Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(3)
Autor
Abramović Marina (1946- )
(3)
Bernaczyk Anna
(3)
Hermanowska Magdalena
(3)
Kaplan James (1951- )
(3)
Fazan Katarzyna (1965- )
(1)
Franckiewicz-Olczak Izabela
(1)
Zawojski Piotr (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura serbska
(2)
Temat
Sztuka interaktywna
(5)
Body art
(3)
Abramović, Marina (1946- )
(2)
Performance
(2)
Abramović, Marina(1946- )
(1)
Cyberkultura - socjologia
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Internet - a sztuka
(1)
Internet - socjologia
(1)
Multimedia - socjologia
(1)
Muzea wirtualne
(1)
Performance amerykański
(1)
Performance serbski
(1)
Pražské Quadriennale
(1)
Scenografia
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Społeczeństwo informacyjne - a sztuka
(1)
Wystawy interaktywne
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Monografia
(1)
Pamiętniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pokonać mur : wspomnienia / Marina Abramović z Jamesem Kaplanem ; przełożyły Anna Bernaczyk i Magdalena Hermanowska. - Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 430, [1] strona, [16] stron tablic : ilustracje ; 24 cm.
Autorką wspomnień jest wybitna artystka, ikona performance’u, której udało się dotrzeć z często kontrowersyjnymi dziełami do szerokiego grona odbiorców, także spoza kręgów koneserów sztuki współczesnej. Córka partyzantów, bohaterów drugiej wojny światowej, dorastała w Jugosławii rządzonej przez Titę. Opowieść Mariny, poruszająca, pełna przygód i po prostu zabawna, to historia jej wyjątkowej kariery artystycznej związanej z poddawaniem ciała ekstremalnym próbom strachu, bólu, wyczerpania czy zagrożenia w dążeniu do emocjonalnej i duchowej przemiany, to także historia zgoła operowego romansu i dwunastoletniej współpracy artystki z performerem Ulayem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pokonać mur : wspomnienia / Marina Abramović z Jamesem Kaplanem ; przełożyły Anna Bernaczyk i Magdalena Hermanowska. - Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2023. - 430, [1] strona, [16] stron tablic : ilustracje ; 24 cm.
Autorką wspomnień jest wybitna artystka, ikona performance’u, której udało się dotrzeć z często kontrowersyjnymi dziełami do szerokiego grona odbiorców, także spoza kręgów koneserów sztuki współczesnej. Córka partyzantów, bohaterów drugiej wojny światowej, dorastała w Jugosławii rządzonej przez Titę. Opowieść Mariny, poruszająca, pełna przygód i po prostu zabawna, to historia jej wyjątkowej kariery artystycznej związanej z poddawaniem ciała ekstremalnym próbom strachu, bólu, wyczerpania czy zagrożenia w dążeniu do emocjonalnej i duchowej przemiany, to także historia zgoła operowego romansu i dwunastoletniej współpracy artystki z performerem Ulayem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.07 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7.07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 298-303. Indeks.
"Książka traktuje o sztuce interaktywnej widzianej z perspektywy socjologicznej, przedstawia sposoby przejawiania się dzieł, bada warunki ich odbioru, choć w przypadku tej sztuki „odbiór staje się tożsamy z interakcją”. Znajdziemy tu wiele autorskich refleksji w odpowiedzi na stawiane wobec tej sztuki ważne pytania: Czy wykształciły się już nowe wzorce zachowań odbiorców-interaktorów? Jakie uwarunkowania ma dokonująca się na oczach innych osobista i jednostkowa interakcja podmiotu z dziełem? W jakim stopniu interaktor jest wolny w swoich wyborach, a w jakim ograniczony przez rodzaj artefaktu, interfejsu lub przez społeczny kontekst interakcji?Rozważania nie ograniczają się do tez, analiz i wniosków, po raz pierwszy chyba spotykamy badania empiryczne prowadzone w różnych miejscach przejawiania się tej sztuki, na różnych artefaktach interaktywnych i wśród twórców. Książka będzie bardzo pomocna w zrozumieniu mechanizmów i zjawisk sztuki interaktywnej, ale też hybrydycznej kultury, w której udział wymaga coraz większej aktywności" - według recenzji Antoniego Porczaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pokonać mur : wspomnienia / Marina Abramović z Jamesem Kaplanem ; przełożyły Anna Bernaczyk i Magdalena Hermanowska. - Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - 430, [1] strona, [16] stron tablic : ilustracje ; 24 cm.
Autorką wspomnień jest wybitna artystka, ikona performance’u, której udało się dotrzeć z często kontrowersyjnymi dziełami do szerokiego grona odbiorców, także spoza kręgów koneserów sztuki współczesnej. Córka partyzantów, bohaterów drugiej wojny światowej, dorastała w Jugosławii rządzonej przez Titę. Opowieść Mariny, poruszająca, pełna przygód i po prostu zabawna, to historia jej wyjątkowej kariery artystycznej związanej z poddawaniem ciała ekstremalnym próbom strachu, bólu, wyczerpania czy zagrożenia w dążeniu do emocjonalnej i duchowej przemiany, to także historia zgoła operowego romansu i dwunastoletniej współpracy artystki z performerem Ulayem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7.07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach [201]-203.
Katarzyna Fazan, przez systematyczne analizowanie PQ, zrobiła wiele dla rozwoju badań nad scenografią. Jej eseje w „Didaskaliach” zawsze obejmowały trzy aspekty: po pierwsze – omawiały polską ekspozycję; po drugie – analizowały całość PQ (co, ze względu na obszerność tego „zdarzenia”, nie jest rzeczą prostą); po trzecie, najważniejsze chyba – pokazywały kontekst światowy, w jakim działają polscy twórcy. Fazan nie analizuje scenografii, która jest zabudową sceny, ale w swoich rozważaniach kieruje się twierdzeniem Borisa Kudlički, że scenografia jest dzisiaj samowystarczalną instalacją wyposażoną w ekspresyjną narrację i dramaturgię – i dlatego ekspozycje (…) wymagają od zwiedzających (a często raczej – uczestników) coraz większych kompetencji, coraz większej otwartości na eksperyment. Autorka pokazuje przemianę drogi zwiedzającego od obserwacji do partycypacji (…). I to zjawisko z biegiem lat (książka obejmuje sześć edycji PQ – kalendarzowo to jest 20 lat) narasta wręcz lawinowo, stawiając pojęcie scenografii w sytuacji granicznej. Stajemy tu pomiędzy koncepcjami wystaw scenograficznych jako katalogu „śladów po przedstawieniach” (takie były pierwsze polskie ekspozycje) a dzisiejszym doświadczeniem odczytywania przedstawienia przez tropienie zakładanych relacji z odbiorcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej