Scenariusz filmowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
W73 (Żytnia 64)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(3)
Autor
Wojnarowski Arkadiusz
(2)
Drozdowska Anna Karolina
(1)
Długosz Katarzyna
(1)
Monaghan Annabel
(1)
Pietrzyk Paulina
(1)
Schabenbeck Martin
(1)
Seger Linda Sue (1945- )
(1)
Wojnarowski Arkadiusz Jak zostać scenarzystą filmowym
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Scenarzyści filmowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(3585)
Przyjaźń
(2479)
Rodzina
(2384)
Tajemnica
(1999)
Miłość
(1693)
Scenariusz filmowy
(-)
Relacje międzyludzkie
(1507)
Zabójstwo
(1458)
Nastolatki
(1372)
Magia
(1248)
Życie codzienne
(1098)
Dziewczęta
(1069)
Uczucia
(1053)
Zwierzęta
(1044)
Policjanci
(1034)
Rodzeństwo
(1016)
II wojna światowa (1939-1945)
(983)
Dzieci
(931)
Sekrety rodzinne
(868)
Żydzi
(825)
Relacja romantyczna
(791)
Małżeństwo
(770)
Trudne sytuacje życiowe
(751)
Uczniowie
(743)
Osoby zaginione
(731)
Śledztwo i dochodzenie
(712)
Przestępczość zorganizowana
(707)
Język angielski
(706)
Wybory życiowe
(688)
Władcy
(668)
Superbohaterowie
(634)
Ludzie a zwierzęta
(630)
Chłopcy
(618)
Podróże
(608)
Prywatni detektywi
(603)
Samorealizacja
(574)
Matki i córki
(555)
Zemsta
(550)
Polityka
(535)
Poszukiwania zaginionych
(535)
Uprowadzenie
(535)
Dziennikarze
(520)
Kultura
(510)
Przedsiębiorstwo
(510)
Boże Narodzenie
(499)
Arystokracja
(480)
Psy
(475)
Wojna
(473)
Wychowanie w rodzinie
(466)
Zakochanie
(462)
Koty
(459)
Walka dobra ze złem
(453)
Pisarze polscy
(444)
Zarządzanie
(442)
Dojrzewanie
(435)
Pisarze
(428)
Seryjni zabójcy
(425)
Wakacje
(421)
Polacy za granicą
(420)
Dziecko
(400)
Psychoterapia
(392)
Ojcowie i córki
(389)
Dziadkowie i wnuki
(388)
Mężczyzna
(381)
PRL
(378)
Polityka międzynarodowa
(378)
Literatura polska
(375)
Wojownicy
(374)
Krainy i światy fikcyjne
(366)
Sukces
(366)
Śmierć
(366)
Czarownice i czarownicy
(364)
Politycy
(364)
Społeczeństwo
(363)
Gry planszowe
(354)
Studenci
(350)
Język polski
(346)
Samopoznanie
(346)
Stworzenia fantastyczne
(345)
Potwory
(343)
Wojna 1939-1945 r.
(336)
Młodzież
(333)
Ludzie bogaci
(330)
Obyczaje i zwyczaje
(324)
Samotność
(322)
Władza
(321)
Wsie
(320)
Spisek
(319)
Lekarze
(317)
Osobowość
(316)
Trauma
(315)
Szczęście
(313)
Demony
(310)
Komunikacja społeczna
(298)
Filozofia
(294)
Postawy
(293)
Zabójstwo seryjne
(293)
Duchy
(292)
Miasta
(285)
Ucieczki
(284)
Wojsko
(280)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Romans
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nora Hamilton świetnie zna się na miłości. Przynajmniej teoretycznie. Pisanie romantycznych scenariuszy filmowych to przecież jej zawód. Kiedy jej mąż zostawia ją wraz z dwójką ich dzieci, Nora rozpad swojego małżeństwa zmienia w najlepszy scenariusz, jaki kiedykolwiek napisała. Tekst Nory staje się kanwą dla wielkoekranowej produkcji, a jej stuletni, malowniczy dom w Hudson Valley – planem filmowym. Życie Nory już nigdy nie powróci w utarte koleiny, szczególnie że w roli jej byłego męża obsadzono Leo Vance’a – obecnie najseksowniejszego aktora na świecie. Po zakończeniu zdjęć Leo nie kwapi się do opuszczenia domu Nory. Ma za to dla niej propozycję nie do odrzucenia: tysiąc dolarów za każdy dzień spędzony pod jej dachem. Tydzień z dala od hoteli i blichtru, w rodzinnej atmosferze. Siedem dni może minąć w okamgnieniu, może też wydawać się wiecznością. Siedem dni to wystarczająco długo, by się zakochać. I wystarczająco długo, by złamać komuś serce. Ciepła, dowcipna i mądra książka Annabel Monaghan to wyjątkowo autentyczna opowieść o blaskach i cieniach miłości, o tym, jak bywa skomplikowana (praca, dzieci, bagaż emocjonalny), i o tym, jak bardzo jej potrzebujemy. Życie lubi pisać własne scenariusze. I czasem – tak jak w filmie – trzeba pozwolić sobie na improwizację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunek
Hasło UKD: Scenariusze filmowe - teoria - poradnik
Filmogr. s. 272. Indeks.
Książka przedstawia format scenariusza na rynek amerykański, najbardziej dochodowy, jednak z powodzeniem może posłużyć autorom europejskim jako wzorzec, narzędzie, dzięki któremu zamkniemy własną wizję współczesnego świata w ściśle określonej formie literackiej, jaką jest scenariusz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Scenarzysty)
Jeden z najpopularniejszych podręczników dla scenarzystów na świecie. Książka przeprowadza czytelnika przez cały proces pisania scenariusza, proponując konkretne metody, które pomogą stworzyć tekst bardziej zwarty, wyrazisty i atrakcyjny dla potencjalnych nabywców. Debiutantów wprowadza w tajniki zawodu, a profesjonalistom pomaga uporządkować techniki, którymi posługują się intuicyjnie. Stanowi też przydatne narzędzie przy poprawianiu scenariusza - pomoże przeanalizować i rozwiązać problemy oraz wrócić na właściwą drogę. A wszystko na przykładach zarówno z klasyki kina, jak i filmów z ostatnich lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jak zostać scenarzystą filmowym)
To nie żart – sztuczna inteligencja może niebawem pisać scenariusze filmowe. Może nawet już pisze, sądząc po jakości wielu produktów prezentowanych na platformach streamingowych. Arkadiusz Wojnarowski proponuje debiutującym scenarzystom, ale być może i mistrzom gatunku, przegląd nowoczesnych narzędzi edytorskich, które wspierają kreacyjne scenariopisarstwo. Cele ich stosowania wydają się oczywiste – ułatwienie autorom polskiego kina takiego sformatowania zapisu scenariusza, aby odpowiadał standardom kina światowego, oraz szybsza obróbka tekstu ku poprawności. Aplikacji i programów edycyjnych znamy kilkadziesiąt. Autor wszystkie je przejrzał, oceniając ich skuteczność sprawczą i przydatność w pisarskiej codzienności. Niektóre z nich pomagają zachować format scenariusza i wspierają scenarzystę w budowaniu historii, konsolidując gatunkową konwencję. Inne pomagają pisarzowi wpisać stworzony przez niego tekst w odpowiedni dla producenta format. A choć w ponad stuletniej historii kina napisano wiele wybitnych scenariuszy bez specjalistycznych narzędzi edycyjnych, równie wiele scenariuszy najnowocześniejsze technologie wspierają. Należy być w miarę nowoczesnym. Ręczne maszyny do pisania są vintage i cool, ale strasznie hałasują. (dr hab. prof. UWr Leszek Pułka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Arkadiusza Wojnarowskiego to doskonały przewodnik po labiryntach scenopisarstwa. Autor, cytując współczesne źródła, pozbawia złudzeń wszystkich, którzy szukaliby szczęścia w filmowym talent show bez merytorycznego przygotowania do uprawiania zawodu scenarzysty. Z wnikliwie analizowanych i pracowicie relacjonowanych artykułów i książek oraz wypowiedzi scenariuszowych tuzów polskiego i światowego kina ułożono genologiczną perełkę – oto wędrujemy z autorem śladem swoistych cząstek elementarnych scenariusza, docierając poprzez analizę kolejnych elementów do tekstu nadającego się do prezentacji przed producentem i – prędzej czy później – do ekranizacji. Sukces debiutanta – powiada w swojej książce Wojnarowski – warunkuje profesjonalny format scenariusza, czyli efekt doświadczenia (pisarskiego, ale i lekturowego), przygotowania (studiowanie mistrzów gatunku) oraz planowania własnej pracy. Być może nie są to dla początkujących pisarzy, idących na żywioł kreacji, zasady pożądane czy oczywiste, lecz nawet teksty obiektywnie świetne, ale pozbawione znamion dobrego warsztatu, pokryje kurz. „Żaden szanujący się producent nie pochyli się nad scenariuszem debiutanta przypominającym dramat lub powieść. Nie będzie miał na to ani czasu, ani ochoty” – przekonuje czytelnika autor. Scenariusz bowiem to jeden z niewielu gatunków, w którym innowacyjna treść także w dobie sztucznej inteligencji tak bardzo zależy od konwencjonalnej formy. (dr hab. prof. UWr Leszek Pułka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74181 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej