Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(6)
Autor
Gawda Barbara
(6)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Błaszczak Anna (psychologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Osobowość - zaburzenia
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Uczucia - psychologia - badanie
(2)
Choroby psychiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język - psychologia - badanie
(1)
Lęk - psychologia
(1)
Lęk - psychologia - badanie
(1)
Miłość - psychologia
(1)
Miłość - psychologia - badanie
(1)
Niedostosowanie społeczne - psychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Nienawiść - psychologia
(1)
Nienawiść - psychologia - badanie
(1)
Osobowość - zaburzenia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Pismo
(1)
Pojęcia
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Psychopatia - zagadnienia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Spostrzeganie interpersonalne - zagadnienia
(1)
Temperament
(1)
Uczucia
(1)
Uczucia - zaburzenia
(1)
Więźniowie - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [245]-270. Indeks.
Celem książki jest opisanie dwóch aspektów ekspresji złożonych pojęć afektywnych w narracjach osób z osobowością antyspołeczną. Z jednej strony analiza koncentruje się na językowych wskaźnikach ekspresji narracji o uczuciach, z drugiej - na aspekcie formy narracji. Materiał poddawany analizom miał charakter deklaratywny. Kluczowe zatem było ukazanie elementów wiedzy o uczuciach, sposobu ich postrzegania, mówienia o nich oraz ich znaczenia. Rezultaty opisanych badań pokazują, iż osoby z osobowością antyspołeczną posiadają umiejętności opisywania złożonych sytuacji afektywnych miłości, nienawiści i lęku. Posiadają zdolności wyobrażania sobie owych sytuacji, kojarzenia doznań z nimi związanyc czy charakteryzowania aktorów zaangażowanyc w te sytuacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pisma : poznawcza teoria związku psychika-pismo / Barbara Gawda. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2018. - 183, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 134-157. Indeksy.
Książka ukazuje aspekty funkcjonowania człowieka w normie i patologii, w kontekście poszukiwania specyfiki pisma ręcznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [155]-173.
Książka opisuje sposoby rozumienia trzech podstawowych uczuć przez osoby z zaburzeniami osobowości (dokładniej z osobowością psychopatyczną). Uczuciami tymi są miłość, nienawiść i lęk. Od niedawna trwają badania nad sferą emocjonalną takich osób; pozostaje ona jeszcze nieopisana. Choć w literaturze światowej pojawiają się pewne dane na temat przeżywania uczuć przez takie osoby, nie ma jednak opracowanego modelu sfery emocjonalnej takich osób. Książka proponuje model uczuć osób psychopatycznych. Ukazuje ich świat emocji, który jest o wiele bardziej skomplikowany niż wydaje się na pozór. Osoby takie są zdolne do doświadczania miłości, ale czynią to w sposób specyficzny. Nienawiść uruchamia u nich szereg mechanizmów neutralizujących, zaś doświadczanie lęku jest ambiwalentne. Książka opisuje skrypty emocjonalne (wiedzę emocjonalną) osób psychopatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emocje i temperament zwierząt / Barbara Gawda, Anna Błaszczak. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 145, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 129-145.
Monografia prezentuje unikalny materiał dotyczący emocji oraz cech temperamentu u zwierząt. Bazuje na najbardziej współczesnej wiedzy pochodzącej z ciekawych i często niezwykle złożonych metodologicznie badań. Czytelnik znajdzie w niej interesujące dane dotyczące altruizmu, więzi społecznych, radości czy sposobu, w jaki zwierzęta przeżywają żałobę. Badania ujawniają, że zwierzęta przejawiają nie tylko najprostszą formę empatii, tj. zarażanie się emocjami, ale też wyższe poziomy, polegające na przyjmowaniu empatycznej perspektywy, okazywaniu troski czy podejmowaniu działań mających na celu poprawę dobrostanu innych osobników (w tym również przedstawicieli innych gatunków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-100.
„Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak ‒ wraz z wiekiem ‒ zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji." (fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 277-291.
"Prezentowana rozprawa dotyczy ważnego problemu dla interpretacji rozwoju umysłu dziecka. Jako jedyna w polskiej literaturze naukowej prezentuje normę rozwojową w zakresie pojęć. Proponuje nową ścieżkę docierania do tajników dziecięcego umysłu. Otrzymujemy wyraziste, subtelnie budowane profile rozwoju kompetencji emocjonalnej w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to bez wątpienia badawcze osiągnięcie autorek, wypełniające lukę w polskiej refleksji nad rozwojem umysłu dziecka. Wiedza ta z pewnością może być podstawą do modelowania dziecięcych zachowań w normie biologicznej i umysłowej, ale także do diagnozowania umysłów i programowania terapii w zaburzeniach mowy (w autyzmie, w padaczkach, w niepełnosprawności umysłowej, w głuchocie)" - z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72576 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej