Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(5)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
Autor
Aumont Jacques
(1)
Aumont Jacques (1942- )
(1)
Bator Monika
(1)
Ciszewska Ewa (filmoznawstwo)
(1)
Gierszewska Barbara
(1)
Góralik Mikołaj
(1)
Głębicka-Giza Barbara
(1)
Marie Michel (1945- )
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Rutkowska Teresa (tłumacz)
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Zawadzka-Strączek Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Filmoznawstwo
(6)
Film
(3)
Film polski
(2)
Krytyka filmowa
(2)
Analiza filmu
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Archiwa cyfrowe
(1)
Archiwa prywatne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Film czechosłowacki
(1)
Film czeski
(1)
Film słowacki
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Medioznawstwo
(1)
Metodologia
(1)
Źródła historyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Interpretacja filmów / Jacques Aumont ; Polish translation by Teresa Rutkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 2021. - 295, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 283-289. Indeks.
Interpretacja, zdaniem autora polega na przypisywaniu sensu temu co widzimy, jest arbitralna i subiektywna. Jest to gest bardzo osobisty, wyraz bezpośredniej reakcji na dzieło; interpretować to znaczy nadać sens, przekładać (z jednego języka na inny), eksplikować( zgłębiać logikę dzieła).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 185-194.
Praca na temat zwrotu historycznego w badaniach filmoznawczych, obejmująca między innymi historię pojęć, zagadnienia dotyczące historiografii filmowej czy projektów z zakresu "archeologii mediów".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza filmu / Jacques Aumont, Michel Marie ; przekład Maria Zawadzka. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 434 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 402-417. Indeksy.
Publikacja charakteryzuje się dużą erudycyjnością i licznymi powiązaniami z teorią literatury. Autorzy odnoszą się do wielu analiz, a wybrane omawiają szczegółowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.791 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliografia, netografia na stronach 191-200.
Zbiór prac z zakresu filmoznawstwa, medioznawstwa i edukacji medialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
W publikacji ukazano kontakty filmowe między kinematografiami polską, czeską i słowacką. Autorzy - filmoznawcy, a zarazem bohemiści z kraju i zagranicy - podjęli zagadnienia współpracy instytucjonalnej, historii pojedynczych wspólnych projektów, a także kwestie adaptacji, edukacji filmowej czy wizerunku służb specjalnych w filmach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 279-304. Indeks.
Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja jest dobrym przykładem potwierdzającym prymat klasycznych badań źródłowych w uprawianiu historii filmu. Wszyscy autorzy, których teksty prezentujemy, wskazywali w nich na argumenty przemawiające za poszukiwaniami danych do swoich badań przede wszystkim w archiwach filmowych, foto- i fonograficznych oraz w tzw. źródłach drukowanych i pisanych. W trosce o kolejne pokolenia badaczy warto zatem zadbać o materialne zasoby dokumentów składających się na spuściznę polskiej kinematografii, w tym dorobku naukowego oraz jak najszybciej stworzyć ich przemyślane reprezentacje cyfrowe w postaci internetowych baz danych i udostępnić zainteresowanym. To właściwa (demokratyczna i mądra) droga do komplementarności zbiorów i przygotowania nowoczesnego, elastycznego i zawsze dostępnego aparatu do badań nad polską kinematografią. (z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej