Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(2)
Autor
Jurczyk Marta
(3)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Temat
Seksualność
(2)
Arteterapia
(1)
Dzieci
(1)
Erotyzm
(1)
Młodzież
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedofilia
(1)
Przestępcy seksualni
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychoprofilaktyka
(1)
Rozwój seksualny
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 186-195.
Książka w skłaniający do refleksji sposób pokazuje, w jakich systemach nauczyciele i terapeuci konstruują dyskurs seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. W jaki sposób reglamentują ich prawo do posiadania seksualności, do możliwości organizowania edukacji seksualnej czy też konstruowania profilaktycznych praktyk sterylizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla pedagogów specjalnych, studentów kierunków z zakresu nauk społecznych, pracowników pomocy społecznej, nauczycieli oraz rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Bibliografia przy rozdziałach.
Niepełnosprawność intelektualna wydaje się uzasadniać nieograniczone przyzwolenie na zajmowanie się jedynie niepełnosprawnością w programowych i prawnych wysiłkach, które najczęściej ograniczają autonomię w imię swoistego paternalizmu. To, co istotne z punktu widzenia tak seksualności, jak i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, to nadal mocno osadzone w społecznym dyskursie myślenie o dorosłych osobach z niepełnosprawnością jako nie-dorosłych. Książka stanowi ważny głos tak w pedagogicznym, jak i społecznym postrzeganiu niepełnosprawności w sensie mówienia o jednostkach jako o istotach sprawczych, prezentując istotną metodologicznie i empirycznie perspektywę "oddania głosu” samym osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 71-81, 148-158.
Potrzeba powstania tej książki wynikała przede wszystkim z naszej praktyki klinicznej w pracy z Pacjentami i ich Rodzinami nad seksualnością wieku dziecięcego i młodzieńczego. Na kolejnych stronach obu części książki będzie interesować nas przede wszystkim to, w jakim stopniu dziecięce zachowania w obszarze seksualności organizują różne praktyki pedagogiczne i psychoterapeutyczne, a także – a może przede wszystkim – jak mogłyby lub powinny je organizować. (od autorek)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74048 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej