Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(4)
Autor
Nowosielska Jolanta
(2)
Auleytner Julian Marian (1948- )
(1)
Broża-Grabowska Paulina
(1)
Głąbicka-Auleytner Katarzyna
(1)
Lizut Joanna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Temat
Opieka społeczna
(2)
Dostęp do usług publicznych
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka społeczna
(1)
Prawa socjalne
(1)
Psychoterapia
(1)
Równość (prawo)
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Warunki pracy
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Publikacja jest wynikiem refleksji, badań i praktycznych doświadczeń – dialogu między naukowcami a praktykami w obszarach kluczowych dla pedagogiki. Celem publikacji jest ukazanie różnorodności podejść, które łączą teorię z praktyką i wskazują potencjalne ścieżki rozwoju w obliczu współczesnych wyzwań. Publikacja zawiera teksty opracowane w czterech obszarach teoretyczno-badawczych. Pierwsza część to artykuły podejmujące zagadnienia związane z nowoczesnym podejściem do edukacji. Część druga zawiera artykuły poświęcone edukacji skoncentrowanej na wartościach. W trzeciej części zebrane zostały materiały dotyczące terapii i pomocy dzieciom oraz młodzieży w trudnych sytuacjach kryzysowych, traumatycznych i stresowych. Czwarta część wskazuje na wyzwania oraz sposoby rozwiązywania problemów w nowoczesnej pomocy społecznej. Zaprezentowane w książce rozdziały oferują wgląd w najnowsze badania, projekty oraz dobre praktyki, które mogą stać się inspiracją dla praktyków, naukowców i decydentów. Mamy nadzieję, że publikacja ta nie tylko zainspiruje do refleksji, ale także stanie się impulsem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do budowy bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zaspokojenie rosnącego popytu na usługi społeczne oraz deinstytucjonalizacja – świadczenie ich w najbliższym odbiorcy środowisku – skłaniają jednostki organizacyjne pomocy społecznej do poszerzania współpracy z innymi instytucjami, testowania różnych modeli kooperacji, współtworzenia usług z innymi sektorami, w tym pozarządowym i prywatnym. Jak jednak wskazują badania, rozwijanie współpracy i świadczenie usług w modelu wielosektorowym napotyka na różne bariery instytucjonalne, formalne, mentalne i kulturowe. W jaki sposób je zmniejszać? Jak otwierać i tworzyć przestrzeń zaufania i skutecznej lokalnej współpracy? Z jakich modeli skorzystać, by współpraca była efektywna i trwała? Jak tworzyć długofalowe, korzystne partnerstwa oraz integrować lokalnie usługi? Jak zmienia się charakter i zakres pracy pracowników socjalnych i innych profesji społecznych? Jak się do tych nowych wymogów przygotować? Autorzy – teoretycy i praktycy – przedstawiają dobre praktyki, rozwiązania i rekomendacje w tych obszarach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 121-125.
Celem publikacji jest pokazanie różnych możliwości działania związanych z wdrażaniem idei korczakowskiej w praktyce szkolnej. Jest to teoretyczno-praktyczne studium, w którym kluczowy problem prezentowany jest z perspektywy nauczycieli/praktyków. Wieloletnie doświadczenia edukacyjne stanowią kanwę do rozważań na temat skuteczności i zasadności proponowanych rozwiązań określanych jako dobre praktyki. Publikacja pokazuje wartość korczakowskich rozwiązań w praktyce szkolnej, inspiruje do dyskusji i sporów naukowych, otwiera przestrzeń dla debaty publicznej nad kierunkiem zmian w polskiej edukacji. Dobre praktyki i sprawdzone rozwiązania mogą być aplikowane do innych placówek, poszukujących inspiracji do tego, aby zadbać o nową jakość procesu kształcenia i wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowa Polityka Społeczna ; 13)
Bibliografia, netografia na stronach 167-169.
Celem niniejszej pracy jest pokazanie europejskiej przestrzeni socjalnej jaka tworzy się jako efekt polityki społecznej, równolegle do rozwoju ekonomicznego. Przestrzeń tę wyznaczają standardy prawne określające reguły gry w społeczeństwach. (...) Niniejsza monografia prezentuje wiedzę o przysługujących obywatelom prawach socjalnych i możliwościach ich realizacji przez instytucje administracji państwowej i samorządowej. (z przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81429 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej