Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
W51 (Bielskiego 3)
(2)
W106 (Twarda 64)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(10)
Autor
Borowiec Helena (1952- )
(1)
Brożek Bartosz (1977- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Falski Maciej
(1)
Heath Chip (1963- )
(1)
Heller Michał (1936- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kucharski Adam (psycholog)
(1)
Maciuszek Józef
(1)
Ostaszewski Jacek
(1)
Ricoeur Paul (1913-2005)
(1)
Starr Karla
(1)
Stelmach Jerzy (1954- )
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Szymków-Sudziarska Aleksandra
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Rozumienie
(9)
Myślenie
(3)
Nauki kognitywne
(2)
Poznanie
(2)
Poznanie - psychologia
(2)
Spostrzeganie
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Anegdoty - psychologia - badanie
(1)
Dane
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Film - historia - od 1945 r.
(1)
Film - teoria
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Humor - psychologia - badanie
(1)
Komizm - psychologia - badanie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Liczby
(1)
Manipulacja (psychol.) - język
(1)
Metafora - psychologia
(1)
Narracja
(1)
Nieświadomość - a poznanie
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pamięć
(1)
Perswazja - metody
(1)
Pojęcia
(1)
Program telewizyjny
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rozumienie - psychologia
(1)
Rozumienie - psychologia - badanie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Statystyka
(1)
Symbole
(1)
Telewizja
(1)
Trening umysłu
(1)
Świadomość - a poznanie
(1)
Temat: czas
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Gatunek
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
"Chcieć, pragnąć, myśleć, wiedzieć" : rozumienie pojęć przez dzieci / Monika Wiśniewska-Kin. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - 195, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Bibliogr. s. 185-192.
Książka jest wartościowym i nowatorskim przedsięwzięciem badawczym i wydawniczym, w którym ukazano konstruowanie znaczeń odnoszących się do życia psychicznego przez dzieci z klas początkowych szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
Bibliografia na stronach 227-277. Indeksy.
Książka przedstawiająca wiele niezwykłych, przeważnie niedawno zebranych faktów dowodzących, że poznawanie świata nie jest dziełem pojedynczego, izolowanego odeń umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [185]-190.
Niezwykle interesująca próba spojrzenia na pojęcie rozumienia (i pojęcia pokrewne: wyjaśnianie, uzasadnianie, interpretacja) z trzech różnych perspektyw: filozofii inspirowanej fizyką i matematyką; filozofii uprawianej w kontekście nauk kognitywnych; oraz filozofii zakorzenionej w tradycji fenomenologicznej i hermeneutycznej. Autorzy są przekonani, że „zrozumieć rozumienie“, albo przynajmniej przybliżyć się do tego celu, można tylko wtedy, gdy uwzględni się różne punkty widzenia. Ich dialog nie ogranicza się do trzech, fascynujących esejów, ale przybiera także postać prawdziwej dyskusji o granicach rozumienia, podczas której trzej wybitni myśliciele i naukowcy prowadzą wciągający „spór” którego zwieńczeniem jest…„zrozumienie” jego genezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Bibliografia na stronach 93-106.
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Tymczasem eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą ze sobą. Autorka niniejszej książki próbuje odpowiedzieć na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chip Heath przedstawia zasady pozwalające „przetłumaczyć” liczby na język, który jesteśmy w stanie zrozumieć i wykorzystać. Książka pełna jest praktycznych wskazówek dotyczących właściwego wyjaśniania wartości liczbowych. Zawiera także mnóstwo żywych przykładów „przed i po”, pokazujących, jak dla wielu abstrakcyjną liczbę można zaprezentować tak, by ludzie pojęli ją bez problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 73141 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Nigdy za późno : trening umysłu dla seniora / Magdalena Hinz. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 70 stron : ilustracje ; 30 cm.
W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Aletheia)
Paul Ricoeur (1913–2005), francuski filozof znany przede wszystkim z prac o języku i hermeneutyce, w tym tomie z lat sześćdziesiątych XX wieku poddaje interpretacji samego Freuda. Nie jest to książka o psychoanalizie, lecz rozprawa filozoficzna, która docieka, co to znaczy interpretować w psychoanalizie i na ile dyskurs Freuda jest spójny. Stawia antropologiczne pytanie, jakie nowe rozumienie człowieka wynika z jego badań i teorii. Wreszcie – rozważa rozumienie kultury przez Freuda w kontekście innych jej koncepcji. Dla autora analiza marzeń sennych jest badaniem pewnego języka stanowiącego model wszelkiego języka symbolicznego, a więc takiego, który z natury rzeczy wymaga interpretacji. Marzenie senne ma podwójne znaczenie: wyraża co innego, niż wypowiada. Esej o Freudzie okazuje się więc esejem hermeneutycznym, który w teorii Freuda poszukuje sensu interpretacji. Ricoeur zalicza Freuda (obok Marksa i Nietzschego) do tak zwanej przez siebie szkoły podejrzenia: interpretacja nie tyle odzyskuje sens, ile usuwa złudzenia. Dlatego psychoanaliza byłaby nie tyle nauką obserwacyjną, ile interpretacyjną, bardziej historią niż psychologią. Esej ten opiera się zarazem na podstawowej idei w myśleniu Ricoeura, na filozofii refleksji wyrażonej jego formułą „symbol daje do myślenia”: refleksja nie zatrzymuje się na Kartezjuszowym „ego cogito”, lecz poszukuje sensu samego „ego”: rozumienia siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73793 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej