Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(5)
Autor
Dąbkowska Monika (pedagog)
(6)
Dąbkowski Mirosław
(2)
Assimopoulos Haris
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Nastarzewski Marcin
(1)
Tsiantis Ioannis
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Młodzież
(2)
Agresywność - psychologia - podręcznik
(1)
Agresywność - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - Polska - od 2001 r.
(1)
Dziecko - seksualność - Polska - od 2001 r.
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko trudne - seksualność - Polska - od 2001 r.
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodzież - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - Polska - od 2001 r.
(1)
Młodzież - seksualność - Polska - od 2001 r.
(1)
Młodzież trudna - seksualność - Polska - od 2001 r.
(1)
Pedofilia
(1)
Przemoc w szkole - psychologia - podręcznik
(1)
Przemoc w szkole - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Przestępcy seksualni
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychoprofilaktyka
(1)
Rozwój seksualny
(1)
Seksualność
(1)
Wychowanie - metody - podręcznik
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-251.
Publikacja z dziedziny pedagogiki specjalnej zaznacza istnienie problemu nadużyć seksualnych wobec dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną i postuluje potrzebę podjęcia systemowych działań profilaktycznych, informacyjnych i edukacyjnych oraz wszechstronnych działań pomocowych wobec ofiar (w tym wysoce specjalistycznej psychoterapii). Autorka przedstawia ogólny problem wykorzystania seksualnego dzieci i młodzieży oraz własne badania empiryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka z pogranicza psychiatrii, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej może być źródłem cennych wskazówek metodycznych i merytorycznych zarówno dla początkujących nauczycieli jak i tych z wieloletnim stażem. Zostały tu podjęte kluczowe problemy współczesnej szkoły, jej uczniów i nauczycieli.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 71-81, 148-158.
Potrzeba powstania tej książki wynikała przede wszystkim z naszej praktyki klinicznej w pracy z Pacjentami i ich Rodzinami nad seksualnością wieku dziecięcego i młodzieńczego. Na kolejnych stronach obu części książki będzie interesować nas przede wszystkim to, w jakim stopniu dziecięce zachowania w obszarze seksualności organizują różne praktyki pedagogiczne i psychoterapeutyczne, a także – a może przede wszystkim – jak mogłyby lub powinny je organizować. (od autorek)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. częśc. przy rozdz.
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności. Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka. Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56015 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej