Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(4)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(2)
BD32 (Twarda 64)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(19)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
XIICzM (Solidarności 90)
(1)
Autor
Materska Maria (1942- )
(3)
Radzicki Józef
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Beck Henning (1983- )
(1)
Bukowski Adam
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Gorecka-Kalita Joanna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(1)
Hollins Peter
(1)
Illeris Knud
(1)
Janowska Zofia (edukacja)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Kupaj Lilianna
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
McCann Vivian
(1)
Megginson David (1943- )
(1)
Nakamura Raymond M
(1)
Pokropek Artur
(1)
Radwańska Jadwiga
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawiński Julian Piotr
(1)
Skibska Joanna
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Walker Timothy D
(1)
White J. Noland
(1)
Wojciechowska Justyna (pedagogika)
(1)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(1)
Zińczuk Monika
(1)
Środa Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(6)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Motywacja uczenia się
(17)
Uczenie się
(8)
Motywacja
(5)
Nauczanie
(4)
Uczniowie
(4)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pamięć
(3)
Uczenie się - psychologia
(3)
Choroby psychiczne - podręcznik
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja (psychol.) - podręcznik
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kształcenie
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Motywacja - podręcznik
(2)
Neurobiologia
(2)
Osobowość - podręcznik
(2)
Poznanie - podręcznik
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia - metody - podręcznik
(2)
Psychologia - podręcznik
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczenie się - podręcznik
(2)
Uczenie się - teoria
(2)
Zachowanie - podręcznik
(2)
Zmysły - podręcznik
(2)
Świadomość - podręcznik
(2)
Bhp - podręcznik
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyscyplina (socjol.)
(1)
Entuzjazm
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Innowacje - zarządzanie - podręcznik
(1)
Interakcje społeczne - szkolnictwo
(1)
Język angielski - nauczanie - metody aktywizujące
(1)
Kadry - badanie - metody - podręcznik
(1)
Kadry - polityka - podręcznik
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna - szkolnictwo
(1)
Kultura organizacyjna - podręcznik
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring - poradnik
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja - psychologia
(1)
Motywacja pracy - podręcznik
(1)
Motywacja uczenia się - poradnik
(1)
Motywacja uczenia się - zagadnienia
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie - psychologia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Mózg - fizjologia
(1)
Nauczanie - efektywność
(1)
Nauczanie - efektywność - Polska
(1)
Nauczanie - metody - poradnik
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele - a uczniowie - Polska
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Organizacja ucząca się - podręcznik
(1)
Organizacje - zarządzanie - podręcznik
(1)
Osobowość
(1)
Osobowość - a uczenie się
(1)
Osobowość - psychologia
(1)
Pamięć - teoria
(1)
Pedagogika
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Poznanie
(1)
Poznanie - zagadnienia
(1)
Przedsiębiorstwo - zatrudnienie - metody - podręcznik
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płaca - polityka - podręcznik
(1)
Płeć
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozmowa kwalifikacyjna - podręcznik
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Samorealizacja - metody - poradnik
(1)
Spostrzeganie
(1)
Spostrzeganie - psychologia
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo - socjologia - Polska
(1)
Sztuka
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się - fizjologia
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia - a uczenie się
(1)
Uczucia - psychologia
(1)
Uwaga (psychol.) - a uczenie się
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Monografia
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(5)
Rozwój osobisty
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 301 stron ; 22 cm.
Indeks.
"Jak się uczyć" przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami – dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia. Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się – czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów – po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Koniec końców główne pytanie tej książki jest następujące: gdyby nie istniała hierarchia zawodów i przedmiotów, gdyby nikt się nie bał, że zostanie przyłapany na niewiedzy, gdyby nie przytłaczał nas ciężar konieczności zapewnienia bezpieczeństwa finansowego, gdyby nie było zranionego dziecka… Gdybyś więc miał wybór, to, zupełnie szczerze: dokąd zaprowadziłby Cię Twój entuzjazm? Co dziś jeszcze wciąż budzi Twój entuzjazm?" Ta książka składa się z opowieści, myśli i świadectw, które ukazują entuzjazm jako siłę życiową ludzi w każdym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasło UKD: Psychologia pedagogiczna - podręczniki akademickie Psychologia rozwojowa - podręczniki akademickie Uczenie się - podręczniki akademickie
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów szkół pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków. Główne tematy książki to rozwój i jego optymalizacja, podstawowe procesy i czynności interesujące pedagoga (ontogenetyczny rozwój człowieka, uczenie się, nauczanie i wychowywanie), interakcje pedagogiczne (ogólny punkt widzenia psychologa, relacja nauczyciel-uczeń), praktyczne wskazania, czyli jak poznać samego siebie, jak ułatwić samopoznanie uczniowi oraz jak wzbudzić motywację poznawczą ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
W książce czytelnik znajdzie wiele praktycznych wskazówek oraz odpowiedzi na ważne pytania. W jaki sposób kontrolować emocje? Skąd się bierze motywacja i jak ją wzmacniać? Czy należy karać i nagradzać dzieci? Jak się uczyć i jak rozumieć wybryki pamięci?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54781/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61203 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62335 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor niezwykle przystępnie i obrazowo opisuje błędy i pomyłki naszego mózgu - czasem większe, czasem mniejsze, ale nie ma dnia, żeby nie wpakował nas w jakąś kabałę. Źle szacujemy czas, zapominamy, co przeczytaliśmy przed sekundą, pozwalamy, by od pracy oderwał nas dzwoniący telefon. Okazuje się jednak, że właśnie w tym tkwi nasza siła, bo dzięki tym pozornym słabościom i niedokładnościom ludzki mózg jest tak elastyczny, dynamiczny i twórczy. Autor zadbał o to, by w książce znalazło się wiele ciekawych anegdotek, przykładów z życia czy eksperymentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 612 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu inwentaryzacji zbiorów.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-270.
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Polecana studentom pedagogiki, psychologii, także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Ta książka jest zwięzłym, praktycznym przewodnikiem dla każdego, kto chce z powodzeniem samodzielnie uczyć się różnych rzeczy. Dzięki niej szybko zrozumiesz, jakie są warunki powodzenia samodzielnej nauki i jak się do niej dobrze przygotować. Przyswoisz sobie zasady tzw. piramidy sukcesu w nauce: pewności siebie, zarządzania sobą i nauki. Nauczysz się skutecznych technik automotywacji. Zaczniesz w odpowiedni sposób podchodzić do koncentracji i uwagi podczas czytania. Poznasz techniki tworzenia realistycznych planów i harmonogramów związanych z uczeniem się nowych rzeczy i z pracą. Zrozumiesz, jak ważne dla skutecznej i efektywnej nauki jest nastawienie na rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [233]-253.
Recenzowana monografia stanowi wartościowe i inspirujące opracowanie problemu rezyliencji matematycznej w aspekcie teoretycznym, empirycznym oraz praktycznym. [...] Jest kontynuacją i rozwinięciem podejmowanej już wcześniej przez autorkę problematyki znaczenia rezyliencji matematycznej dla skutecznego uczenia się i nauczania matematyki [...]. Nowością w recenzowanej pracy jest zaproponowanie autorskiego modelu rezyliencji matematycznej FIS, skonstruowanego na fundamencie (F): stylu przywiązania, ogólnej rezyliencji psychicznej oraz uzdolnień matematycznych; z uwzględnieniem inhibitorów (I) w postaci: niskich osiągnięć matematycznych oraz lęku przed matematyką, ale także stymulatorów (S): wewnętrznej motywacji do uczenia się matematyki, pozytywnej samooceny i autoskuteczności. Przedstawiony model autorka określa również w przenośni swoistym funduszem (F) inwestycji (I) społecznych (S), gdyż jak stwierdza: identyfikacja zaplecza emocjonalnego, wczesne rozpoznanie i redukcja czynników zagrażających oraz obszarów potencjału może przyczynić się do wzrostu rezyliencji matematycznej, a także do podwyższenia osiągnięć matematycznych zarówno w zakresie jednostkowym, jak i systemowym. Zdecydowanym walorem monografii jest koncentrowanie uwagi czytelników (studentów, nauczycieli, nauczycieli-specjalistów, a także badaczy) na konieczności postrzegania rezultatów nauczania i uczenia się matematyki nie tylko jako wypadkowej zdolności poznawczych, inteligencji ogólnej i uzdolnień specjalnych, ale także dobrostanu psychicznego uczniów i uczennic, którego jednym z elementów jest rezyliencja matematyczna. (z recenzji dr hab. Agnieszki Olechowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63351/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Połączenie książki wspomnieniowej, popularnonaukowej z zakresu pedagogiki i oświaty oraz poradnika opisującego jak sprawić, żeby zarówno praca dla nauczyciela, jak nauka dla uczniów, nie była tylko przykrym obowiązkiem, ale też przyjemnością i przynosiła lepsze efekty. "Fińskie dzieci uczą się najlepiej" to historia amerykańskiego nauczyciela, który w Finlandii na nowo odkrył swoje powołanie, a teraz pragnie podzielić się fenomenem fińskiej edukacji z innymi. Zwraca uwagę na wygląd przestrzeni, która otacza uczniów, budowanie wspólnoty i zaufanie. Mówi o tym, co na pozór nieważne, a w rzeczywistości jest niezwykle istotnym elementem w tworzeniu szczęśliwego dzieciństwa i radości czerpanej ze zdobywanej wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej