Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(7)
Autor
Oszwa Urszula
(2)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Referda Mateusz
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Niepowodzenia szkolne
(5)
Uczniowie
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Dziecko - psychologia
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - korekcja - podręcznik
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - psychologia
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja medialna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kultura szkoły
(1)
Lęk
(1)
Nauczanie - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - metody
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - podręcznik
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik
(1)
Poradnictwo - organizacja
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe - metody
(1)
Psychologia stosowana - metody
(1)
Ranking
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręcznik
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się - psychologia - podręcznik
(1)
Uczniowie - psychologia
(1)
Uczniowie - wychowanie
(1)
Uczniowie - wychowanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne - Polska - od 1989 r.
(1)
Zachowanie - zaburzenia - korekcja
(1)
Zdolności
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-270.
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Polecana studentom pedagogiki, psychologii, także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 160-184.
Podejmowany w pracy problem znaczenia wybranych czynników osobowościowych, zdolności oraz porażki szkolnej mieści się na styku zainteresowań psychologii osobowości, zdolności, psychoprofilaktyki oraz psychologii edukacji. Autor omawia zagadnienia odnoszące się do problematyki zdolności i osobowości, dokumentuje co i jak działa między umysłem ucznia a porażką ponoszoną w szkole, wykraczającą poza niepowodzenia w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [233]-253.
Recenzowana monografia stanowi wartościowe i inspirujące opracowanie problemu rezyliencji matematycznej w aspekcie teoretycznym, empirycznym oraz praktycznym. [...] Jest kontynuacją i rozwinięciem podejmowanej już wcześniej przez autorkę problematyki znaczenia rezyliencji matematycznej dla skutecznego uczenia się i nauczania matematyki [...]. Nowością w recenzowanej pracy jest zaproponowanie autorskiego modelu rezyliencji matematycznej FIS, skonstruowanego na fundamencie (F): stylu przywiązania, ogólnej rezyliencji psychicznej oraz uzdolnień matematycznych; z uwzględnieniem inhibitorów (I) w postaci: niskich osiągnięć matematycznych oraz lęku przed matematyką, ale także stymulatorów (S): wewnętrznej motywacji do uczenia się matematyki, pozytywnej samooceny i autoskuteczności. Przedstawiony model autorka określa również w przenośni swoistym funduszem (F) inwestycji (I) społecznych (S), gdyż jak stwierdza: identyfikacja zaplecza emocjonalnego, wczesne rozpoznanie i redukcja czynników zagrażających oraz obszarów potencjału może przyczynić się do wzrostu rezyliencji matematycznej, a także do podwyższenia osiągnięć matematycznych zarówno w zakresie jednostkowym, jak i systemowym. Zdecydowanym walorem monografii jest koncentrowanie uwagi czytelników (studentów, nauczycieli, nauczycieli-specjalistów, a także badaczy) na konieczności postrzegania rezultatów nauczania i uczenia się matematyki nie tylko jako wypadkowej zdolności poznawczych, inteligencji ogólnej i uzdolnień specjalnych, ale także dobrostanu psychicznego uczniów i uczennic, którego jednym z elementów jest rezyliencja matematyczna. (z recenzji dr hab. Agnieszki Olechowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji. Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach. Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53796 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej