Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W73 (Żytnia 64)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(1)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(5)
Autor
Klimczyk Wojciech
(2)
Ciesielski Tomasz (tancerz)
(1)
Drajewski Stefan (1960- )
(1)
Miller Elżbieta
(1)
Pląskowski Tomasz
(1)
Skrukwa Agata
(1)
Słoboda Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Taniec
(3)
Antropologia tańca
(1)
Balet
(1)
Choreografia
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cielesność
(1)
Crisp, Rosalind
(1)
Drzewiecki, Conrad (1926-2007)
(1)
Etnografowie
(1)
Feminizm
(1)
Kolberg, Oskar
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Mindfulness
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nelson, Lisa (1949- )
(1)
Nowicka, Anna (tancerka)
(1)
Polski Teatr Tańca - Balet Poznański (Poznań)
(1)
Semiotyka
(1)
Stokłosa, Maria
(1)
Taniec współczesny
(1)
Teatr
(1)
Zimpel, Maria
(1)
Temat: czas
1401-
(2)
1501-
(2)
1601-
(2)
1701-
(2)
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Hasło UKD
Balet-tancerze-Drzewiecki, Conrad (1926-2007) Drzewiecki, Conrad (1926-2007)-biografia
Publikacja prezentuje sylwetkę niezwykłego tancerza i choreografa, założyciela autorskiego zespołu Polskiego Teatru Tańca, reformatora polskiego baletu. Był artystą wszechstronnym – tworzył również choreografię do oper, układał ruch sceniczny w teatrach dramatycznych, reżyserował opery, dramaty i filmy baletowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61580 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Hasło UKD
Literatura dziecięca polska Opowiadania. Bajki. Legendy. Podania
Książka zawiera wybrane teksty, stanowiące charakterystyczne przykłady tradycyjnej prozy ludowej, przekazywanej ustnie z pokolenia na pokolenie. Teksty pochodzą z wielu regionów dawnej Polski i prezentują różne typy ludowych opowieści: od bajek magicznych o cudownych bohaterach i zdarzeniach, poprzez legendy o treści religijnej, po pełne komizmu i dowcipnych konceptów anegdoty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasło UKD
Etnografia - Polska Kolberg, Oskar (1814-1890) - biografie
Biografia Oskara Kolberga prezentuje bieg jego życia i warunki, w jakich kształtowały się jego plany naukowe i wydawnicze. Duża liczba rycin przybliża metody pracy dziewiętnastowiecznego badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63592/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63592/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dysertacje Doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk ; 20)
Bibliografia, netografia na stronach 180-191. Indeks.
Katarzyna Słoboda bada praktyki takich artystek jak Lisa Nelson, Rosalind Crisp, Maria Zimpel, Anna Nowicka i Maria Stokłosa. Ucieleśniona uważność to zwrot ku prymarnej modalności tańca jako osadzonej w ciele wielozmysłowej świadomości i obecności, pozwalający umiejscowić percepcję i recepcję tańca w ciele. Autorkę interesuje w jaki sposób praktyki te problematyzują i pogłębiają wielozmysłowe relacje ciała, wyobraźni, percepcji i otoczenia. Kluczowe są tu narzędzia wygenerowane przez choreografię, jako główną modalność tańca współczesnego, która w relacji do improwizacji i tańczenia tworzy trajektorie komponowania elastycznych struktur działania, relacyjności, responsywności, zaangażowania i decyzyjności. Choreografia w praktykach tańca współczesnego jako metodologia wytwarzania, ale i angażowania siebie oraz widzów w afektywne relacje pozwala badaczce zadać najistotniejsze pytania o uważność, obecność, percepcję i wyobraźnię w doświadczaniu sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77883 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej