Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(3)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(3)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(21)
Autor
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(2)
Zawojski Piotr (1963- )
(2)
Bergström Bo (1946- )
(1)
Buchta Magdalena (1982- )
(1)
Colomina Beatriz (1952- )
(1)
Cotton Charlotte
(1)
Czudec Joanna
(1)
Flusser Vilém (1920-1991)
(1)
Frąckowiak Maciej (1985- )
(1)
Hedemann Oskar
(1)
Lewandowska Karolina (historia sztuki)
(1)
Ligocki Alfred (1913-1981)
(1)
Magala Sławomir (1950- )
(1)
Maniecki Jacek
(1)
Matuchniak-Krasuska Anna
(1)
Musiał Janusz (fotografia)
(1)
Nowakowski Piotr (tłumacz)
(1)
Nowicki Wojciech (1968- )
(1)
Olechnicki Krzysztof (1969- )
(1)
Paliwoda Piotr
(1)
Pijarski Krzysztof (1980- )
(1)
Pękalski Leszek J. (1944- )
(1)
Rouillé André (1948- )
(1)
Sekula Allan (1951- )
(1)
Sobota Adam (1947- )
(1)
Sontag Susan (1933-2004)
(1)
Stiegler Bernd
(1)
Tarnawska Joanna
(1)
Wróblewska Magdalena (1980- )
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Świtek Gabriela (1969- )
(1)
Żukowski Dariusz (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
Fotografie
(8)
Fotografia - teoria
(7)
Teoria fotografii
(7)
Fotografia - historia
(3)
Antropologia wizualna
(2)
Fotografia - socjologia
(2)
Fotografia prasowa - teoria
(2)
Sztuka nowych mediów
(2)
Architekci austriaccy
(1)
Architekci szwajcarscy
(1)
Architektura austriacka
(1)
Architektura szwajcarska
(1)
Archiwa
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002) - twórczość
(1)
Filozofia
(1)
Fotografia - a sztuka
(1)
Fotografia - antropologia społeczna
(1)
Fotografia - estetyka
(1)
Fotografia - historia - 20-21 w.
(1)
Fotografia - historia - szkice
(1)
Fotografia - stosowanie
(1)
Fotografia - technika
(1)
Fotografia - tematyka
(1)
Fotografia - teoria - szkice
(1)
Fotografia - zagadnienia
(1)
Fotografia polska - historia
(1)
Fotografia prasowa - historia
(1)
Fotografia prasowa - socjologia
(1)
Fotografia prasowa polska - historia
(1)
Fotografia społeczna
(1)
Fotografia społeczna - teoria
(1)
Fotografowie
(1)
Historia sztuki
(1)
Hofmann, Józef (1876-1957)
(1)
Informacja wizualna - teoria
(1)
Komunikacja społeczna - teoria
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura pamięci
(1)
Le Corbusier (1887-1965)
(1)
Loos, Adolf (1870-1933)
(1)
Modernizm
(1)
Museum of Modern Art (Nowy Jork)
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzealnictwo - socjologia
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne - a fotografia
(1)
Nowoczesność
(1)
Reklama
(1)
Reklama - metody
(1)
Reprodukcje dzieł sztuki
(1)
Sztuka - a fotografia
(1)
Sztuka - recepcja - teoria
(1)
Sztuka - socjologia - historia - Francja - 20 w.
(1)
Techniki fotograficzne
(1)
Telewizja - socjologia
(1)
Teoria architektury
(1)
Wnętrza architektoniczne
(1)
Zmiana kulturowa
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Znaki graficzne - symbolika
(1)
Temat: dzieło
Esprit Nouveau (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(7)
Historia
(6)
Architektura i budownictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55152 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42112 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; t. 56)
Bibliogr. s. [527]-548. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; 73)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54090 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43266 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor był filozofem komunikacji, zajmował się mediami, a książeczka o fotografii (1983) przysporzyła mu światowej sławy. Jego namysł nad epoką postindustrialną i „postalfabetyczną”, ciekawe systematyzacje dziejów człowieka i cywilizacji są bardzo aktualne – i ich aktualności wystarczy zapewne jeszcze na długo. Flusser stara się odpowiedzieć na nasze niepokoje o kulturę w czasach zagrożenia pisma przez obraz, przynosząc nam tym, trzeba przyznać, niejaką pociechę. W myśl jego koncepcji jesteśmy skazani na pośredniczącą rolę komunikacji, której kluczowym narzędziem jest specyficznie pojęty „aparat” – fotograficzny w szczegolności. Filozoficzne ujęcie natury fotografii ma nam pozwolić na zrozumienie, co się dzieje z naszą cywilizacją w ogóle – zrozumienie, że po „alfabetyzacji” obrazu, która nastąpiła wraz z wynalezieniem pisma, obecnie, poprzez „obraz techniczny” w rodzaju fotografii, filmu, wideo, trwa proces „uobrazowiania” tekstu, ale obrazem na innym poziomie niż uprzedni, przedalfabetyczny obraz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 133)
Bibliografia na stronach 355-367. Indeks.
Śledziliśmy - także poprzez fotografię - dramat nigeryjskich kobiet, porwanych przez ekstremistyczne Boko Haram. Widzieliśmy, jak imigranci przesyłają smartfonami zdjęcia ze swojej ucieczki do Europy, by w ten sposób uspokoić rodzinę pozostawioną w ojczyźnie. Słyszymy o nowym prawie, które musi uwzględnić wszędobylskie drony i ryzyko związane z używaniem selfie stick. Bilans tych wszystkich przypadków, zwłaszcza odniesiony do wydarzeń, których doświadczamy na co dzień, przekonuje o przemożnym wpływie fotografii na zmianę. Z rzadka polega on jednak na heroicznym naciśnięciu na spust migawki w chwili, która budzi sprzeciw - a im lepiej zdamy sobie z tego sprawę, tym pełniej nauczymy się z niego korzystać. Bo fotografia - odkąd powstała - nie tylko reprezentuje, ale także zmienia świat, a im bardziej jest dojrzała, tym na więcej sposobów to czyni: upowszechnia i wzrusza, utrwala gesty i rytuały, sprzyja nowym technologiom, zmienia prawo i obyczaje. Identyfikacja podstawowych form przeobrażania świata przez fotografię oraz ich skutków to najważniejsze cele tej książki. By tego dokonać, nie sięgamy jednak do rozmów z profesjonalistami ani nie analizujemy ich dokonań. Katalog zmian z udziałem zmiany rekonstruujemy na podstawie ich najbardziej popularnych wyobrażeń, kreujących nasze zbiorowe mniemanie na ten temat - danych i doniesień z internetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O fotografii / Susan Sontag ; przełożył Sławomir Magala. - Wydanie III. - Kraków : Wydawnictwo Karakter, 2023. - 238, [2] strony ; 21 cm.
Nowe wydanie najważniejszej w historii książki poświęconej fotografii. Wybitna amerykańska intelektualistka bada znaczenie i funkcję fotografii we współczesnym świecie. Czym w swej istocie jest fotografia? Jakie są jej związki z malarstwem i sztuką? Jak zjawisko fotografii zmieniło nasz sposób postrzegania świata? W jakim stopniu fotografia interpretuje rzeczywistość? Jaka jest relacja między fotografem i obiektem oraz między zdjęciem a patrzącym? Na czym polega współczesny heroizm widzenia? Z jakich powodów sięgamy po aparat fotograficzny? Dlaczego skłonni jesteśmy przechowywać zdjęcia bliskich nam osób?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fotografia, Film, Sztuka Mediów, ISSN 2956-4786 ; t. 3)
Bibliografia, netografia na stronach 321-344. Indeks.
Książka jest próbą nowej interpretacji wypowiedzi klasycznych autorów piszących o fotografii jako medium, sposobie rejestracji świata, narzędziu kreacji artystycznej i maszynerii epistemologicznej. Obok rozdziałów analizujących ich poglądy część rozdziałów została poświęcona autorom proponującym nowe rozpoznania fenomenu fotografii, zwłaszcza w kontekście ekspansji nowych mediów wizualnych oraz rozważań na temat jej „nie-ludzkiego” wymiaru. W autorskim zamierzeniu kilkanaście tekstów utrzymanych w stylistyce eseju naukowego – łączącego przystępność wywodu z nierezygnowaniem z pogłębionej analizy i interpretacji – ma prezentować różnorodność spojrzenia na fotografię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fotografia, Film, Sztuka Mediów)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dynamiczny rozwój technologii cyfrowej przyczynia się do szeregu przemian w odniesieniu do medium fotografii, które obserwujemy w pierwszej dekadzie XXI wieku. Fotografia analogowa (konwencjonalna, chemiczna, srebrowa), medium obiektywnej rejestracji i odwzorowywania świata, jest zastępowana przez fotografię cyfrową, która daje możliwości wizualizacji wyobraźni człowieka, wymyślanych koncepcji i scenariuszy. Miejsce i przedłużenie aparatu fotograficznego coraz częściej zajmuje komputer wraz z cyfrowym instrumentarium umożliwiając dowolne kształtowanie wizualnych przestrzeni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 132)
Bibliografia na stronach 215-226. Indeks.
W książce zaprezentowano – rzadko podejmowane w literaturze dotyczącej tak metodologii historii sztuki, jak i historii fotografii – zagadnienie reprodukcji dzieła sztuki i artefaktu. Jest to o tyle zaskakujące, że fotografia zaczęła się od reprodukcji właśnie, od faksymile innych obrazów, które tworzył od 1822 roku Nicéphore Niépce. W tym samym czasie historia sztuki wyemancypowała jako odrębna dyscyplina akademicka i od początku jej przedstawiciele posługiwali się nowym medium, i w procesie badawczym, dydaktycznym, i w publikacjach swoich prac. Fotografia nie była jednak nigdy medium transparentnym. Magdalena Wróblewska pokazuje szczególnie jej uwikłania w aktualny dyskurs władzy (zwłaszcza w kolonializm) oraz w reżim wiedzy („obiektywność”). Fotograficzna reprodukcja dzieła ukazana została nie jako proste narzędzie, ale medium, współtworzące zarówno przedmiot badań, jak i samą dyscyplinę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 122)
Bibliografia na stronach 341-368. Indeks.
Fotografia jest wynalazkiem świata zachodniego, w którym oko (metaforyczne) od wieków zajmowało w procesach poznawczych wyjątkowe miejsce wśród zmysłów. Na fundamencie okularocentryzmu fotografia stała się uprzywilejowanym narzędziem władzy i rozmaitych aparatów ideologicznych. Autorka przypatruje się relacji pomiędzy fotografią i wzrokocentryzmem, wskazując jednak na redukcjonistyczny charakter prostego sprowadzania fotografii do funkcji biernego instrumentu. W interpretacjach obrazów światłoczułych powstających w kręgach artystycznych w drugiej, trzeciej i czwartej dekadzie XX wieku badaczka ukazuje różnorodność realizowanych w fotografii modeli epistemologicznych i antropologicznych, w tym także o charakterze antywzrokocentrycznym. Wprowadzona przez Autorkę kategoria wizji fotograficznej staje się modus operandi otwierającym nową perspektywę badawczą, bliską antropologii obrazu, w której przedmiotem analizy jest zarówno obraz, jak i proces percepcji widza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55098 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej