Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(2)
Odolanka (Ordona 12F)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(10)
Autor
Fonfara Andrzej
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Assimopoulos Haris
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Głażewski Michał
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Lankamer Agata
(1)
Larson Jim (1942- )
(1)
Minga Urszula
(1)
Minton Stephen James
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Nastarzewski Marcin
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
O'Moore Mona
(1)
Panckridge Michael (1962- )
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Piszczek Katarzyna (tłumacz)
(1)
Prościak Beata
(1)
Rigby Ken
(1)
Smith Peter K. (1943- )
(1)
Thornton Catherine L
(1)
Tsiantis Ioannis
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Przemoc w szkole
(7)
Uczniowie
(4)
Przemoc w szkole - zapobieganie
(3)
Agresywność
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Przemoc w szkole - zwalczanie
(2)
Uczniowie - wychowanie
(2)
Zapobieganie
(2)
Agresywność - badanie - materiały konferencyjne
(1)
Agresywność - psychologia - podręcznik
(1)
Agresywność - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko
(1)
Gniew
(1)
Język polski - nauczanie - szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Korupcja - służba zdrowia - materiały konferencyjne
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Narkomania - zapobieganie - materiały konferencyjne
(1)
Nauczyciele - praca - zagadnienia
(1)
Nauczyciele - szkolenie - 21 w.
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Prawnicy - materiały konferencyjne
(1)
Prawo - Rosja - materiały konferencyjne
(1)
Prawo karne - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przeciwdziałanie dyskryminacji
(1)
Przemoc w szkole - badanie - materiały konferencyjne
(1)
Przemoc w szkole - psychologia - podręcznik
(1)
Przemoc w szkole - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Przemoc w szkole - zapobieganie - poradnik
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - zapobieganie
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy - zwalczanie
(1)
Reklama - dziecko - psychologia
(1)
Rodzice - a szkolnictwo
(1)
Rodzice - a szkolnictwo - poradnik
(1)
Sprawiedliwość - Rosja - materiały konferencyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo - socjologia
(1)
Szkolnictwo - socjologia - zagadnienia
(1)
Sądownictwo - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie - metody - podręcznik
(1)
Znęcanie się
(1)
Gatunek
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 200-209.
Ta książka to świetny opis mechanizmów – społecznych, emocjonalnych, środowiskowych – powstawania i narastania u młodych ludzi gniewu i przeradzania się go w agresywne zachowania. Autor pracował jako psycholog w kilkunastu amerykańskich najtrudniejszych szkołach ponadpodstawowych, w których miał do czynienia z wybitnie trudną młodzieżą z grupy wysokiego ryzyka. Zamieszcza on wiele arcyciekawych opisów konkretnych przypadków i zastosowanych metod. Część II książki, rozpoczynająca się od rozdziału szóstego., to podzielony na pięć tematycznych modułów poradnik dla psychologów, nauczycieli i terapeutów, prowadzących zajęcia z młodymi ludźmi „z krótkim lontem”. Każdy moduł obejmuje kilka spotkań, na których ćwiczy się umiejętności rozpoznawania i stopniowania gniewu, znajdowania i stosowania zachowań alternatywnych, oceniania korzyści czy strat płynących z konkretnych zachowań, prowadzenia „dzienniczka kłopotów” i oceny postępów. Poza ogromną przydatnością praktyczną – w każdej szkole ponadpodstawowej – książka jest napisana barwnym, żywym językiem, która znakomicie ułatwia wgłębianie się w trudny, niekiedy bolesny temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opresja w szkole / Maria Dąbrowska-Bąk, Katarzyna Pawełek. - Warszawa : "Żak", cop. 2014. - 323 s. : il., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [311]-323.
Przemoc, przymus, agresja, nękanie, wykluczanie, mobbing, bullying, prześladowanie, dyskryminacja, opresja to terminy znane nam z rzeczywistości społecznej, niestety także szkolnej. Autorki tej pracy jako specjalistki analizujące społeczność uczniów gimnazjów obiektywnie referują skalę problemu, opierając się na swoich doświadczeniach badawczych. Jak przedstawiają, źródła opresji szkolnej tkwią nie tylko w „zachowaniach aktorów szkolnej sceny, ale także w centralizmie oświatowym, nadaktywności reorganizacyjnej i hiperlegalizmie. Na poziomie szkoły skutkuje to biurokratyzacją jej działań i brakiem wizji jej rozwoju; brakuje wielkiego celu, który szkoła ma realizować”. Jak wyjść z trudnej sytuacji? Autorki pracy szukają odpowiedzi w poglądach i przemyśleniach klasyków – Jacka Woronieckiego i Juliusza Payota, stawiając tezę, „iż sprzyjający grunt dla opresji na różnych poziomach stanowią niedomagania w sprawowaniu władzy i nieuwzględnianie sprawy kształtowania charakteru”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60859 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
(Bezpieczne Dziecko : jak się bronić przed przemoca w szkole)
Książka wyjaśnia, skąd się bierze siła dręczycieli, na czym polega mechanizm przemocy i jak mu przeciwdziałać. Zrozumienie i nazwanie tego mechanizmu pozbawia go jego ukrytej siły. Publikacja pomaga w przełamaniu tabu milczenia pomiędzy dzieckiem a dorosłym. Szczególnie pomiędzy dzieckiem, które potrzebuje pomocy i dorosłym, który może jej udzielić. Ciekawa publikacja dla dzieci, rodziców oraz wychowawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
(Bezpieczne Dziecko : jak się bronić przed przemocą w szkole)
Publikacja pomaga w przełamaniu tabu milczenia pomiędzy dzieckiem a dorosłym. Szczególnie pomiędzy dzieckiem, które potrzebuje pomocy i dorosłym, który może jej udzielić. Ciekawa publikacja dla dzieci, rodziców oraz wychowawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [259]-268.
Książka przeznaczona jest dla podwójnego odbiorcy. Łączy wymagania stawiane monografii naukowej z ujęciem popularyzatorskim, przeznaczonym do szerszej rzeszy odbiorców. Adresowana jest zarówno do dydaktyków, jak i studentów oraz nauczycieli polonistów w dobie reformy, z myślą o maturze 2015 roku. Jednak jej szczególna wartość polega na pokazaniu nauczycielom i wychowawcom sposobu na eliminowanie agresji i patologii wśród młodzieży. W ramach nowych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Bibliogr. s. [233]-241. Indeks.
"Są książki o badaniach nad szkolną przemocą, są też książki, które zawierają porady i niewiele odniesień do badań. Ta książka łączy jedno z drugim: praktyczny poradnik dla rodziców, z którego pełnymi garściami można czerpać wszelkie dostępne dane naukowe. Bezcenne źródło wiedzy!" - Peter K. Smith, Goldsmiths College, Uniwersytet Londyński "Byłem poruszony tą książką jako ojciec, ponieważ dzięki niej lepiej zrozumiałem gniew i cierpienie rodziców, których dziecko jest uwikłane w problem przemocy szkolnej. Jako były nauczyciel dowiedziałem się z niej, że na szkolną przemoc można patrzeć z różnych punktów widzenia, w zależności od tego, gdzie znajduje się obserwator. Na mnie jako profesorze książka ta wywarła wrażenie swym poziomem teoretycznym i analityczną siłą. Jest doskonale napisana i odwołuje się zarówno do umysłu, jak i serca" - Erling Roland, Uniwersytet w Stavanger, Norwegia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. częśc. przy rozdz.
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności. Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka. Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich czasach nasiliły się akty przemocy fizycznej i psychicznej, jawnej i ukrytej, pomiędzy dziećmi i młodzieżą w szkole i poza nią. Dokuczanie, dręczenie innych, zastraszanie, nękanie, znęcanie się, krytykowanie, odrzucenie, presja, zmuszanie do robienia czegoś czego się nie chce robić, poniżanie, upokarzanie, wykluczanie z grupy, lekceważenie, stosowanie pogróżek, złośliwe żarty, popychanie, potrącanie, wyśmiewanie, zaczepianie, cyberprzemoc, przemoc homofobiczna i inne, to przykłady różnych form zachowań, z którymi nasze dzieci mogą się spotkać ze strony rówieśników, na terenie szkoły i poza nią. Uwolnij się od dręczyciela to wspaniała i bardzo potrzebna książka dla dzieci i dorosłych, poruszająca różne aspekty zachowań przemocowych. Można powiedzieć, że jest to kompendium wiedzy na temat rodzajów przemocy i jej skutków, sposobów radzenia sobie z przemocą i zapobiegania. Można w niej znaleźć wyczerpującą charakterystykę i opis wielu różnorodnych trudnych sytuacji, które dziecko może napotkać. Każda z tych sytuacji jest opisana w bardzo przystępny sposób tak, że dziecko może zupełnie samodzielnie ją rozpoznać i przeanalizować. Do każdej opisanej sytuacji dołączony jest proponowany sposób poradzenia sobie z nią. Przyjęcie przez dziecko proponowanych pomysłów i sugestii oraz wzbudzenie w nim chęci ich wykorzystania w praktyce, może mieć duży wpływ na to, by dziecko stało się osoba silniejszą i bardziej pewną siebie, tak by każdy kolejny dzień mogło przeżyć bez lęku, w sposób celowy, opanowany i ukierunkowany. Wskazany jest tu udział osób dorosłych rodziców, nauczycieli, psychologa, którzy pomogą dziecku zrozumieć i zastosować proponowane rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wszystkiego)
Bibliografia, netografia na stronach 165-[177].
W Psychologii prześladowań w szkole zgłębiamy, czym jest prześladowanie i jakie czynniki prowadzą do tego, że dzieci wchodzą w role prześladowców, ofiar, obrońców, świadków czy też nawet kombinacje tych ról. Książka zawiera omówienie strategii zapobiegawczych zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia prześladowania w szkole, a także przegląd działań, jakie placówka może podjąć, jeśli będą w niej miały miejsce incydenty związane z prześladowaniem. Prześladowanie ma daleko idące konsekwencje, a jego skutki są czasami tragiczne, więc niezbędne jest zrozumienie, dlaczego i w jaki sposób do niego dochodzi. Psychologia prześladowań w szkole umożliwia poszerzenie wiedzy na ten temat w celu podejmowania efektywnych interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Katedry Socjologii Norm, Dewiacji i Kontroli Społecznej IPSiR UW ; t. 7)
Bibliogr. Publikacja zawiera większość referatów [w wersjach zmienionych i uzupełnionych] dwu sesji Sekcji Socjologii Prawa Polskiego Towarzystwa Socjologicznego pt.:"Przemiany normatywności we współczesnej Polsce", które odbyły się 17 września 2004 r. podczas XII Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego w Poznaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47150 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej