Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(1)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(31)
Autor
Hübner Piotr (1944-2023)
(2)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Andrejuk Katarzyna
(1)
Białek Ewa (1946- )
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chachaj Marian (1946- )
(1)
Chochół Andrzej
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gąska Paweł
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Hübner Piotr (1944- )
(1)
Janus Edyta
(1)
Kienig Anna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Kryńska Elwira Jolanta (1956- )
(1)
Kwiatkowska Wioletta (1978- )
(1)
Latour Bruno (1947-2022)
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Mandrzejewska-Smól Iwona
(1)
Miedziński Ziemowit
(1)
Mizerek Henryk Kazimierz
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pluskota Przemysław
(1)
Rzempała Joanna
(1)
Różański Andrzej (andragogika)
(1)
Skweres-Kuchta Małgorzata
(1)
Smoczyński Maciej
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Woolgar Steve
(1)
Zabielski Adrian
(1)
Zamojski Piotr
(1)
Červinková Hana (1973- )
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Nauka
(6)
Badania naukowe
(5)
Uczeni
(5)
Nauczanie
(4)
Jakość kształcenia
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Studenci zagraniczni
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uniwersytet Jagielloński
(2)
Aspiracje
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Dialog społeczny
(1)
Działanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne - nauczanie - badanie - Polska
(1)
Dziecko niepełnosprawne - socjologia - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie - efektywność - badanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie - szkoły podstawowe
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europeizacja
(1)
Filozofia nauki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry komputerowe edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Integracja społeczna
(1)
Integracja społeczna - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Integracja społeczna - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Integracja społeczna - psychologia
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komputery
(1)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(1)
Kształcenie - a turystyka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie integracyjne - Polska - od 1989 r.
(1)
Kształcenie integracyjne - efektywność - badanie - Polska
(1)
Kształcenie integracyjne - socjologia - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Kształcenie integracyjne - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kształcenie za granicą - kraje Unii Europejskiej - badanie
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodość
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oświata dorosłych
(1)
PRL
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna - metody - Polska - od 2001 r.
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polacy za granicą
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe - Polska - od 2001 r.
(1)
Poradnictwo zawodowe - metody
(1)
Poradnictwo zawodowe - teoria
(1)
Pracownicy wysoko kwalifikowani
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Sfera publiczna
(1)
Socjologia wiedzy
(1)
Stosunki interpersonalne - szkolnictwo - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Studenci - etyka - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Studenci - kultura - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Studenci - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Sukces
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo - poradnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne - badanie - Polska
(1)
Szkolnictwo specjalne - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Szkolnictwo wyższe - historia
(1)
Szkolnictwo wyższe - organizacja - Polska - od 1989 r.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Turystyka - a kształcenie
(1)
Turystyka - badanie - metody
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Uczniowie gimnazjów - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uniwersytet Warszawski
(1)
Uniwersytet w Białymstoku
(1)
Uniwersytety
(1)
Uniwersytety dziecięce
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1501-1600
(4)
2001-0
(4)
1401-1500
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1945-1989
(2)
1001-1200
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bolonia (Włochy)
(1)
Ferrara (Włochy)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie) - szkolnictwo wyższe - socjologia
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo - szkolnictwo i oświata - badanie - od 2001 r.
(1)
Padwa (Włochy)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Monografia
(5)
Raport z badań
(5)
Biografia
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(10)
Edukacja i pedagogika
(9)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 151-157.
Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach. Indeks.
Zbiór tekstów, które łączy jednoznacznie antypozytywistyczny paradygmat transformacyjno-emancypacyjny współczesnych nauk społecznych, w tym przede wszystkim pedagogiki współczesnej. Książka posiada istotną wartość poznawczą, metodyczną i dydaktyczną nie tylko w odniesieniu do rozwiniętej wykładni metodologii badań w działaniu, lecz także w kontekście aktualnej debaty nad istotą naukowości nauk humanistyczno-społecznych i uprawiania zaangażowanych badań społecznych, w tym przede wszystkim pedagogicznych, nastawionych na stymulowanie zmiany prohumanistycznej w wymiarze osobowym, instytucjonalnym czy środowiskowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70838 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 552-554.
Zbiór artykułów naukowych i esejów autorki. Prace dotyczą nauk społecznych, edukacji, w tym kształcenia nauczycieli, Uniwersytetów Nauk .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tryumf czerwonych miernot : pseudointeligenci w akademiach PRL / Ziemowit Miedziński. - Wrocław ; [Bielany Wrocławskie] : Wektory, 2017. - 294, [2] strony ; 21 cm.
Indeks.
Od początku istnienia polskiej kolonii stalinowskiej następował proces rozmontowywania nauki. Jako główne instrumenty rozbijania bastionu wolnej myśli służyły rugi wybitnych uczonych z życia akademickiego, tworzenie lichych, prowincjonalnych szkółek oraz rozprzestrzenianie na niezwykłą skalę ofensywy ideologicznej. Komuniści wiedzieli, że bezmyślnymi ludźmi steruje się bezproblemowo, więc przez całe pasmo dyktatorskich rządów systematycznie i drastycznie obniżali poziom szkolnictwa wszystkich szczebli. W ten sposób uzyskali zamierzony owoc w postaci ograniczoności poznawczej i aspiracyjnej inteligencji. Jednocześnie położyli wielki nacisk na tworzenie własnej pseudointeligencji, produkowanej masowo na przyspieszonych kursach, a także pseudo- i quasi-uczelniach, służących, jako protezownie wykształcenia. Z niezwykłą pasją rozpowszechniali nową formę statystycznego przeszeregowania półanalfabetów partyjnych i wojskowych do szeregów inteligenckich za pośrednictwem trybu eksternistycznego. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 337-357. Indeks.
Publikacja poświęcona jest wizerunkowi uczących się na poziomie kształcenia akademickiego w formie on-line. Z przeprowadzonych przez autorkę analiz wyłania się obraz studenta, który próbuje zaadaptować się do nowych warunkow uczenia się, nadal potrzebuje wskazówek i wsparcia nauczyciela oraz innych uczestników zajęć on-line, świadomego własnych niedoskonałości, chętnego by poznawać oraz zdobywać nowe doświadczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 168-181.
Celem publikacji jest przede wszystkim próba przybliżenia zawodu terapeuty zajęciowego bazująca na przykładach absolwentów studiów licencjackich prowadzonych według standardów wypracowanych i promowanych przez Światową Federację Terapeutów Zajęciowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 517-544. Indeks.
Kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej - czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 283-304.
Skrócona wersja rozprawy doktorskiej poświęconej transnarodowej mobilności studentów polskich na tle migracji edukacyjnych w Europie i na świecie oraz w kontekście postępującej integracji unijnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 344-357. Indeks.
Edukacja jest rzeczą publiczną, jest sprawą, która powinna nas obchodzić, jest częścią naszego wspólnego świata, która domaga się naszej troski i która nie jest łatwa, ciągle wymyka się nam, pociągając nas ku sobie, mobilizuje nas do studiowania jej złożoności. Jest dobrem, które leży w zasięgu naszej mocy i za które jesteśmy przeto odpowiedzialni. Deliberacja publiczna jest jednym z kluczowych sposobów podejmowania tej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Encyklopedię polskiej nauki akademickiej" autorstwa prof. Piotra Hübnera tworzy 201 haseł - opracowanych według układu rzeczowego, a nie alfabetycznego. Takie ujęcie wynika z samej natury nauki. Podstawą kultury akademickiej są symbole i wartości przechowywane jako depozyt tradycji akademickiej, a nie - jak to bywa w monografiach instytucji nauki czy biografiach uczonych - uwarunkowania materialne. W porównaniu z prymitywnym układem alfabetycznym jest to wyższa forma strukturyzacji encyklopedii, ponieważ ułatwia czytelnikowi umieszczenie każdego hasła w kontekście problemowym oraz daje możliwość czytania całej encyklopedii w sposób ciągły. Większość haseł omówionych w pracy - jeśli ujmują problem rozwojowo - dobiega do czasu likwidacji nauki akademickiej przez władze komunistyczne. Encyklopedia stanowi rozszerzoną, uzupełnioną o nowe hasła-artykuły, wersję pracy Zwierciadło nauki. Mała encyklopedia polskiej nauki akademickiej (Kraków 2013). Nowe teksty uzupełniły przeredagowane hasła-artykuły tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość w szkolnictwie wyższym : zapewnianie czy iluzja? / Jakub Brdulak. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 146, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 117-124.
W książce zostały przytoczone wybrane dobre praktyki na poziomie instytucjonalnym (uczelnianym) prezentujące, zdaniem autora, ciekawe i wartościowe działania podejmowane przez uczelnie, mające wspierać nie tylko formalne zapewnianie jakości, ale również, w szczególności, rzeczywistą jakość procesu kształcenia zorientowaną na relacje między wykładowcami i studentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68717 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej