Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(5)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
Autor
Aumont Jacques
(1)
Aumont Jacques (1942- )
(1)
Hybiak Mariusz
(1)
Kopczyński Krzysztof (1959- )
(1)
Królicka Ewa
(1)
Marie Michel (1945- )
(1)
Melerska Dorota
(1)
Rutkowska Teresa (tłumacz)
(1)
Sojak Radosław (1975- )
(1)
Wiącek Elżbieta
(1)
Zawadzka-Strączek Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Analiza i interpretacja
(4)
Film polski
(3)
Film
(2)
Filmoznawstwo
(2)
Tematy i motywy
(2)
Analiza filmu
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Farhādī, Asghar (1972- )
(1)
Film irański
(1)
Filozofia kultury
(1)
Janion, Maria (1926-2020)
(1)
Kobieta
(1)
Lacan, Jacques (1901-1981)
(1)
Paradygmat
(1)
Polański, Roman (1933- )
(1)
Psychoanaliza lacanowska
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Romantyzm
(1)
Serial filmowy
(1)
Stereotyp
(1)
Teoria filmu
(1)
Wizerunek medialny
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Interpretacja filmów / Jacques Aumont ; Polish translation by Teresa Rutkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 2021. - 295, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 283-289. Indeks.
Interpretacja, zdaniem autora polega na przypisywaniu sensu temu co widzimy, jest arbitralna i subiektywna. Jest to gest bardzo osobisty, wyraz bezpośredniej reakcji na dzieło; interpretować to znaczy nadać sens, przekładać (z jednego języka na inny), eksplikować( zgłębiać logikę dzieła).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza filmu / Jacques Aumont, Michel Marie ; przekład Maria Zawadzka. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 434 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 402-417. Indeksy.
Publikacja charakteryzuje się dużą erudycyjnością i licznymi powiązaniami z teorią literatury. Autorzy odnoszą się do wielu analiz, a wybrane omawiają szczegółowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.791 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 359-375.
"Autorka z pasją badawczą tropi w kolejnych filmach zasadnicze tematy podejmowane przez irańskiego reżysera: specyfikę życia rodzinnego i małżeństwa w Iranie (i nie tylko tam), modele kobiecości określane ze względu na patriarchalny kodeks obyczajowości irańskiej, wpływ prawa szariatu na wybory etyczne bohaterów, napięcia między tradycją a nowoczesnymi wzorami życia zaczerpniętymi z Zachodu, różnice społeczno-ekonomiczne dzielące społeczeństwo irańskie. Autorka omawia również specyfikę formalną dzieł A. Farhadiego, odróżniającą je od innych dzieł autorskiego kina irańskiego (...). Istotę jego autorskiego stylu trafnie dostrzega w precyzyjnej dramaturgii, mającej korzenie w europejskim dramacie literackim (Ibsen, Czechow, Pinter), w estetyce realizmu określającej filmowy czas i przestrzeń, a także w intertekstualnym charakterze niektórych filmów nawiązujących do konkretnych dzieł literackich odnoszących się do kina gatunków (najczęściej thriller, np. Rozstanie, Klient). Ponadto interpretację każdego z filmów wieńczy omówienie ich recepcji krytycznej, irańskiej, polskiej i światowej." (dr hab. Marcin Maron)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-327. Indeks.
Filmografia "Filmy wyreżyserowane przez Romana Polańskiego" na stronach 313-314.
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie twórczości polskiego reżysera Romana Polańskiego w kontekście lacanowskiej psychoanalizy. Popularna dzisiaj metodologia cieszy się coraz większym zainteresowaniem w kręgach filmoznawczych. Głównym teoretykiem współcześnie zajmującym się analizą filmów z wykorzystaniem metodologii psychoanalitycznej jest Slavoj Žižek, który przywołuje i interpretuje w tym kontekście m.in. filmy Alfreda Hichcocka. Romana Polańskiego prasa często określała mianem następcy brytyjskiego mistrza suspensu, jednak nigdy wcześniej nie zbadano jego twórczości w tym ujęciu. Niniejsza praca ma za zadanie wykazać uniwersalność metodologii lacanowskiej poprzez interpretację filmów polskiego reżysera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Kina ; 24)
Bibliografia na stronach 195-227. Indeksy.
Tematem książki jest relacja film – filozofia – paradygmat polskiego romantyzmu. Autor uwzględnia uwarunkowania historyczne, a także współzależność filozofii i filmu oraz myśli i filmu. Konfrontuje triadę romantycznego myślenia o egzystencji: melancholia – tragizm – ironia romantyczna z rozwiązaniami wykorzystanymi przez polskich filmowców. W książce znajdują się interpretacje scen i sekwencji z filmów Kuby Czekaja, Macieja Drygasa, Andrzeja Jakimowskiego, Jana Komasy, Marka Koterskiego, Pawła Pawlikowskiego, Wojciecha Smarzowskiego, Andrzeja Wajdy, Krzysztofa Zanussiego, Edwarda Żebrowskiego i Andrzeja Żuławskiego. Dominującym przedmiotem tych interpretacji jest śmierć, zwłaszcza samobójcza, traktowana jako skrajny przykład zastosowania paradygmatu romantycznego. Autor spogląda na paradygmat romantyczny także jako na zjawisko z dziedziny epistemologii. Ważne są dla niego praca wyobraźni, subiektywizm będący kontynuacją romantycznego indywidualizmu i osiągany dzięki ironii romantycznej dystans, który może służyć poznaniu, ale także zakwestionowaniu jego sensu. Daje nową odpowiedź na pytanie, czy paradygmat polskiego romantyzmu może ożywić film polski i wspomóc badania nad nim. A także – jak film może zmienić rozumienie paradygmatu i jego roli w kulturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71256 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej