Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(14)
Autor
Błeszyński Jacek (1963- )
(15)
Baczała Ditta
(4)
Orłowska Małgorzata
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(14)
Temat
Autyzm - leczenie - metody
(3)
Dziecko
(3)
Logopedia
(3)
Mowa
(3)
Autyzm - diagnostyka - pediatria
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Jąkanie
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Autystycy - rehabilitacja
(1)
Autystycy - rehabilitacja - metody
(1)
Autyzm - diagnostyka - pediatria - metody
(1)
Bajkoterapia
(1)
Balbutologopedia
(1)
Dziecko autystyczne - leczenie - metody
(1)
Dziecko autystyczne - nauczanie - metody
(1)
Dziecko autystyczne - rehabilitacja - metody
(1)
Dziecko autystyczne - rozwój fizyczny
(1)
Dziecko autystyczne - rozwój psychofizyczny
(1)
Dziecko głuche - rozwój psychofizyczny - metody
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Logopedzi
(1)
Mowa - korekcja - metody
(1)
Muzykoterapia - stosowanie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby jąkające się
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Poznanie
(1)
Rodzina - a dziecko autystyczne
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 2 poszerz. i popr. - Kraków : "Impuls", 2008. - 470 s. : il. ; 25 cm.
Hasło UKD: Komunikacja społeczna - socjologia Komunikacja niewerbalna
Dla logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, dla studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Bibliogr. przy rozdz. "Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika" s. 457-470.
Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu inwentaryzacji zbiorów.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera wybór bibliogr. polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Logopaedica Toruniensia ; 1)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Kolejna publikacja z serii Dyskursy Logopedyczne, Studia Logopaedica Thoruniensia 1, została poświęcona problematyce niepłynności mowy – zagadnieniu często pomijanemu, chociaż oswojonemu w społeczeństwie. W tomie, który trafia do Państwa rąk, przedstawiamy ten problem w kilku kategoriach, w tym w ujęciu logopedycznym, najistotniejszym w zakresie zarówno diagnostyki, jak i prowadzenia działań naprawczych. Teksty pogrupowano w trzech rozdziałach, poświęconych kolejno: problemom terapii, wspomagania i wsparcia. Do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem zaprosiliśmy przedstawicieli środowisk naukowych (z różnych ośrodków akademickich), a także terapeutów i osoby wspomagane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-191.
Chciałbym, aby ta książka przyczyniła się do podjęcia szerokiej dyskusji nie tylko nad uświadomieniem nam, czym jest autyzm. Przede wszystkim konieczne jest dokonanie zmiany zakresu pola widzenia i odejście od przeliczania ilości autyzmu w autyzmie na rzecz postrzegania osoby z zaburzeniem ze spektrum autyzmu jako członka naszego społeczeństwa, mającego takie same prawa jak inni ludzie, którzy często określani są jako neurotypowi. Podjęcie dyskusji i wprowadzenie zmian są konieczne, chociaż zdaję sobie sprawę, że opór społeczny, brak najnowszej wiedzy i prowadzenia badań na poziomie światowym (w tym netnografii) mogą być trudne do przezwyciężenia. Niemniej pierwszy krok został uczyniony. Poznanie osób z ZSA dzięki ich przekazowi otworzyło drogę nie tylko do dokonywania opisu ich stanów wewnętrznych, zmysłowych odczuć, budowania świadomości, ale także do zrozumienia wizji innego odbioru świata i tworzenia na tym podłożu. Otwarcie się na ich doznania zmysłowe uświadamia, jak ich odbiór jest zwizualizowany. Jak to samo doznanie może być w różnoraki sposób odbierane i wzorcujące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Bibliografia przy pracach.
Prezentowane w publikacji nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne - Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. Streszcz. ang. i niem. Na okł. błędny rok wyd. 2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 167-172. Indeks.
Książka odsłania jeden z obszarów życia, gdzie czas wolny może być wykorzystany jako wskaźnik partycypacji społecznej i jako instrument zmiany. Jest on szczególnie dogodnym narzędziem w procesie inkluzji (na poziomie diagnozy oraz zmiany) osób wypychanych czy już znajdujących się w obszarze wykluczenia. Autorzy dowodzą, że ludzie niepełnosprawni znajdują się w znacznej mierze w takiej sytuacji i to na każdym z poziomów ich życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66186 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej