Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(3)
Autor
Zimnica-Kuzioła Emilia
(3)
Kalinowska Katarzyna
(1)
Kułakowska Katarzyna (1986- )
(1)
Wejbert-Wąsiewicz Ewelina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Aktorstwo
(1)
Aktorzy polscy
(1)
Grupy artystyczne
(1)
Kariera
(1)
Publiczność
(1)
Status społeczny
(1)
Sztuka - teoria
(1)
Teatr "Chorea" (Łódź)
(1)
Teatr Szwalnia
(1)
Teatr Wiejski "Węgajty"
(1)
Teatr eksperymentalny
(1)
Teatr polski
(1)
Teatr polski - socjologia - 20 w.
(1)
Technika aktorska
(1)
Widowiska - recepcja - Polska - 20 w.
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Węgajty (woj. warmińsko-mazurskie, pow. olsztyński, gm. Jonkowo)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie) - teatr - 20 w.
(1)
Gatunek
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 259-276.
Praca poświęcona społecznemu postrzeganiu, statusowi, relacjom i autoidentyfikacji aktorów grających w polskich teatrach publicznych o profilu dramatycznym w okresie od 1989 do 2020 roku. Sudium ma charakter socjologiczny, ale w cytowanych wypowiedziach artystów i autorskich analizach poruszane są również kwestie metody, techniki czy ogólnie sztuki aktorskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69091 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia Grup Artystycznych ; t. 2)
Bibliografia, netografia na stronach 193-204. Indeks.
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już „klasycyzującego się” idiomu stworzonego przez Jerzego Grotowskiego i czerpią w sposób przemożny z kontrkulturowego etosu lat 60., stanowią wciąż aktualną i nader żywą antytezę wobec teatru mieszczańskiego i – co Autorki wykazują w sposób dobitny – twórczo wpływają na tkankę lokalnych społeczności, budując (wciąż) nową wrażliwość i wartości. Niewątpliwą zaletą tekstu jest jego komparatystyczny charakter. Autorki precyzyjnie wskazują na konfigurację cech budujących społeczną strukturę, etos i habitus poszczególnych grup, mniej lub bardziej „rezonujących” ze światem społecznym, sformalizowanych, inkluzywnych, opartych na idei „plemienności”. (dr hab. Małgorzata Stępnik)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77159 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej