Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
W51 (Bielskiego 3)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(12)
Autor
Poraj Grażyna
(2)
Poraj-Weder Magdalena
(2)
Aksamit Diana
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Jabłonowska Małgorzata
(1)
Jedlińska Agnieszka
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Maliszewska-Barej Karina
(1)
Markiewiczowa Hanna
(1)
Romaniuk Miłosz Wawrzyniec
(1)
Stachowska Iwona
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Toczyski Piotr
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Łopatkowa Maria (1927-2016)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Agresywność
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aksjologia
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badania naukowe
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cielesność
(1)
Dorośli
(1)
Duchowość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekorozwój
(1)
Filozofia europejska
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia współczesna
(1)
Historia wychowania
(1)
Internauci
(1)
Jaczewski, Andrzej (1929-2020)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Kultura szkoły
(1)
Macierzyństwo
(1)
Media społecznościowe
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca socjalna
(1)
Przemoc
(1)
Radykalizm
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Scjentyzm (kierunek filozoficzny)
(1)
Socjologia kultury
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Transfer międzypokoleniowy
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
User-generated content
(1)
Zainteresowania
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zdolności
(1)
Łopatkowa, Maria (1927-2016)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 237-264.
Poruszające studium macierzyństwa kobiet-matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną z dwóch perspektyw: biograficznego doświadczania macierzyństwa i kształtowania się macierzyństwa w wymiarze społecznym. To macierzyństwo bez wątpienia trudne, odpowiedzialne całkowicie za życie drugiego człowieka, przyjmujące wiele barw w różnych latach. Prezentowane badania zostały osadzone w metodologii badań jakościowych w nurcie interpretatywnym. Podstawowym celem było poznanie, analiza oraz opis za pomocą metody biograficznej, wpisanej w kontekst badań jakościowych, różnych aspektów, związanych z macierzyństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 133-146.
Monografia stanowi kompendium wiedzy dotyczącej ryzyka dysleksji oraz dysleksji rozwojowej. Jest praktycznym przewodnikiem zawierającym wiadomości z zakresu językoznawstwa, psycholingwistyki, logopedii i psychologii. Zaprezentowane autorskie badania dotyczą konsekwencji specyficznych zaburzeń czytania i pisania na wybrane aspekty zdrowia psychicznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Uzyskane wyniki potwierdzają podatność badanej grupy dzieci z ryzykiem dysleksji na depresję i obniżenie samooceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Agresja interpersonalna pojawia się w kontekście innych ludzi. To świat, w którym jednostka i jej otoczenie tworzą sytuacje, mogące wyzwalać negatywne emocje i prowokować do zachowań nieakceptowanych społecznie. Co ciekawe, sytuacje takie są już widoczne we wczesnym dzieciństwie. Równocześnie najważniejsze środowiska wychowawcze, podobnie jak rodzina i szkoła, niejednokrotnie stają się środowiskiem agresogennym. Dzięki gromadzonej wiedzy staramy się temu przeciwdziałać. Aby te działania były skuteczne, potrzebna jest stale aktualizowana wiedza o funkcjach i mechanizmach powstawania agresji. Taką rolę spełnia ta monografia. Treści w niej zawarte są skupione na tych właśnie procesach, uwzględniając również aspekt rozwojowy agresywnych reakcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 245-[280].
Autorki podejmują ważną i aktualną problematykę zarówno pod względem merytorycznym, jak i społecznym. Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na przejawy, funkcje, uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji pomiędzy rodzeństwem. (…) Bogata zawartość merytoryczna publikacji powoduje, że powinna się spotkać z życzliwym przyjęciem szerokiego kręgu Czytelników i będzie dla nich wartościowym i użytecznym materiałem do przemyśleń. Pracą zainteresują się zapewne nie tylko psychologowie i pedagodzy, lecz także osoby, które będą chciały zapoznać się z nowszymi badaniami i opartymi na nich refleksjami na temat, czym jest agresja w podsystemie rodzeństwa, jakie są jej przejawy oraz kontekstu, w jakim do niej dochodzi. Może również zainteresować rodziców stojących przed koniecznością zapobiegania zachowaniom agresywnym pomiędzy własnymi dziećmi. (z recenzji dr hab. Danuty Boreckiej-Biernat)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Zdolności i twórczość to dopełniające się i przenikające aspekty życia człowieka, który kroczy drogą od potencjału do urzeczywistnienia, od wzniosłych idei do konkretów codzienności. To ważne elementy funkcjonowania człowieka młodego, będącego w trakcie rozwoju, ale także pedagoga mającego poczucie odpowiedzialności i gotowość wspomagania rozwoju młodych. Właśnie zdolności i twórczość są przedmiotem niniejszej publikacji wieloautorskiej, w której, rozpoczynając od refleksji i rozważań osadzonych w realiach współczesnego świata, poprzez badania dochodzi się do przykładów rozwiązań praktycznych - najpierw z obszaru zdolności, a następnie twórczości. Takie ułożenie tekstów wskazuje na potrzebę łączenia refleksji uczonych z badaniami i praktyką. Publikację otwierają teksty skłaniające do zastanowienia się nad tym, ku jakim wartościom prowadzony jest młody człowiek we współczesnym świecie, w jaki sposób możliwe jest wsparcie jego rozwoju, jak poprzez innowacyjność nie zatracić jego potencjału twórczego również w instytucjonalnych formach edukacji, jak urzeczywistniać idee pedagogiki twórczości z wykorzystaniem sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 270-284.
Prezentowana monografia została oparta na materiale badawczym z zakresu filozofii ciała, filozofii kultury oraz filozofii wartości. Zakreślono w niej teoretyczne ramy problemu wartościowania ciała w kulturze współczesnej oraz wskazano jego źródła. Przyjęta jako wiodąca perspektywa aksjologiczna pozwoliła dostrzec, że „dramat cielesności” rozgrywa się w tytułowym „pomiędzy”, w wymykającej się jednoznacznym klasyfikacjom, rodzącej nieustanne napięcia przestrzeni między: przedmiotowym a podmiotowym ujęciem ciała, obiektywnym doświadczeniem cudzego ciała a subiektywnym odczuciem własnej cielesności, porządkiem posiadania ciała a bycia ciałem, kultem ciała a jego instrumentalizacją, i wreszcie absolutyzacją a reifikacją ciała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 263-285. Indeks.
Jerzy Szmagalski włączył się w poszerzanie teoretycznych podstaw pracy socjalnej w naszym kraju, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych wprowadzając do literatury przedmiotu koncepcje kontraktów między pracownikami socjalnymi a klientami oraz empowermentu. Wśród jego następnych zorientowanych międzynarodowo studiów badawczych ukazały się, między innymi, w 1996 r. zarys doświadczeń pracy socjalnej w sytuacjach katastrof i klęsk żywiołowych. W 2004 r. wprowadził do naszej literatury zagadnienia stresu i wypalenia zawodowego pracowników socjalnych, a w 2005 r. superwizji w pracy socjalnej. Ta książka nawiązuje do studium autora nad rozwojem teoretycznych podstaw pracy socjalnej od jej początków w XIX w., opublikowanym w 2016 r. i zaktualizowanym w 2018 r. wydaniu pt. Rozwój koncepcji pracy socjalnej na świecie. Jedna czy wiele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 215-229.
Problematyka kultury szkoły ma duże znaczenie z wielu względów, ale przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo ważnym elementem socjalizacji dzieci i młodzieży. Świadomość znaczenia jakiegoś obszaru rzeczywistości edukacyjnej nie oznacza podobnej skali badań jego dotyczących. Badanie kultury szkoły nie należy do łatwych, gdyż wymaga ono analiz interdyscyplinarnych, wysokich kompetencji potrzebnych do interpretacji wyników badań oraz uwzględniania subtelnych, trudnych do pomiaru ilościowego elementów kultury (wartości, od-czucia, poczucie estetyki, przeżycia itp.). Dobrze się stało, że Autorki podjęły, nie po raz pierwszy zresztą, tę problematykę. (…) Przybliżenie polskim czytelnikom problematyki kultury szkoły w ujęciu autorów zagranicznych ma duże znaczenie w rozwinięciu w naszym kraju szerszej dyskusji dotyczącej kultury szkoły. (z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 209-223.
Monografia podejmuje ważny społecznie i pasjonujący temat. Autor stara się wprowadzić termin srebrnych treści cyfrowych do dyskursu akademickiego, przedstawiając ten termin w odniesieniu do innych stosowanych w dyskursie na temat użytkowania internetu. Pracę tę można umieścić w nurcie socjologii zaangażowanej, ponieważ jednocześnie Autor twierdzi, że srebrne treści są w internecie potrzebne, zarówno dla osób starszych, jak i dla ogółu społeczeństwa. Autor odwołuje się tutaj do archetypów i kategorii mądrości. (z recenzji prof. Joanny Zalewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka formułuje w tej książce znaczenie i rangę prawno-pedagogicznego aspektu podmiotowości w wychowaniu, analizuje psychologiczne mechanizmy rozwoju osobowości dziecka, a w szczególności jego sfery emocjonalnej. W książce odnajdzie czytelnik pasjonującą fabułę wielu opisanych epizodów, których często dramatycznymi bohaterami są dzieci i dorośli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia również przy rozdziałach.
Książka zawiera wybór najważniejszych zagadnień z historii edukacji człowieka. Autorka w swoich rozważaniach skupiła się przede wszystkim na polskiej teorii i praktyce pedagogicznej. W rozdziale pierwszym zostały zaprezentowane w syntetycznej formie najważniejsze osiągnięcia ludzkiej myśli i praktyki wychowawczej od Starożytności do okresu Odrodzenia i Kontrreformacji. W rozdziale drugim ukazano rozwój oświaty w Średniowieczu, rozdział trzeci zawiera materiał dotyczący epoki Odrodzenia, natomiast w czwartym zaprezentowano czasy Reformacji i Kontrreformacji oraz ich odbicie w rzeczywistości oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41072/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. Autorka przedstawia przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66943 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej