Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(12)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dawson Peg
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Guare Richard
(2)
Bates Janet
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Guare Colin
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Kovach Robert
(1)
Krzywoń Danuta
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Matusek Beata
(1)
Munday Sarah
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Siaud-Facchin Jeanne (1957- )
(1)
Szewc-Osiecka Monika
(1)
Turopolski Witold
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Zimmerman Barry J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(6)
Zdolności
(3)
Zdolności - psychologia
(3)
Dziecko zdolne - nauczanie
(2)
Dziecko zdolne - psychologia
(2)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(2)
Twórczość - psychologia
(2)
Adaptacja społeczna - Polska
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja - metody
(1)
Dziecko z ADHD - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - Czechy
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - metody
(1)
Dziecko zdolne - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Dziecko zdolne - socjologia - Polska
(1)
Dziecko zdolne - wychowanie
(1)
Gimnazjum i Liceum Akademickie (Toruń)
(1)
Integracja społeczna - Polska
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie - metody
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze - nauczanie - metody
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie - efektywność - badanie - szkoły średnie - Polska - od 2001 r.
(1)
Nauczanie - metody - materiały konferencyjne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane - materiały konferencyjne
(1)
Niepełnosprawni - nauczanie - Polska
(1)
Niepełnosprawni - psychologia - Polska
(1)
Niepełnosprawni - socjologia - Polska
(1)
Osobowość
(1)
Osobowość - rozwój
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika specjalna - materiały konferencyjne
(1)
Programy nauczania - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.) - Polska
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Socjalizacja - Polska
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Sztuka dziecka - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się - efektywność
(1)
Uczenie się - metody
(1)
Uczenie się - psychologia
(1)
Uczniowie - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Uczniowie - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Uczniowie szkół średnich - psychologia - Polska - od 2001 r.
(1)
Uwaga (psychol.) - zaburzenia - korekcja
(1)
Wartość - psychologia - Polska - od 2001 r.
(1)
Wartość - socjologia - Polska - od 2001 r.
(1)
Wolontariusze - kraje Unii Europejskiej
(1)
Wsparcie społeczne - Czechy
(1)
Wsparcie społeczne - Polska
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół ADHD - materiały konferencyjne
(1)
Zespół Aspergera - materiały konferencyjne
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(1)
Łomża (woj. podlaskie) - szkolnictwo i oświata - psychologia - badanie - od 2001 r.
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [272]-304. Indeksy.
Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W potocznym rozumieniu osoby zdolne szybko i efektywnie uczą się i mają znacznie więcej szans na osiąganie sukcesu w życiu. Jest to tylko po części prawda, sukces bowiem - jak wynika z obserwacji i badań osób wybitnie uzdolnionych - nie zawsze związany jest z posiadanymi zdolnościami, a częściej z odpowiednią strukturą osobowości i motywacji pozwalających na długotrwały wysiłek i pracę. Współcześnie przyjmuje się dwojakie rozumienie zdolności: wąskie, elitarne, związane z wybitnymi zdolnościami, obejmujące od około 3 do 5% populacji, oraz znacznie szersze, egalitarne, włączające około 25 do 30% wszystkich żyjących ludzi do grupy uzdolnionej. To ostatnie podejście pozwala na przyjęcie założenia, że co trzecia lub czwarta osoba jest uzdolniona. Uważa się, że jest tyle rodzajów zdolności, ile różnych aktywności człowieka; oznacza to, że mogą pojawić się uzdolnienia kierunkowe, odpowiadające nowo powstałym dziedzinom aktywności. A jednocześnie uzdolnienia, które nie mogą być realizowane z powodu braku odpowiedniego dla nich obszaru działania, zmieniają swoją wewnętrzną strukturę, dostosowując się do istniejących możliwości. Szerokie rozumienie zdolności pozwala przyjąć założenie, że każda osoba może posiadać jakiś rodzaj uzdolnień, potencjalnie możliwy do zidentyfikowania w przyszłości. Zależy to od istniejących pól i dziedzin aktywności oraz od poziomu posiadanych uzdolnień. Wybitne uzdolnienia ujawniają się zdecydowanie wcześniej niż zdolności rozwinięte na niższym poziomie. Ujawnianie się zdolności może być także związane z sytuacjami lub oświadczeniami, które pozwalają na ich skrystalizowanie. Im bogatsze doświadczenie we wczesnym okresie rozwoju, tym większa istnieje szansa na szybsze ujawnienie się uzdolnień. Stąd w koncepcjach kształcenia osób zdolnych wskazuje się na wagę wprowadzania różnorodnych, wzbogaconych programów, które pozwalają na krystalizowanie, ale także identyfikowanie zainteresowań i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 261-296.
Publikacja znacznie uzupełnia wiedzę na temat funkcjonowania uczniów uzdolnionych artystycznie oraz, co więcej, wskazuje na specyfikę poszczególnych uzdolnień. Skierowana jest do osób zainteresowanych tematyką funkcjonowania młodzieży uzdolnionej artystycznie. Szczególnie może być przydatna nauczycielom, wychowawcom, pedagogom i psychologom, ale i rodzicom, którzy przyczyniają sie do optymalizacji oraz rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. [126]-127 i przy rozdz.
Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 81.
Książka to źródło cennej wiedzy teoretycznej oraz praktycznych porad dla nauczycieli i rodziców pracujących ze szczególnie uzdolnionymi i utalentowanymi dziećmi. Autorzy wyjaśniają, czemu tak ważne jest zapewnianie tej grupie dzieci ciągłych wyzwań edukacyjnych, i uczą, jak to robić. Ta książka to pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego nauczyciela i rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu inwentaryzacji zbiorów.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
We współczesnych koncepcjach uwzględnia się wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych ważnych dla pojawienia się i rozwoju uzdolnień. Wskazuje się w nich na znaczenie odpowiednich cech osobowości, podkreśla się także istotny wpływ na rozwój jednostki: środowiska rodzinnego, szkolnego, rówieśniczego oraz kontekstu społecznego i historyczno-kulturowego. Podawanym przez wielu autorów czynnikiem o istotnym znaczeniu dla rozwoju zdolności jest przypadek. Jest on ważny zarówno dla procesu krystalizowania się uzdolnień kierunkowych, jak również ich rozwoju, ale także ma znaczenie i wpływa na osiąganie sukcesu w życiu. Do czynnika przypadku zaliczane są zarówno zdarzenia i fakty nieobojętne dla rozwoju zdolności, jak również osoby znaczące: nauczyciele, tutorzy i mistrzowie lub osoby przypadkowo spotkane na drodze życia. Jednakże do ważniejszych właściwości osób zdolnych należą te cechy osobowości, które pozwalają na intensywną i długotrwałą pracę związaną z osiąganiem wybranego celu. Ważna jest także umiejętność wybierania odpowiednich strategii postępowania w rozwiązywaniu problemów, które będą korzystne dla nich samych i innych osób. Publikacja zatytułowana Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego składa się z dwóch tomów pod tym samym tytułem. Tom pierwszy zawiera artykuły związane z problematyką zdolności i twórczości analizowaną z psychologicznego oraz interdyscyplinarnego punktu widzenia. Drugi tom natomiast obejmuje opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoby inteligentne są nierzadko nadwydajne mentalnie i wysoko wrażliwe, co sprawia, że trudniej im doświadczać szczęścia. Autorka, uznana psycholożka i terapeutka, daje konkretne wskazówki, jak zamienić wieczny roller-coaster w zadowolenie z życia i sprawić, by szczególna kreatywność i nadwydajność przyniosła poczucie spełnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Bibliogr. s. [366]-373. Indeks.
Autorzy przekładają najnowsze badania na konkretne, praktyczne, dobrze zorganizowane i łatwe do realizacji strategie, które rodzice mogą zastosować, żeby zwiększyć naturalne zdolności wykonawcze swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 205-233.
Tematyka monografii obejmuje zagadnienia warunków i szans edukacyjnych dziecka, rozwijania jego możliwości, kompetencji, konstruowania wiedzy i podejmowania nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia, netografia na stronach 413-417. Indeks.
Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54381 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej