Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(8)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(11)
W51 (Bielskiego 3)
(2)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(29)
Autor
Kołakowski Artur
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Barlow David H
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hofmann Stefan G
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Zacharzewski Michał (1977- )
(2)
Abad Mona
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Babicz Katarzyna
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bhandari Sadgun
(1)
Bibułowicz Daniel
(1)
Bilek Emily L
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Bredesen Dale E
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Czepczor Kamila
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Forycka Maria
(1)
Fox Daniel J
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Goodman Eric
(1)
Graaf Peter
(1)
Hassed Craig
(1)
Hershfield Jon
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kandel Eric R. (1929- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kreger Randi (1960- )
(1)
Loose Christof
(1)
Mason Paul T. (psychologia)
(1)
McKenzie Stephen
(1)
Nowak Anna (tłumacz jęz. ang.)
(1)
Oleszczuk Małgorzata
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Phelan Michael
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Rawińska Marta
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Rybakowski Filip
(1)
Rybakowski Janusz (1946- )
(1)
Santos Rita
(1)
Srebnicki Tomasz
(1)
Stec Magdalena
(1)
Stern Julian
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Urban-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Wells Adrian (1962- )
(1)
Westra Henny A
(1)
Wieczorowska-Tobis Katarzyna
(1)
Witkowska Joanna (psychologia)
(1)
Wojnakowska Paulina. (tłumacz)
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wright Pádraig
(1)
Zarbock Gerhard W. (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(8)
Psycholodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Psychiatrzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(22)
Psychoterapia
(7)
Lęk
(6)
Techniki samopomocy
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia lękowe
(5)
Zaburzenia poznawcze
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Mindfulness
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko trudne
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Zaburzenia osobowości
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(3)
Dzieci
(2)
Martwienie się
(2)
Młodzież
(2)
Osobowość
(2)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(2)
Regulacja emocji
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Trening umysłu
(2)
Agresywność - zwalczanie - metody
(1)
Anorektyczki i anorektycy - psychoterapia - metody
(1)
Bulimiczki i bulimicy - psychoterapia - metody
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Depresja psychiczna - psychoterapia
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko - psychoterapia
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - leczenie - metody
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane - psychoterapia
(1)
Dziecko z ADHD - psychoterapia - metody
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Lęk - psychoterapia
(1)
Lęk - zwalczanie - metody
(1)
Mózg
(1)
Młodzież - psychoterapia
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Odżywianie
(1)
Odżywianie - psychologia
(1)
Odżywianie - zaburzenia - leczenie - metody
(1)
Otyłość
(1)
Padaczka - podręcznik
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria - etyka - podręcznik
(1)
Psychiatria - podręcznik
(1)
Psychiatria sądowa - podręcznik
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia - metody
(1)
Psychoterapia - podręcznik
(1)
Psychozy
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój duchowy
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samobójstwo - psychologia - podręcznik
(1)
Samowspółczucie
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Starzenie się
(1)
Stres pourazowy - psychoterapia
(1)
Terapia interpersonalna
(1)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna - podręcznik
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Umysł
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne - podręcznik
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia związane z używaniem środków uzależniających i odurzających
(1)
Zaburzenia świadomości
(1)
Zaburzenie lękowe z napadami lęku
(1)
Zachowanie uzależniające
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół ADHD - leczenie - metody
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Podręcznik
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podr. akademicki.
Bibliogr. s. 406-430. Indeks.
Książka pod redakcją Aarona T. Becka, Denise D. Davies i Arthura Freemana jest najważniejszym źródłem wiedzy o charakterze i terapii zaburzeń osobowości w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Redaktorzy opisują najważniejsze cele terapii oraz zagadnienia związane z utrzymaniem postępów w leczeniu, zakończeniem terapii i samoopieką klinicysty. Terapia poznawcza zaburzeń osobowości to lektura obowiązkowa dla psychologów klinicznych, psychiatrów i pracowników opieki społecznej stykających się z przypadkami zaburzeń osobowości oraz personelu pielęgniarskiego oddziałów psychiatrycznych. Książka należy do kanonu podręczników dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeń osobowości, używanych na uniwersytetach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Wygraj z alzheimerem to mistrzowsko napisany, rzetelny, a przede wszystkim niosący nadzieję przewodnik dla pacjentów, przedstawiający skuteczne rozwiązania w profilaktyce i leczeniu choroby Alzheimera, także u osób obciążonych genetycznie. Dale E. Bredesen przedstawia eksperymentalny program ReCODE i udowadnia, że chorobie Alzheimera i postępującemu otępieniu da się nie tylko zapobiec, ale również, w wielu przypadkach, cofnąć proces degeneracyjny. Szczegółowo wyjaśnia wszystkie mechanizmy choroby i proponuje nowy plan leczenia. Pokazuje, że wbrew obiegowej opinii, choroba Alzheimera nie jest jednym schorzeniem, a zespołem kilku. Za każdym z nich stoi inny mechanizm, który objawia się w różny sposób i w różnym wieku, prowadząc do zanikania pewnych obszarów mózgu. Kluczem do poprawy stanu zdrowia jest według Bredesena przywrócenie równowagi w organizmie poprzez zmianę stylu życia. Z lektury książki dowiesz się, jak poprawić zdrowie mózgu oraz sprawność umysłową, będziesz także wiedział, jakie produkty spożywcze i nawyki żywieniowe mogą przyczyniać się do rozwoju objawów alzheimera. Zobaczysz na rycinach jak wygląda mózg osoby dotkniętej chorobą. Poznasz także tajemniczy gen ApoE4 oraz 36 czynników, które wpływają na postęp choroby. Według wielu pacjentów eksperymentalny program Bredesena dosłownie odwrócił u nich bieg choroby i pozwolił im na normalne życie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Podręcznik przeznaczony dla psychoterapeutów.
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Książka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji „czystej” terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
Ruch jest czynnikiem, który poprawia funkcje poznawcze i sprawność funkcjonalną człowieka. Opóźnia też u osób starszych wystąpienie procesu otępiennego oraz niewielkich deficytów funkcji poznawczych. W książce przedstawiono: różne sposoby połączenia ćwiczeń fizycznych z ćwiczeniami funkcji poznawczych ; najczęstsze problemy dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych i sprawności funkcjonalnej ; praktyczne wskazówki, które można wykorzystać podczas terapii. Przejrzysty układ książki, uwzględniający stopień trudności danego ćwiczenia, oraz bogaty materiał ilustracyjny pozwalają na szybkie zapoznanie się z danym problemem oraz dostosowanie postępowania do każdego pacjenta indywidualnie. Książka adresowana jest do fizjoterapeutów, studentów kierunku fizjoterapia, terapeutów zajęciowych i opiekunów osób starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(podyplomie.pl)
Bibliografia przy rozdziałach.
W książce przedstawiono głównie opisy chorób, które manifestowały się przede wszystkim objawami psychopatologicznymi, i pozornie to psychiatra był właściwym specjalistą mającym prowadzić ich leczenie. W praktyce jednak okazywało się, że podłoże somatogenne jest co najmniej tak samo istotne jak psychiatryczne, a czasem stanowiło wręcz jedyną etiologię zaburzeń psychicznych, które ustępowały całkowicie po ustabilizowaniu stanu somatycznego. Oddzielną sekcję poświęcono problematyce zaburzeń psychicznych u pacjentek w okresie ciąży i poporodowym, kiedy to poważne zaburzenia psychiczne wymagają intensywnej współpracy psychiatry i położnika. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia seksualne a psychoterapia poznawczo-behawioralna / redakcja naukowa Marta Rawińska. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2019. - IX, [3], 474, [1] strona : ilustracje ; 24cm.
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Publikacja omawia terapię poznawczo-behawioralną w leczeniu zaburzeń seksualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książki udzielają cennych wskazówek dotyczących życia z osobą cierpiącą na zaburzenie osobowości typu borderline. Pokazują, w jaki sposób podejmować decyzje dotyczące swojego życia, kierować się własnymi potrzebami i pragnieniami, a także jak stworzyć zdrową, pełną miłości i szacunku relację z osobą doświadczającą skrajnych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73532/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-227.
Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73532/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Dla terapeutów i osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.
Bibliografia na stronach 235-237.
Poradnik łącząc praktykę uważności z terapią poznawczo-behawioralną (CBT), oferuje praktyczne i przystępne narzędzia pozwalające kontrolować niechciane myśli i kompulsywne zachowania wynikające z OCD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzony umysł : co nietypowe mózgi mówią o nas samych / Eric R. Kandel ; tłumaczenie Dariusz Rossowski. - Wydanie III. - Kraków : Copernicus Center Press, 2021. - 336 stron, [8] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 22 cm.
Indeks.
Autor szczegółowo opisuje zakłócenia procesów mózgowych, skutkujące trapiącymi ludzkość zaburzeniami, takimi jak: autyzm, depresja, choroba afektywna dwubiegunowa, schizofrenia, choroby Alzheimera i Parkinsona czy zespół stresu pourazowego. Przybliża każde z nich, podaje historię ich diagnozowania i metod leczenia oraz omawia najnowsze badania z zakresu genetyki, neurochirurgii i farmakologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Terapia schematów stworzona przez doktora Jeffreya E. Younga to nowatorskie podejście terapeutyczne wywodzące się z tradycyjnego nurtu poznawczo-behawioralnego. Łączy aspekty terapii poznawczo-behawioralnej z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Celem terapii schematów jest pomoc pacjentom w rozpoznaniu ich podstawowych potrzeb emocjonalnych i wskazanie, jak mogą je zaspokoić. Terapia ta znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku pacjentów z długotrwałymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, także z zaburzeniami osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk : jak pokonać potwora / Eric Goodman ; przełożył Michał Zacharzewski. - Warszawa : Wydawnictwo RM, © 2024. - 277, [11] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Żyj Lepiej)
Bibliografia, netografia na stronach 271-[278].
Lęk jest emocją, którą większość ludzi niesłusznie ocenia jako negatywną. Traktujemy go jak wroga w naszym umyśle, podczas gdy w gruncie rzeczy lęk jest naszym wewnętrznym bohaterem. Zawsze stara się chronić nas przed zagrożeniami, tylko czasami mylnie ocenia niebezpieczeństwa, które czyhają na nas we współczesnym świecie. Ta książka przeznaczona jest dla osób zmagających się ze stanami lękowymi i oferuje łagodniejsze, bardziej współczujące podejście do problemu. Łącząc metody z terapii skoncentrowanej na współczuciu, terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), ten przystępny poradnik prowadzi cię krok po kroku przez strategie radzenia sobie z wyciem potwora w twoim umyśle i fizycznymi skutkami lęku. Koncentruje się także na praktycznych sposobach nauczenia potwora, że to, czego się boisz, nie zawsze jest zagrożeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 205-222. Indeks.
"W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat psychopatologii, etiopatogenezy, diagnozy, rozumienia i terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. (…) Zainteresuje (ona) niewątpliwie większość psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz osoby biorące udział w takich szkoleniach. Mogą chcieć się z nią zapoznać psychoterapeuci innych orientacji, psychologowie kliniczni oraz psychiatrzy leczący chorych na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. (…) Z jednej strony napisana jest językiem przeglądów piśmiennictwa publikowanych w czasopismach naukowych, a z drugiej zawiera wiele bardzo łatwych w odbiorze przykładów rozmów terapeutycznych z pacjentami. (…) W obecnej postaci jest bardzo cenną pomocą dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, bądź szkolących się w tym kierunku." - z recenzji Prof. Andrzeja Kokoszki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50619 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 165-178.
"W niniejszej monografii omówiono cztery testy – WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet – dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji. Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe" - z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72310 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej