Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
W73 (Żytnia 64)
(1)
W91 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(16)
Autor
Ali Parveen Azam
(1)
Bąba Barbara
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Coyne Iain
(1)
Durka Grażyna
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głażewski Michał
(1)
Helios Joanna
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kuć Małgorzata (prawo)
(1)
Lankamer Agata
(1)
Maciejewski Jan (socjologia)
(1)
Majewska Ewa (1978- )
(1)
Minga Urszula
(1)
Monks Claire P
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nowakowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Papież Jan
(1)
Piszczek Katarzyna (tłumacz)
(1)
Płukis Andrzej
(1)
Rasmus-Zgorzelska Agnieszka (1972- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Renton Alex (1961- )
(1)
Smith Peter K. (1943- )
(1)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wołosik Anna (1954- )
(1)
Woźniakowska-Fajst Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Przemoc w szkole
(5)
Przemoc w szkole - socjologia
(3)
Przemoc w szkole - zwalczanie
(3)
Molestowanie seksualne
(2)
Młodzież - socjologia
(2)
Przemoc - socjologia
(2)
Przemoc w rodzinie - psychologia
(2)
Przemoc w rodzinie - socjologia
(2)
Przemoc w szkole - psychologia
(2)
Przemoc w szkole - zapobieganie
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Uczniowie - socjologia - Polska - od 1989 r.
(2)
Uczniowie - wychowanie
(2)
Agresywność - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Agresywność - socjologia
(1)
Agresywność - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Agresywność - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Agresywność - zwalczanie
(1)
Alkoholizm - a przestępczość
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzemoc - psychologia
(1)
Cyberprzemoc - socjologia
(1)
Dom dziecka
(1)
Dziecko - a przemoc - materiały konferencyjne
(1)
Dziewczęta - socjologia
(1)
Elita społeczna
(1)
Epidemie
(1)
Grupy rówieśnicze - psychologia
(1)
Internaty
(1)
Internet - a młodzież
(1)
Klasa szkolna (socjol.) - socjologia
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Molestowanie seksualne - socjologia
(1)
Molestowanie seksualne - zwalczanie
(1)
Młodzież - a internet
(1)
Młodzież - a przemoc - materiały konferencyjne
(1)
Młodzież - a środki masowego przekazu
(1)
Narkotyki - a przestępczość
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele - a uczniowie - badanie - Polska - 2003-2009 r.
(1)
Nauczyciele - język - badanie - Polska - 2003-2009 r.
(1)
Nauczyciele - praca - zagadnienia
(1)
Nauczyciele - szkolenie - 21 w.
(1)
Negatywne doświadczenia dziecięce (ACEs)
(1)
Ofiary przestępstw - prawo międzynarodowe
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc - psychologia
(1)
Przemoc - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Przemoc - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Przemoc - zwalczanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole - Polska - od 1989 r.
(1)
Przemoc w szkole - badanie - Polska - 2003-2009 r.
(1)
Przemoc w szkole - badanie - metody
(1)
Przemoc w szkole - materiały konferencyjne
(1)
Przemoc w szkole - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Przemoc w szkole - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Przemoc wobec ludzi starych - socjologia
(1)
Przestępczość - socjologia
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych - Polska - od 1989 r. - materiały konferencyjne
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - psychologia
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - psychologia - zagadnienia
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - socjologia
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - zapobieganie
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - zwalczanie
(1)
Płeć kulturowa
(1)
Reklama - dziecko - psychologia
(1)
Rodzice - a szkolnictwo
(1)
Rodzina - patologia społeczna - materiały konferencyjne
(1)
Samobójstwo - socjologia
(1)
Seksizm - szkolnictwo - badanie - Polska - 2003-2009 r.
(1)
Sekty i ruchy religijne - socjologia
(1)
Snobizm
(1)
Socjalizacja - Polska - od 1989 r.
(1)
Stalking
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo - socjologia
(1)
Szkolnictwo - socjologia - zagadnienia
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkoły
(1)
Służba więzienna - socjologia
(1)
Służba zdrowia
(1)
Terroryzm
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie - psychologia
(1)
Uczniowie - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Wiktymologia
(1)
Więźniowie - socjologia
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zapobieganie
(1)
Znęcanie się
(1)
Środki masowego przekazu - a młodzież
(1)
Środki masowego przekazu - a przemoc
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. przy rozdz.
Mobbing i przemoc pojawiają się w toku całego ludzkiego życia: od wieku przedszkolnego po senioralny. Można je odnaleźć we wszystkich szczegółowo opisanych w tej książce kontekstach: domowym (rodzina, relacje intymne), instytucjonalnym (szkoła, dom dziecka, zakład karny), w cyberprzestrzeni. Mają one poważne konsekwencje psychiczne i fizyczne dla osób w nie uwikłanych, wiążą się także z kosztami dla rodzin, szkół, organizacji i społeczeństwa. Książka „Przemoc i mobbing w domu, w szkole, w miejscu pracy” jest efektem współpracy ekspertów z zakresu psychologii rozwoju, edukacji, psychologii sądowej a także socjologii i pracy socjalnej. Przedstawiono w niej teorie wyjaśniające występowanie zjawiska przemocy wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, przeanalizowano dynamikę zjawiska, wyniki współcześnie prowadzonych badań oraz oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych podejmowanych w poszczególnych kontekstach. Dodatkowym walorem książki jest refleksja nad możliwymi kierunkami dalszych badań i interwencji w celu zapobiegania i przeciwdziałania mobbingowi i przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Praca ta stanowi pokaźny wkład wiedzy z zakresu problematyki przemocy w środowisku rodzinnym, szkolnym oraz w środkach masowego przekazu. Wiedza na temat postaw ludzkich manifestujących się w przemocy werbalnej, fizycznej, psychicznej w tych środowiskach spełnia warunek celu poznawczego i praktycznego. Z jednej strony uświadamia czytelnika o źródłach zjawisk przemocy notowanych w tych środowiskach i z drugiej strony - pozwala w oparciu o te źródła poszukiwać środków je minimalizujących czy nawet likwidujących. Taki właśnie cel poznawczo profilaktyczny może spełniać proponowana publikacja zjawiskowych form przemocy - agresji odnotowanych w wielu badaniach krajowych i zagranicznych. Wiedza w tym zakresie zawarta w poszczególnych, autorskich opracowaniach, może stanowić podstawę do przemyśleń nad postulatami socjotechnicznymi, socjopedagogicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 273-276.
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie pro­blemy przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. W Polsce rówieśnicza agresja seksualna nie jest postrzegana jako zjawisko szczególne i odrębne, nie doczekała się, jak dotąd, należytego opracowania, nie ma też własnej nazwy. Stąd zawarta już w tytule propozycja, aby niewłaściwe zachowania o charakterze seksualnym w grupie rówieśniczej opisywać terminem „napastowanie seksualne”. Książka stawia sobie za cel: – pokazanie, iż rówieśnicza agresja i przemoc jest „zorientowana” płciowo. Czynnikiem wywo­łującym wiele agresywnych zachowań jest płeć osób poszkodowanych (najczęściej dziewcząt), co pozostaje faktem zupełnie niewidocznym dla młodych ludzi, nauczycieli, rodziców; – wskazanie, że napastowanie jest zjawiskiem szczególnym, posiadającym swoje unikalne przy­czyny i charakterystykę, nietożsamym szykanowaniem lub molestowaniem seksualnym; – pokazanie, w jaki sposób kultura i normy społeczne wzmacniają zjawisko napastowania sek­sualnego. Książka adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych i oferuje im, oprócz teoretycznego wprowadzenia w problematykę napastowania seksualnego, w części II rady i sugestie, co robić, by do przemocy ze względu na płeć w szkole nie dochodziło, i jak działać w sytuacji , gdy do napastowania seksualnego jednak dojdzie, a w części III scena­riusze zajęć dla młodzieży, do wykorzystania na zajęciach z profilaktyki przemocy, na godzinach wychowawczych i na zajęciach z wychowania do życia w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Opracowanie pod redakcją: Jana Papieża i Andrzeja Płukisa W listopadzie 1997 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się konferencja naukowa na temat : "Przemoc dzieci i młodzieży wobec innych jako wymiar polskiej transformacji ustrojowej". Materiały wygłoszne na konferencji są zawarte w tej książce. Organizatorami spotkania byli pracownicy Zakładu Teorii Wychowania: dr Jan Papież i dr Andrzej Płukis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja składa się z trzech rozdziałów: Zjawisko przemocy w szkole, Kulturowe konteksty przemocy, Profilaktyka przemocy. Publikacja jest owocem wysiłku szeregu autorów – przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Spojrzenie na problem przemocy we współczesnym świecie jest dzięki temu wieloaspektowe. Autorzy są przekonani, że przemoc pojawiająca się w różnych sferach współczesnej rzeczywistości jest fenomenem wobec którego nie można pozostać obojętnym. Jego skutki są bowiem destrukcyjne zarówno w wymiarze jednostkowym jak i społecznym Publikacja stanowi propozycje spojrzenia na analizowaną kwestię z różnych perspektyw i może odkrycia pewnych, nie do końca jeszcze poznanych jej wymiarów. Powinna być inspiracją do przemyśleń, refleksji, dyskusji oraz działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54102/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej / Kinga Musialska. - Kraków : "Impuls", 2011. - 96, [1] s. : il., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [87]-96.
Celem publikacji jest także uwrażliwienie wszystkich, którzy pracują z uczniami czy wychowują dzieci i młodzież, na zjawisko odrzucenia przez rówieśników i na pomoc jednostkom odrzuconym, tak aby żaden młody człowiek zmagający się z problemem odrzucenia przez rówieśników nie został sam.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-206.
Publikacja omawiająca zjawisko przemocy instytucjonalnej wobec dzieci występującej w domach dziecka, podmiotach leczniczych oraz systemie szkolnym. Autorki odnoszą się również do nowej sytuacji związanej z epidemią COVID-19.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 342 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wszystkiego)
Bibliografia, netografia na stronach 165-[177].
W Psychologii prześladowań w szkole zgłębiamy, czym jest prześladowanie i jakie czynniki prowadzą do tego, że dzieci wchodzą w role prześladowców, ofiar, obrońców, świadków czy też nawet kombinacje tych ról. Książka zawiera omówienie strategii zapobiegawczych zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia prześladowania w szkole, a także przegląd działań, jakie placówka może podjąć, jeśli będą w niej miały miejsce incydenty związane z prześladowaniem. Prześladowanie ma daleko idące konsekwencje, a jego skutki są czasami tragiczne, więc niezbędne jest zrozumienie, dlaczego i w jaki sposób do niego dochodzi. Psychologia prześladowań w szkole umożliwia poszerzenie wiedzy na ten temat w celu podejmowania efektywnych interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 349-366. Indeks.
Autorka podejmuje temat uporczywego nękania (stalkingu) oraz innych form przemocy emocjonalnej (mobbingu, bullyingu i molesotwania seksualnego). Przedstawia definicje zjawisk zaliczanych do przemocy emocjonalnej, analizuje przepisy polskie i obowiązujące w państwach Unii Europejskiej oraz opisuje sylwetki sprawcy i ofiary przemocy emocjonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na jakie krzywdy brytyjski rodzic jest w stanie skazać dziecko, żeby mogło zrobić karierę? Gdy Alex Renton opublikował w "Observerze" artykuł o tym, jak był krzywdzony w swojej szkole z internatem, otrzymał setki listów z podobnymi historiami. Stały się one punktem wyjścia do książki, która jest jednocześnie reportażem, autobiografią i publicystyką. Prywatne szkoły, w których czesne wynosi kilkadziesiąt tysięcy funtów rocznie, to dla Brytyjczyków ważny symbol przynależności do elity, a dla reszty świata - bajkowa rzeczywistość rodem z "Harry’ego Pottera". Tymczasem Renton odsłania zupełnie inne oblicze szkół z internatem. Pisze o sadyzmie nauczycieli, wyrachowaniu dyrektorów, panującej w tych placówkach zmowie milczenia na temat działalności pedofilów. O tym, jak kilku i kilkunastoletnie dzieci molestowane seksualnie przez opiekunów były dotkliwie karane za jakiekolwiek próby ujawnienia procederu. I o smutnej przyczynie legendarnej angielskiej "flegmy", czyli narzucanej przez wieki brytyjskim elitom kulturze trzymania fasonu bez względu na wszystko. Ale w tej historii najbardziej zdumiewające jest, dlaczego brytyjscy rodzice, którzy sami przeszli przez piekło szkół z internatem, posyłają do nich własne dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej