Joseph Joe (1914-1992)
(175)
Siegel Jerry (1914-1996)
(175)
Ławnicki Lucjan
(175)
Grisham John (1955- )
(174)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(174)
Child Lee (1954- )
(171)
Astley Neville
(170)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(170)
Cieślik Donata
(169)
Nesbø Jo (1960- )
(168)
Baker Mark (1959- )
(167)
Dobrzańska Anna
(167)
Gerritsen Tess (1953- )
(167)
Hopkins Andy
(167)
Potter Joc
(167)
Nesme Alexis
(165)
Kraśko Jan (1954- )
(162)
Supeł Barbara
(162)
Jax Joanna (1969- )
(161)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(161)
Głowińska Anita
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lem Stanisław (1921-2006)
(159)
Skalska Katarzyna
(159)
Skowrońska Emilia
(159)
Siewior-Kuś Alina
(158)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(157)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(157)
Broniek Dominik
(155)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(155)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Etyka
(1)
Filozofia pedagogiki
(1)
Homoseksualizm - filozofia - do 20 w.
(1)
Homoseksualizm - historia - Grecja
(1)
Homoseksualizm - historia - do 20 w.
(1)
Pedagogika
(1)
Psychiatria
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia z Filozofii Realistycznej)
Bibliografia, netografia na stronach 229-259. Indeksy.
Książka jest pracą filozoficzną i metafilozoficzną z etyki (filozofii moralności). Posiada ponadto profil pedagogiczny, ponieważ dziedzina moralności w jednym z aspektów to właśnie wychowanie i doskonalenie człowieka w jego człowieczeństwie za pomocą sprawności (cnót) moralnych. Autor konfrontuje klasyczny model pedagogiki (za Arystotelesem, Tomaszem z Akwinu i Karolem Wojtyłą) jako nauki o wychowaniu do pełni człowieczeństwa, z nowożytnym i współczesnym jej modelem od strony rozumienia związku z etyką. Nowożytna etyka jest jednak odmiennie pojmowana, bo jest to z jednej strony hedonizm etyczny i pedagogiczny (np. J. Locke’a czy J. J. Rousseau), a z drugiej myśl I. Kanta i J. F. Herbarta, wspólnie wykluczających zasadę realizmu z etyki i pedagogiki. Autor rekonstruuje ponadto koncepcję pedagogiczną i etykę postmodernizmu R. Rorty’ego i Z. Baumana, ale także etykę dyskursywną J. Habermasa oraz tzw. neuroetykę. Jeśli nowożytny hedonizm etyczny redukuje dobro moralne do dobra przyjemnego, to autonomizm etyczny (np. etyka I. Kanta), redukuje dobro moralne do nacisku ze strony „kreatywnego rozumu”, określającego dowolnie granicę pomiędzy dobrem i złem moralnym. Obydwa nurty spotkały się w etyce i pedagogice ponowoczesnej, usprawiedliwiającej instrumentalizację człowieka we wszystkich dziedzinach jego życia, w tym także w dziedzinie płciowości. Instrumentalizacja ta wpisana jest w nowożytny program nauki, który traktuje wiedzę o człowieku oraz wiedzę o wymaganiach moralnych (etykę) jako ugruntowaną w wynikach nauk szczegółowych, szczególnie w medycynie i biologii. Stąd Autor poddaje szczegółowej analizie powszechne dzisiaj zjawisko medykalizacji problemów pedagogicznych i moralnych (w tym ich psychiatryzacji) oraz pokazuje na przykładach konsekwencje tego procesu, którymi jest zakłócenie czy nawet uniemożliwienie rozwoju moralnego człowieka. Tematyka książki wpisuje się w nurt rozwijanej w Lubelskiej Szkole Filozoficznej filozofii i etyki klasycznej, akcentującej konieczny związek pedagogiki z etyką, a etyki z antropologią filozoficzną. Autor jest świadom, że etyka jako teoria działania moralnego, jak również pedagogika jako teoria i praktyka wychowania, zależy od integralnej prawdy o człowieku jako osobie. Tezę tę Autor aplikuje do zagadnień współczesnej pedagogiki, wskazując klasyczne rozwiązanie problemu tożsamości seksualnej. Dzięki temu podejściu, monografia stanowi cenny wkład naukowy w problematykę aplikacji etyki klasycznej do rozwiązywania współczesnych problemów społecznych i kulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77145 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej