Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(2)
Autor
Assimopoulos Haris
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Nastarzewski Marcin
(1)
Tsiantis Ioannis
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Agresywność - psychologia - podręcznik
(1)
Agresywność - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Dyscyplina szkolna - podręcznik akademicki
(1)
Klasa szkolna (socjol.) - podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie - efektywność - podręcznik akademicki
(1)
Przemoc w szkole - podręcznik akademicki
(1)
Przemoc w szkole - psychologia - podręcznik
(1)
Przemoc w szkole - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Psychologia wychowawcza - podręcznik akademicki
(1)
Wychowanie - metody - podręcznik
(1)
Wychowanie - metody - podręcznik akademicki
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. częśc. przy rozdz.
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności. Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka. Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56015 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej