Sorting
Source
Katalog
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
unavailable
(4)
Branch
W10 (Wolska 75)
(4)
W32 (Solidarności 90)
(4)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(1)
Author
Lubelski Tadeusz (1949- )
(4)
Morstin Agnieszka
(4)
Wajda Andrzej (1926-2016)
(4)
Jakubczak Krzysztof (filozof)
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Film polski
(4)
Reżyserzy polscy
(4)
Teatr polski
(4)
Wajda, Andrzej (1926-2016)
(4)
Wajda, Andrzej, 1926-2016
(4)
Motion picture producers and directors
(3)
Buddyzm
(1)
Chan (buddyzm)
(1)
Lamaizm
(1)
Mahajana
(1)
Therawada
(1)
Zen
(1)
Subject: time
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Azja Południowo-Wschodnia
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Półwysep Koreański
(1)
Tybet (Chiny ; region autonomiczny)
(1)
Wietnam
(1)
Genre/Form
Dzienniki
(4)
Wydawnictwo źródłowe
(4)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Religia i duchowość
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Buddyzm : tradycje i idee / pod redakcją Krzysztofa Jakubczaka. - Kraków : Manggha : Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, 2022. - 415 stron, [38] stron tablic : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
(Studia Buddyjskie ; t. 6)
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Zebrane w niniejszym tomie teksty mają charakter autorski. Różnie więc rozłożone zostały w nich akcenty. Jedyne wypowiedzi uwypuklają kwestie historyczne, inne filozoficzno-doktrynalne, a jeszcze inne zwracają uwagę na zagadnienia związane z formami buddyjskiej praktyki. Razem składają się one na bogaty obraz wielowarstwowej i wielowymiarowej buddyjskiej tradycji. Ze Wstępu Czytelnicy dysponujący zróżnicowanym zakresem wiedzy na temat buddyjskich tradycji i idei znajdą w tej książce zarówno coś, czego wcześniej nie znali, jak też inny obraz tego czegoś, co wcześniej poznali. Ten inny obraz sprawi, że ich dotychczasowe mniemanie zostanie poddane weryfikacji, a ich wiedza stanie się bardziej adekwatna. Teksty są napisane dobrym językiem literackim, dlatego przyswojenie ich treści nie powinno stanowić znaczącej trudności. (Z recenzji wydawniczej prof. Krzysztofa Kosiora)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 73036 (1 egz.)
Book
In basket
Andrzej Wajda zaczął swoje codzienne notatki w kalendarzyku na rok 1942. Po kilkuletniej przerwie regularne zapisy w notesach prowadził od września 1948 roku, coraz częściej uzupełniając je rysunkami, i czynił to niemal do samej śmierci. Początkowo te odręczne notatki służyły mu głównie do roboczego zapisywania bieżących pomysłów, stopniowo zaczął je traktować jako pozostawianie świadectwa, aż stały się nieodzownym nawykiem. W toku lektury tych czterech tomów poznajemy go innego niż wtedy, gdy byliśmy jego widzami. Otrzymujemy zaproszenie na poligon ćwiczebny ich Autora, gdzie odbywa on nieustanne manewry i projektuje kolejne strategie twórcze, planuje wypowiedzi, ale też rejestruje wszystko, co go spotyka, od rozmów z ludźmi, przez obejrzane wystawy i przeczytane lektury, po sny z ostatniej nocy. Czytając wpisy z kolejnych dekad, obserwujemy, jak z wchodzącego w życie pod ciśnieniem perswazji ideologicznej młodzieńca Wajda przeradza się w autora filmowego, by stać się jednym z najważniejszych artystów swojej epoki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 791 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 791 (1 egz.)
Book
In basket
Andrzej Wajda zaczął swoje codzienne notatki w kalendarzyku na rok 1942. Po kilkuletniej przerwie regularne zapisy w notesach prowadził od września 1948 roku, coraz częściej uzupełniając je rysunkami, i czynił to niemal do samej śmierci. Początkowo te odręczne notatki służyły mu głównie do roboczego zapisywania bieżących pomysłów, stopniowo zaczął je traktować jako pozostawianie świadectwa, aż stały się nieodzownym nawykiem. W toku lektury tych czterech tomów poznajemy go innego niż wtedy, gdy byliśmy jego widzami. Otrzymujemy zaproszenie na poligon ćwiczebny ich Autora, gdzie odbywa on nieustanne manewry i projektuje kolejne strategie twórcze, planuje wypowiedzi, ale też rejestruje wszystko, co go spotyka, od rozmów z ludźmi, przez obejrzane wystawy i przeczytane lektury, po sny z ostatniej nocy. Czytając wpisy z kolejnych dekad, obserwujemy, jak z wchodzącego w życie pod ciśnieniem perswazji ideologicznej młodzieńca Wajda przeradza się w autora filmowego, by stać się jednym z najważniejszych artystów swojej epoki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 791 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 791 (1 egz.)
Book
In basket
Andrzej Wajda zaczął swoje codzienne notatki w kalendarzyku na rok 1942. Po kilkuletniej przerwie regularne zapisy w notesach prowadził od września 1948 roku, coraz częściej uzupełniając je rysunkami, i czynił to niemal do samej śmierci. Początkowo te odręczne notatki służyły mu głównie do roboczego zapisywania bieżących pomysłów, stopniowo zaczął je traktować jako pozostawianie świadectwa, aż stały się nieodzownym nawykiem. W toku lektury tych czterech tomów poznajemy go innego niż wtedy, gdy byliśmy jego widzami. Otrzymujemy zaproszenie na poligon ćwiczebny ich Autora, gdzie odbywa on nieustanne manewry i projektuje kolejne strategie twórcze, planuje wypowiedzi, ale też rejestruje wszystko, co go spotyka, od rozmów z ludźmi, przez obejrzane wystawy i przeczytane lektury, po sny z ostatniej nocy. Czytając wpisy z kolejnych dekad, obserwujemy, jak z wchodzącego w życie pod ciśnieniem perswazji ideologicznej młodzieńca Wajda przeradza się w autora filmowego, by stać się jednym z najważniejszych artystów swojej epoki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 791 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 791 (1 egz.)
Book
In basket
Indeks nazwisk tomów 1-4.
Andrzej Wajda zaczął swoje codzienne notatki w kalendarzyku na rok 1942. Po kilkuletniej przerwie regularne zapisy w notesach prowadził od września 1948 roku, coraz częściej uzupełniając je rysunkami, i czynił to niemal do samej śmierci. Początkowo te odręczne notatki służyły mu głównie do roboczego zapisywania bieżących pomysłów, stopniowo zaczął je traktować jako pozostawianie świadectwa, aż stały się nieodzownym nawykiem. W toku lektury tych czterech tomów poznajemy go innego niż wtedy, gdy byliśmy jego widzami. Otrzymujemy zaproszenie na poligon ćwiczebny ich Autora, gdzie odbywa on nieustanne manewry i projektuje kolejne strategie twórcze, planuje wypowiedzi, ale też rejestruje wszystko, co go spotyka, od rozmów z ludźmi, przez obejrzane wystawy i przeczytane lektury, po sny z ostatniej nocy. Czytając wpisy z kolejnych dekad, obserwujemy, jak z wchodzącego w życie pod ciśnieniem perswazji ideologicznej młodzieńca Wajda przeradza się w autora filmowego, by stać się jednym z najważniejszych artystów swojej epoki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 791 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 791 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again