Sorting
Source
Katalog
(13)
Form of Work
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(13)
only on-site
(1)
Branch
W32 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(13)
Author
Grzechynka Agnieszka
(2)
Ciechowska Magdalena
(1)
Jonkisz Adam (1953- )
(1)
Krzysztof-Świderska Agnieszka
(1)
Litwin Tomasz
(1)
Mazur Piotr Stanisław (1968- )
(1)
Nieć Mateusz (1957- )
(1)
Pasławska-Smęder Iwona
(1)
Pruś Jakub
(1)
Przewoźnik Sylwia (1987- )
(1)
Pękala Mateusz
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Szmyd Katarzyna
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Walulik Anna
(1)
Łabędź Krzysztof (1953- )
(1)
Year
2020 - 2025
(13)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
Pedagogika
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Argumentacja
(1)
Arteterapia
(1)
Autoetnografia
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barthes, Roland (1915-1980)
(1)
Cassirer, Ernst (1874-1945)
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Duchowość
(1)
Dziennikarstwo polityczne
(1)
Filozofia francuska
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Filozofia współczesna
(1)
Filozofowie
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Grupa Onet.pl
(1)
Grupy społeczne
(1)
Istota (filozofia)
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Logika
(1)
Logika formalna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mit polityczny
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Opozycja (polityka)
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Paradoks
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika religii
(1)
Postawy
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Proces twórczy
(1)
Propaganda
(1)
Religijność
(1)
Resocjalizacja
(1)
Rzeźbiarze polscy
(1)
Salezjanie
(1)
Samookaleczenie
(1)
Semantyka
(1)
Sens życia
(1)
Socjologia kultury
(1)
Sorel, Georges (1847-1922)
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studentki i studenci
(1)
Subkultura
(1)
TVN
(1)
Technologia
(1)
Teoria mnogości
(1)
Teoria polityki
(1)
Tomizm
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Twórczość
(1)
Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wiktymizacja
(1)
Wizerunek medialny
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zespół Szkół Plastycznych im. Antoniego Kenara (Zakopane)
(1)
Zjednoczona Prawica
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
Subject: place
Polska
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(8)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Biografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Filozofia i etyka
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 results Filter
Book
In basket
(Metodologia, Pedagogika, Logopedia)
Bibliografia na stronach 275-294.
Autorki książki w sposób wielowymiarowy i interdyscyplinarny ukazują praktyczne zastosowanie badań etnograficznych w obszarze poznawczym, kształcącym i terapeutycznym. W sposób czytelny i przekonywujący prezentują rolę autoetnografii w kształceniu refleksyjnych praktyków oraz transformacji nauczycieli, którzy podjęli takie badania. Również w procesie kształcenia studentów zaprezentowane i użyte w pracy narzędzia powinny być częściej wykorzystywane, dając możliwość pogłębionego uczenia się i doskonalenia osobistego. (dr hab. Bożena Majerek)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 77726 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy pracach.
Publikacja powstała z inicjatywy pracowników Katedry Komunikowania Politycznego, działającej w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie. Do współpracy zaproszono ekspertów w swoich dziedzinach (zarówno teoretyków, jak i naukowców z politycznym oraz biznesowym doświadczeniem praktycznym), którzy przeprowadzili badania nad możliwościami zastosowania social mediów w obszarach własnych specjalizacji. Każdy rozdział dostarcza nie tylko teoretycznej, ale i praktycznej wiedzy, możliwej do natychmiastowego wdrożenia w strategiach zarządzania wybranymi obszarami organizacji politycznych, NGOs, struktur samorządowych czy przedsiębiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82688 (1 egz.)
Book
In basket
Książka ma sznsę stać się ważnym głosem w dyskusji dotyczącej wielokulturowego aspektu funkcjonowania współczesnych społeczeństw. Powinna się stać lekturą obowiązkową zwłaszcza dla komunikologów, politologów, kulturoznawców oraz specjalistów z zakresu marketingu, w tym także marketingu politycznego. Autorka ma świadomośc kontrowersji wynikających z rozwoju i rosnącego wpływu mediów społecznościowych na sposoby myślenia kolejnych pokoleń, a także wynikających z rozwoju sztucznej inteligencji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 76773 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 285-289. Indeks.
Książka ta jest drugą spośród trzech składających się na opracowanie wybranych zagadnień z logiki. Zagadnienia podjęte w rozważaniach są wybrane z logiki formalnej i ogólnej teorii mnogości. Najobszerniej jest omawiany klasyczny rachunek zdań, a zwłaszcza metoda założeniowa; spośród rachunków zdań nieklasycznych zostały wybrane rachunki logiki wielowartościowej, modalnej (rozumianej wąsko), deontycznej oraz logika intuicjonistyczna i tzw. logiki pośrednie. Również charakterystyka logiki predykatów jest skupiona na rachunkach klasycznych – ponownie z naciskiem na system założeniowy. Teoria wynikania zdań kategorycznych jest najpierw omówiona odrębnie, w sposób przyjęty w sylogistyce, uzupełniony o nowsze metody, po czym teoria ta jest zinterpretowana w rachunku predykatów. W rozdziale poświęconym teorii mnogości są podjęte zagadnienia zwykle umieszczane w jej części zwanej ogólną: podstawowe pojęcia rachunku zbiorów i relacji, wybrane zagadnienia teorii liczb kardynalnych, zagadnienia związane z antynomiami klasycznej teorii mnogości oraz ze sposobami ich usuwania. Wyniki prezentowane w niniejszej książce, poświęconej zagadnieniom logiki formalnej i ogólnej teorii mnogości, sformułowane w niej definicje, twierdzenia i dowody są – co nieuniknione – wzorowane na znanych opracowaniach. Nie są jednak ich kompilacją, ponieważ różnią się nie tylko układem definicji i twierdzeń, lecz także ich sformułowaniami zapisanymi w jednolitej notacji (symbolice), komentarzami i przykładami, a często także sposobem uzasadniania twierdzeń (sposobem dowodzenia). Są także w książce merytorycznie nowe propozycje, jak algorytmiczna metoda wyszukiwania zależności definicyjnych między funktorami prawdziwościowymi oraz uproszczone metody sprawdzania poprawności logicznej wnioskowań ze zdaniami kategorycznymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 77813 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 195-213. Indeks.
Książka jest cenną i potrzebną pracą, która zasługuje na bardzo wysoką ocenę, głównie ze względu na oryginalne i wnikliwe podejście do odkrycia i zbadania elementów duchowych w sztuce rzeźbiarskiej, a także na niewielką liczbę tego typu opracowań w polskiej literaturze psychologicznej. Celem książki jest zbadanie koncepcji duchowości, która – zdaniem autorki – przebija się w osobistych poglądach i sposobie przeżywania artystów rzeźbiarzy będących absolwentami Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. 82900 (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Politologiczny)
Bibliografia na stronach 143-165
Problematyka opozycji politycznej spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony badaczy zarówno polskich, jak i zagranicznych. Natomiast zagadnienia dotyczące opozycji medialnej nie są zbyt dobrze rozpoznane w literaturze przedmiotu. Stąd też autorzy mają nadzieję, że niniejszą publikacją „przetrą szlaki” w ramach analizowanej problematyki badawczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 79964 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 121-123. Indeks.
Książka Paradoksy osoby Piotra S. Mazura to znakomita opowieść o osobie ludzkiej napisana z filozoficznej perspektywy paradoksów osoby. Pomimo swojej zwięzłości książka jest bardzo wnikliwym i wszechstronnym studium podjętego tematu, czyli paradoksów osoby. Z wielką precyzją i przejrzystością ukazuje napięcia tkwiące w osobie ludzkiej oraz analizuje je w wymiarze egzystencjalnym, logiczno-epistemologicznym i ontologicznym. John P. Hittinger (University of St. Thomas, Houston)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 79631 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 405-427. Indeks.
Teorie mitu politycznego Georges'a Sorela, Ernsta Cassirera oraz Rolanda Barthes'a są częścią tradycji politologicznej. Najczęściej to Sorel jest uważany za twórcę dyskursu o micie politycznym, jemu jest przypisywana rola w rozpoznaniu znaczenia mitu politycznego we współczesnej polityce. Jego teoria zakłada, że mit, rozumiany jako irracjonalny i emocjonalny obraz, jest decydującym motorem działania politycznego, zwłaszcza w rewolucjach i ruchach społecznych. Według niego mit, w przeciwieństwie do ideologii, nie jest racjonalnym konstruktem, ale emocjonalnym wzywaniem do działania, które skupia ludzi wokół wspólnego celu. W prezentowanych przez Sorela, Cassirera i Barthes'a teoriach mitu politycznego Mateusz Nieć odnajduje wiele elementów wspólnych, by następnie dokonać ich porównania. Według niego wszyscy teoretycy podkreślają niespotykaną dotychczas siłę oddziaływania czynników irracjonalnych w kształtowaniu procesów wyboru władzy w nowoczesnym państwie. W ich przekonaniu legitymizacja władzy w reżimach politycznych nowoczesnych państw opiera się nie na racjonalnym programie wyborczym, ale na emocjach społecznych, które ulegają procesom symbolizacji, m.in. w mitach politycznych. Analizowani myśliciele proroczo wskazali na problem współczesnej polityki związany z kształtowaniem się procesów elekcji władzy w demokracji masowej oraz przewidzieli m.in. nowe typy zagrożeń populistycznych, jakich jesteśmy obecnie świadkami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82698 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 307-326.
Książka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. […] Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników. (dr hab. Edward Nycz, prof. UO)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 79675 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 263-270. Indeks.
Książka dra Jakuba Prusia przynosi bardzo szeroko i wnikliwie zakrojone rozpoznanie nowego typu argumentu określonego przez Autora mianem argumentu semantycznego, przedstawia liczne przykłady zjawiska oraz kryteria oceny. Dr Marcin Będkowski Celem pracy jest rozwiązanie ważnych problemów wyrażonych w następujących pytaniach: Jak są zbudowane argumenty semantyczne (ich definicja i struktura)? Jak można uporządkować takie argumenty? Kiedy wolno je uznać za mocne, a kiedy za słabe (kryteria ich oceny)? Dr hab. Robert Kublikowski Jestem przekonany, że omówienia takich argumentów mogłyby (a nawet powinny) znaleźć się w podręcznikach do logiki czy też opracowaniach dotyczących krytycznego myślenia. Zrozumienie istoty „argumentów semantycznych”, a przede wszystkim zdanie sobie sprawy z nadużyć, jakie mogą się w związku z nimi pojawić, to sprawy niezwykle istotne z punktu widzenia szeroko rozumianej kultury logicznej. Dr hab. Krzysztof A. Wieczorek, prof. UŚ
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 77725 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Przedstawiony do recenzji tom stanowi przykład interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia zachowań samobójczych i autowiktymizacyjnych. Docenić należy zaangażowanie w przygotowanie książki tak teoretyków, jak i praktyków. Różnorodność przedstawianych perspektyw powoduje, że jest to pozycja kierowana do szerokiego spektrum odbiorców. Interesujące wątki znajdą tu dla siebie nauczyciele, wychowawcy, psychologowie, biegli sądowi, przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości, ale także studenci nauk społecznych i humanistycznych. Zebrane w tomie teksty są ciekawe, dostarczają nie tylko rzetelnej wiedzy merytorycznej, ale także uwrażliwiają na człowieka będącego w kryzysie. Dr hab. Agnieszka Barczykowska, prof. UAM
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 76761 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 109-124. Indeks.
W ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem na polu resocjalizacji cieszy się wspomaganie tradycyjnych metod pracy wychowawczej alternatywnymi rodzajami interwencji terapeutyczno-wychowawczych. Jedną z nich jest arteterapia, rozumiana w szerokim ujęciu jako działanie przez sztukę. [...]. Wykorzystanie sztuki do różnych działań nie tylko identyfikuje potrzeby wychowanka, ale też prowadzi do ujawnienia drzemiącego w nim potencjału, pomaga podnieść jego samoocenę i wzmocnić wiarę w swoje możliwości. Udział w różnych formach aktywności przez sztukę rozwija u młodych ludzi kompetencje społeczne, pozwala zmienić ich dotychczasowe schematy poznawcze, aby w przyszłości mogli oni lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Ponadto młodzi ludzie uczą się samodyscypliny, pracowitości, odpowiedzialności, poznają siebie, własne możliwości i umiejętności. W niniejszej publikacji zamieszczono badania na temat wykorzystania arteterapii (terapii przez sztukę) w pracy z wychowankami salezjańskich Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 79676 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 203-214. Indeks.
Książka jest opowieścią o życiu i działalności Kazimierza Sośnickiego, wybitnego nauczyciela akademickiego, wychowawcy wielu pokoleń pedagogów. Refleksja zawarta w prezentowanym opracowaniu dotyczy przede wszystkim jego działalności akademickiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Rozważania na temat toruńskiego okresu w biografii omawianego pedagoga poprzedzone są informacjami o jego działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej w okresie lwowskim. Są one wprowadzeniem do opisu aktywności dydaktycznej oraz organizacyjno-naukowej na toruńskiej Alma Mater, której był współtwórcą. Publikacja jest dokumentem potwierdzającym, że Kazimierz Sośnicki był twórcą toruńskiej pedagogiki akademickiej. Dzięki zachowanym źródłom archiwalnym możliwe było odtworzenie jego wielkiego wysiłku intelektualnego włożonego w dzieło kształcenia pedagogicznego i tworzenia środowiska naukowego w Toruniu, w tym środowiska pedagogicznego. Efektem jego mistrzostwa pedagogicznego było przygotowanie do pracy naukowej wielu znakomitych pedagogów, którzy kontynuowali jego dzieło. Przywołane w pracy zasady, którymi Kazimierz Sośnicki kierował się w swej działalności uniwersyteckiej, mogą być dzisiaj przykładem jak należy rozumieć uniwersytet, działalność naukowo-organizacyjną i dydaktyczną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82697 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again