Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(39)
Forma i typ
Książki
(37)
Proza
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(6)
Placówka
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(6)
W51 (Bielskiego 3)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(1)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
BD25 (Żytnia 64)
(1)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(27)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dawson Peg
(2)
Domańska Antonina (1853-1917)
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Guare Richard
(2)
Augustyniak Szymon
(1)
Bates Janet
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Booth Howard J. (1969- )
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Braun Marcin
(1)
Caldecott Andrew
(1)
Chodkowska Eliza Maria
(1)
Chojnacki Jan (nauczyciel)
(1)
Drwal Beata
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gorol Małgorzata
(1)
Guare Colin
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kovach Robert
(1)
Krawczyk Katarzyna (tłumacz)
(1)
Krzywoń Danuta
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kunat Beata
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Laika Sasha
(1)
Lawrence David Herbert (1885-1930)
(1)
Lis Małgorzata (pedagogika)
(1)
Litwinski Mieczysław
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Lusiński Jacek (1969- )
(1)
Mach-Król Maria
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Malikowska Marta
(1)
Matusek Beata
(1)
Miller Dorota
(1)
Munday Sarah
(1)
Nalazek Bartosz (1986- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Piotrowski Eugeniusz (1943- )
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Porzucek Maria
(1)
Rani Hania (1990- )
(1)
Seweryn Andrzej (1946- )
(1)
Siaud-Facchin Jeanne (1957- )
(1)
Smith Deborah Deutsch (1947- )
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Szewc-Osiecka Monika
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szybalska Małgorzata
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tarnowska Aleksandra (1990- )
(1)
Turopolski Witold
(1)
Uberman Marta
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Wilk Teresa (pedagogika)
(1)
Wojda Krystyna
(1)
Wolny Barbara
(1)
Zimmerman Barry J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-1914
(3)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(38)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(38)
angielski
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(25)
Zdolności
(6)
Dziecko zdolne - nauczanie
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zdolności - psychologia
(3)
Dziecko zdolne - psychologia
(2)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(2)
Dziecko zdolne - socjologia - Polska
(2)
Dziecko zdolne - wychowanie
(2)
Długosz, Jan
(2)
Gerontologia
(2)
Matki i synowie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Rodzina
(2)
Rzeźbiarze
(2)
Stwosz, Wit (1448-1533)
(2)
Stwosz, Wit (?-1569)
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Twórczość - psychologia
(2)
Ucieczki dzieci z domów
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Złodzieje
(2)
Adaptacja społeczna - Polska
(1)
Awans zawodowy
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dwujęzyczność - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja - metody
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore - nauczanie
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie - nauczanie - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko trudne - nauczanie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z ADHD - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - Czechy
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - Polska
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - metody
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - podręcznik
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko zdolne - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Dziecko zdolne - socjologia
(1)
Dziecko zdolne - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Edukacja międzykulturowa - podręcznik akademicki
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gimnazjum i Liceum Akademickie (Toruń)
(1)
Gotowanie
(1)
Grabarstwo
(1)
Górnicy
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Integracja społeczna - Polska
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Klątwa
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kształcenie - metody
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kucharze
(1)
Marginalizacja społeczna - zwalczanie
(1)
Marzenia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Myślenie twórcze - nauczanie - metody
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie - efektywność - badanie - szkoły średnie - Polska - od 2001 r.
(1)
Nauczanie - metody - materiały konferencyjne
(1)
Nauczanie - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie - organizacja - podręcznik
(1)
Nauczanie - podręcznik
(1)
Nauczanie zintegrowane - materiały konferencyjne
(1)
Nauczanie zintegrowane - podręcznik
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni - nauczanie - Polska
(1)
Niepełnosprawni - psychologia - Polska
(1)
Niepełnosprawni - socjologia - Polska
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Osobowość
(1)
Osobowość - rozwój
(1)
Pedagogika opiekuńcza - metody
(1)
Pedagogika specjalna - Polska - podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika specjalna - materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pogrzeb
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoce dydaktyczne - podręcznik
(1)
Praca kulturalno-oświatowa - metody - Polska - od 2001 r.
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Temat: dzieło
Ołtarz Mariacki w kościele Mariackim w Krakowie
(2)
MasterChef Junior (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(1)
Łomża (woj. podlaskie) - szkolnictwo i oświata - psychologia - badanie - od 2001 r.
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Powieść
(3)
Powieść historyczna
(2)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat
(1)
Fantasy
(1)
Film fabularny
(1)
Książka kucharska
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Kulinaria
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 472-[500].
Podstawowy cel, jaki towarzyszył pisaniu tej książki związany był z przekonaniem o służebności pedagogiki wobec praktyki społecznej, co wyrażało się w założeniu dotyczącym możliwości wykorzystania wniosków wyprowadzonych z badań empirycznych, w celu modernizowania i optymalizowania rzeczywistości oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-168.
Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. w młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać, że oczekiwania i nadzieje, jakie wiąże się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania lepszych niż obecnie stosowane sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Czy moje dziecko jest zdolne? Takie pytanie często zadają sobie rodzice. Jest ono jednak pytaniem źle postawionym. Nie ma bowiem specjalnych metod wychowywania dzieci zdolnych. Rodzice powinni zastanowić się raczej, co robić, aby ich dziecko rozwijało swoje uzdolnienia – te, które ma. A najlepszym sposobem jest podtrzymywanie ciekawości" - przekonują autorzy poradnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W potocznym rozumieniu osoby zdolne szybko i efektywnie uczą się i mają znacznie więcej szans na osiąganie sukcesu w życiu. Jest to tylko po części prawda, sukces bowiem - jak wynika z obserwacji i badań osób wybitnie uzdolnionych - nie zawsze związany jest z posiadanymi zdolnościami, a częściej z odpowiednią strukturą osobowości i motywacji pozwalających na długotrwały wysiłek i pracę. Współcześnie przyjmuje się dwojakie rozumienie zdolności: wąskie, elitarne, związane z wybitnymi zdolnościami, obejmujące od około 3 do 5% populacji, oraz znacznie szersze, egalitarne, włączające około 25 do 30% wszystkich żyjących ludzi do grupy uzdolnionej. To ostatnie podejście pozwala na przyjęcie założenia, że co trzecia lub czwarta osoba jest uzdolniona. Uważa się, że jest tyle rodzajów zdolności, ile różnych aktywności człowieka; oznacza to, że mogą pojawić się uzdolnienia kierunkowe, odpowiadające nowo powstałym dziedzinom aktywności. A jednocześnie uzdolnienia, które nie mogą być realizowane z powodu braku odpowiedniego dla nich obszaru działania, zmieniają swoją wewnętrzną strukturę, dostosowując się do istniejących możliwości. Szerokie rozumienie zdolności pozwala przyjąć założenie, że każda osoba może posiadać jakiś rodzaj uzdolnień, potencjalnie możliwy do zidentyfikowania w przyszłości. Zależy to od istniejących pól i dziedzin aktywności oraz od poziomu posiadanych uzdolnień. Wybitne uzdolnienia ujawniają się zdecydowanie wcześniej niż zdolności rozwinięte na niższym poziomie. Ujawnianie się zdolności może być także związane z sytuacjami lub oświadczeniami, które pozwalają na ich skrystalizowanie. Im bogatsze doświadczenie we wczesnym okresie rozwoju, tym większa istnieje szansa na szybsze ujawnienie się uzdolnień. Stąd w koncepcjach kształcenia osób zdolnych wskazuje się na wagę wprowadzania różnorodnych, wzbogaconych programów, które pozwalają na krystalizowanie, ale także identyfikowanie zainteresowań i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [272]-304. Indeksy.
Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 190 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 174-190.
Autorzy odpowiadają na pytanie, jakie postawy i relacje rodzicielskie wiążą się z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Książka jest cennym źródłem informacji o specyfice rodziny dzieci zdolnych, nie tylko dla specjalistów, ale również rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 302)
Bibliografia przy pracach.
Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 81.
Książka to źródło cennej wiedzy teoretycznej oraz praktycznych porad dla nauczycieli i rodziców pracujących ze szczególnie uzdolnionymi i utalentowanymi dziećmi. Autorzy wyjaśniają, czemu tak ważne jest zapewnianie tej grupie dzieci ciągłych wyzwań edukacyjnych, i uczą, jak to robić. Ta książka to pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego nauczyciela i rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
We współczesnych koncepcjach uwzględnia się wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych ważnych dla pojawienia się i rozwoju uzdolnień. Wskazuje się w nich na znaczenie odpowiednich cech osobowości, podkreśla się także istotny wpływ na rozwój jednostki: środowiska rodzinnego, szkolnego, rówieśniczego oraz kontekstu społecznego i historyczno-kulturowego. Podawanym przez wielu autorów czynnikiem o istotnym znaczeniu dla rozwoju zdolności jest przypadek. Jest on ważny zarówno dla procesu krystalizowania się uzdolnień kierunkowych, jak również ich rozwoju, ale także ma znaczenie i wpływa na osiąganie sukcesu w życiu. Do czynnika przypadku zaliczane są zarówno zdarzenia i fakty nieobojętne dla rozwoju zdolności, jak również osoby znaczące: nauczyciele, tutorzy i mistrzowie lub osoby przypadkowo spotkane na drodze życia. Jednakże do ważniejszych właściwości osób zdolnych należą te cechy osobowości, które pozwalają na intensywną i długotrwałą pracę związaną z osiąganiem wybranego celu. Ważna jest także umiejętność wybierania odpowiednich strategii postępowania w rozwiązywaniu problemów, które będą korzystne dla nich samych i innych osób. Publikacja zatytułowana Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego składa się z dwóch tomów pod tym samym tytułem. Tom pierwszy zawiera artykuły związane z problematyką zdolności i twórczości analizowaną z psychologicznego oraz interdyscyplinarnego punktu widzenia. Drugi tom natomiast obejmuje opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 [Rewers] (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 261-296.
Publikacja znacznie uzupełnia wiedzę na temat funkcjonowania uczniów uzdolnionych artystycznie oraz, co więcej, wskazuje na specyfikę poszczególnych uzdolnień. Skierowana jest do osób zainteresowanych tematyką funkcjonowania młodzieży uzdolnionej artystycznie. Szczególnie może być przydatna nauczycielom, wychowawcom, pedagogom i psychologom, ale i rodzicom, którzy przyczyniają sie do optymalizacji oraz rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. [126]-127 i przy rozdz.
Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Redaktorzy i autorzy tekstów kierują tę książkę przede wszystkim do pedagogów i studentów pedagogiki, zwłaszcza tych, którzy już pracują bądź przygotowują się do podjęcia pracy w szkołach podstawowych oraz w placówkach integracyjnych. Z pewnością znajdą tu interesujące informacje także pedagodzy innych specjalności, rodzice uczniów oraz decydenci lokalni odpowiedzialni za rozwój edukacji, zwłaszcza w regionach, dla których jest ona największą szansą na poprawę jakości życia różnych grup, a tym samym na zmniejszanie ryzyka marginalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoby inteligentne są nierzadko nadwydajne mentalnie i wysoko wrażliwe, co sprawia, że trudniej im doświadczać szczęścia. Autorka, uznana psycholożka i terapeutka, daje konkretne wskazówki, jak zamienić wieczny roller-coaster w zadowolenie z życia i sprawić, by szczególna kreatywność i nadwydajność przyniosła poczucie spełnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Bibliogr. s. [366]-373. Indeks.
Autorzy przekładają najnowsze badania na konkretne, praktyczne, dobrze zorganizowane i łatwe do realizacji strategie, które rodzice mogą zastosować, żeby zwiększyć naturalne zdolności wykonawcze swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieranie rozwoju ucznia i nauczyciela / Krystyna Wojda, Małgorzata Szybalska, Jan Chojnacki. - Stan prawny na dzień 1 kwietnia 2005 r. - Warszawa : ABC, copyright 2005. - 366 stron ; 21 cm.
(Biblioteka Dyrektora Szkoły)
Bibliografia na stronie 67.
W książce omówiono rozwiązania organizacyjne dotyczące kształcenia, opieki i promowania uczniów zdolnych oraz przedstawiono zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem roli i zadań dyrektora szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. [651]-696. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie trzecie. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - 710 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 651-696. Indeksy.
Publikacja jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [XXI].
Książka w języku angielskim. Studium miłości synowskiej. Główny bohater - syn prostego górnika i kobiety o wyższych aspiracjach - wzrasta wśród stałego rozdźwięku w niedobranym małżeństwie rodziców. Jego kolejna miłość do dwóch kobiet schodzi na drugi plan wobec uczucia do matki. Autor ukazuje postaci górników w Anglii w I połowie XX wieku, codzienny trud ich żon oraz życie dzieci i młodzieży tego środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej