Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(24)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(3)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W73 (Żytnia 64)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(2)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
BD25 (Żytnia 64)
(1)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD36 (Redutowa 48)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(19)
Autor
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Turnau Marta
(2)
Valognes Aurélie (1983- )
(2)
Babicki Zbigniew (1968- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobrowski Krzysztof
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozieł Beata
(1)
Liwo Helena
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Referda Mateusz
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smith Deborah Deutsch (1947- )
(1)
Suszek Hubert
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Zakrzewski Andrzej P
(1)
Zińczuk Monika
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Niepowodzenia szkolne
(14)
Nauczanie
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie
(3)
Uczniowie
(3)
Chłopcy
(2)
Inność
(2)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - metody
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Problemy małżeńskie
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkoły
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Anoreksja - leczenie - metody - podręcznik akademicki
(1)
Autyzm - podręcznik akademicki
(1)
Bulimia - leczenie - metody - podręcznik akademicki
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe - leczenie - metody - podręcznik akademicki
(1)
Choroby psychosomatyczne - leczenie - metody
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko - psychologia
(1)
Dziecko - psychoterapia - metody
(1)
Dziecko - psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - korekcja - podręcznik
(1)
Dziecko - socjologia - badanie
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko głuche - psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - psychologia
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - rozwój psychofizyczny - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko trudne - rozwój psychofizyczny - korekcja
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa - materiały konferencyjne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Generałowie
(1)
Głuchoniewidomi - podręcznik akademicki
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie - Polska - od 1989 r. - materiały konferencyjne
(1)
Kształcenie - prognozy - materiały konferenycjne
(1)
Kultura szkoły
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mowa - zaburzenia - podręcznik akademicki
(1)
Mózg - urazy - podręcznik akademicki
(1)
Młodzież - psychoterapia - metody
(1)
Nauczanie - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie - szkoły specjalne - program - podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele - socjologia - badanie - Polska - 2002-2003 r.
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nałóg - psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Nerwice - psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Niepowodzenia szkolne - materiały konferencyjne
(1)
Niepowodzenia szkolne - psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Niepowodzenia szkolne - socjologia
(1)
Niepowodzenia szkolne - socjologia - badanie - Polska - 2002-2003 r.
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - podręcznik
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - podręcznik akademicki
(1)
Niepowodzenie
(1)
Orientacja przestrzenna - zaburzenia
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Osobowość - zaburzenia
(1)
Osobowość - zaburzenia - leczenie - metody - podręcznik akademicki
(1)
Partyzanci
(1)
Patologia społeczna - zapobieganie
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poradnictwo - organizacja
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe - metody
(1)
Powstanie styczniowe (1863-1864)
(1)
Psychologia stosowana - metody
(1)
Psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Ranking
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzice - socjologia - badanie - Polska - 2002-2003 r.
(1)
Rusyfikacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Stres - psychoterapia - podręcznik akademicki
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręcznik
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręcznik akademicki
(1)
Szlachta
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 2002-2003 r.
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Powieść
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(5)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Recenzowana propozycja obejmuje łącznie 12 tekstów analizujących dylemat powodzeń i niepowodzeń szkolnych w mnogości możliwych płaszczyzn percepcji danego problemu, tj. gotowości szkolnej, specyficznych trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych: czytania, pisania i liczenia, dysleksji rozwojowej, niedostosowania społecznego, wsparcia komunikacyjnego, metody M. Montessori. - z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-270.
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Polecana studentom pedagogiki, psychologii, także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70093 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [233]-253.
Recenzowana monografia stanowi wartościowe i inspirujące opracowanie problemu rezyliencji matematycznej w aspekcie teoretycznym, empirycznym oraz praktycznym. [...] Jest kontynuacją i rozwinięciem podejmowanej już wcześniej przez autorkę problematyki znaczenia rezyliencji matematycznej dla skutecznego uczenia się i nauczania matematyki [...]. Nowością w recenzowanej pracy jest zaproponowanie autorskiego modelu rezyliencji matematycznej FIS, skonstruowanego na fundamencie (F): stylu przywiązania, ogólnej rezyliencji psychicznej oraz uzdolnień matematycznych; z uwzględnieniem inhibitorów (I) w postaci: niskich osiągnięć matematycznych oraz lęku przed matematyką, ale także stymulatorów (S): wewnętrznej motywacji do uczenia się matematyki, pozytywnej samooceny i autoskuteczności. Przedstawiony model autorka określa również w przenośni swoistym funduszem (F) inwestycji (I) społecznych (S), gdyż jak stwierdza: identyfikacja zaplecza emocjonalnego, wczesne rozpoznanie i redukcja czynników zagrażających oraz obszarów potencjału może przyczynić się do wzrostu rezyliencji matematycznej, a także do podwyższenia osiągnięć matematycznych zarówno w zakresie jednostkowym, jak i systemowym. Zdecydowanym walorem monografii jest koncentrowanie uwagi czytelników (studentów, nauczycieli, nauczycieli-specjalistów, a także badaczy) na konieczności postrzegania rezultatów nauczania i uczenia się matematyki nie tylko jako wypadkowej zdolności poznawczych, inteligencji ogólnej i uzdolnień specjalnych, ale także dobrostanu psychicznego uczniów i uczennic, którego jednym z elementów jest rezyliencja matematyczna. (z recenzji dr hab. Agnieszki Olechowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 160-184.
Podejmowany w pracy problem znaczenia wybranych czynników osobowościowych, zdolności oraz porażki szkolnej mieści się na styku zainteresowań psychologii osobowości, zdolności, psychoprofilaktyki oraz psychologii edukacji. Autor omawia zagadnienia odnoszące się do problematyki zdolności i osobowości, dokumentuje co i jak działa między umysłem ucznia a porażką ponoszoną w szkole, wykraczającą poza niepowodzenia w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji. Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach. Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uniwersalna, pełna humoru, wzruszająca powieść. W szkole są dobrzy uczniowie… i jest Gustaw. Ze swojego stanowiska przy kaloryferze, w głębi klasy, ten młody marzyciel przygląda się ptakom na szkolnym dziedzińcu, albo wpatruje się we wskazówki zegara, które czerpią złośliwą przyjemność z przesuwania się jak najwolniej. Chłopiec chciałby przynosić mamie dobre oceny, niestety kolekcjonuje głównie wezwania do gabinetu dyrektora. A jednak Gustaw jest pracowity. Nad zadaniami spędza więcej czasu niż większość jego kolegów, ale w przeciwieństwie do nich, albo do Joséphine – jego przemądrzałej siostry, klasowej prymuski – materiał jakoś nie wchodzi mu do głowy. Co gorsza, niektórzy nauczyciele zaczynają pałać do niego niechęcią i przykleili mu już łatkę lenia. Słysząc w kółko, że jest nieukiem, Gustaw sam zaczyna w to wierzyć, nie podejrzewając, że jedno spotkanie może wszystko zmienić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 fr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45889/I (1 egz.)
E-book
W koszyku
E-BOOK. Uniwersalna, pełna humoru, wzruszająca powieść. W szkole są dobrzy uczniowie… i jest Gustaw. Ze swojego stanowiska przy kaloryferze, w głębi klasy, ten młody marzyciel przygląda się ptakom na szkolnym dziedzińcu, albo wpatruje się we wskazówki zegara, które czerpią złośliwą przyjemność z przesuwania się jak najwolniej. Chłopiec chciałby przynosić mamie dobre oceny, niestety kolekcjonuje głównie wezwania do gabinetu dyrektora. A jednak Gustaw jest pracowity. Nad zadaniami spędza więcej czasu niż większość jego kolegów, ale w przeciwieństwie do nich, albo do Joséphine - jego przemądrzałej siostry, klasowej prymuski - materiał jakoś nie wchodzi mu do głowy. Co gorsza, niektórzy nauczyciele zaczynają pałać do niego niechęcią i przykleili mu już łatkę lenia. Słysząc w kółko, że jest nieukiem, Gustaw sam zaczyna w to wierzyć, nie podejrzewając, że jedno spotkanie może wszystko zmienić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziecięca Matematyka)
Bibliografia na stronach 265-270.
Publikacja wyjaśnia przyczyny i mechanizmy narastania niepowodzeń w nauce matematyki oraz w przystępny sposób przedstawia konkretne działania naprawcze, opracowane zgodnie z wnioskami z badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 69534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [155]-170.
Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia. Pomimo ponad 40 lat prowadzenia różnych form wspierania dzieci z niepowodzeniami w uczeniu się nie wykazano, jakie efekty przynosi terapia pedagogiczna. Dotychczas głównie ukazywano, jakie konsekwencje ma nieobjęcie specjalistyczną pomocą uczniów z dysleksją. Rezultaty prowadzonych badań są ogromnie ciekawe, bo z jednej strony potwierdzają spodziewane i sformułowane na wstępie hipotezy, z drugiej zaś strony autorka otrzymała dane zaskakujące na tle dotychczas publikowanych i znacznie ciekawsze. Dotyczą one oceny pozaintelektualnych obszarów zachowania i rozwoju emocjonalno-społecznego, narastania zaburzeń zachowania już u tzw. małych dzieci, za jakie niesłusznie uważa się uczniów klas drugich i trzecich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami? - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62482 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej