Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(161)
Forma i typ
Książki
(160)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(172)
wypożyczone
(16)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(15)
W51 (Bielskiego 3)
(10)
W73 (Żytnia 64)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(5)
W91 (Chłodna 11)
(2)
W106 (Twarda 64)
(1)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(148)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(3)
III Czytelnia Naukowa Cymelia (Solidarności 90)
(1)
Autor
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Żuchowski Marcin
(4)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Szuman Stefan (1889-1972)
(3)
Bauer Joachim (1951- )
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Galloway Charles
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hauser Uli (1962- )
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karwowska Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna
(2)
Oakley Barbara A. (1955- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Toeplitz Zuzanna
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Assimopoulos Haris
(1)
Banasiak Jan
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bastgenówna Zofia (1900-1974)
(1)
Bednarek Dorota Balbina
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowski Łukasz (1991- )
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Boznański Andrzej
(1)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzezińska Joanna
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Błajet Piotr
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Corso Michael J
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabański Bogdan (1927-2003)
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerska Aneta
(1)
Daszkowski Julian
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Divine Mark
(1)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dutkiewicz Joanna (tłumaczka)
(1)
Dymon Mirosław
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fojkis Aldona
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Frydzińska-Świątczak Lidia
(1)
Gilmour Jane
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzegorzewska Sylwia
(1)
Grzyb Tomasz
(1)
Gutmann Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hohnen Bettina
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(78)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(161)
Język
polski
(161)
angielski
(1)
hiszpański
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(6)
Szkoły wyższe
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie
(32)
Uczenie się
(16)
Psychologia nauczania
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Wychowanie
(10)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(9)
Dziecko - psychologia
(8)
Metody nauczania
(8)
Nauczyciele
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Twórczość - psychologia
(7)
Dziecko
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Uczenie się - psychologia
(6)
Nauczanie - psychologia
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Twórczość
(5)
Arteterapia
(4)
Dzieci
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Matematyka
(4)
Mentoring
(4)
Mowa - psychologia rozwojowa
(4)
Myślenie twórcze - nauczanie
(4)
Nauczanie - metody
(4)
Osobowość
(4)
Poznanie
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zdolności
(4)
Zdolności - psychologia
(4)
Dziecko niepełnosprawne - nauczanie
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Kształcenie
(3)
Muzyka - nauczanie
(3)
Myślenie
(3)
Myślenie twórcze - nauczanie - metody
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie - efektywność
(3)
Nauczanie - metody - podręcznik
(3)
Neurobiologia
(3)
Poznanie - psychologia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zespół ADHD
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Czytanie - nauczanie
(2)
Dziecko - język
(2)
Dziecko - psychologia - zagadnienia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore - psychologia
(2)
Dziecko głuche - nauczanie
(2)
Dziecko niepełnosprawne - psychologia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko zdolne - nauczanie
(2)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(2)
Geometria
(2)
Innowacje
(2)
Innowacje - stosowanie - nauczanie
(2)
Integracja społeczna
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Języki - nauczanie - psychologia
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka - psychologia
(2)
Myślenie twórcze - badanie - metody
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie początkowe - metody
(2)
Nauczanie początkowe - psychologia
(2)
Nauczyciele - psychologia - podręcznik akademicki
(2)
Niepełnosprawni - nauczanie - Polska
(2)
Niepełnosprawni - psychologia
(2)
Niepełnosprawni - socjologia
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika
(2)
Pisanie - nauczanie
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza - podręcznik akademicki
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Sztuka - nauczanie - metody
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży - psychologia
(2)
Uczenie się - metody
(2)
Uczniowie - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(2)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie) - szkolnictwo wyższe - socjologia
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja - historiografia amerykańska - 20 w. - materiały konferencyjne
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(1)
Łomża (woj. podlaskie) - szkolnictwo i oświata - psychologia - badanie - od 2001 r.
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Antologia
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Publicystyka
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(27)
Edukacja i pedagogika
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
161 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Włam się do mózgu / Radek Kotarski. - Wydanie II. - Warszawa : Altenberg, 2019. - 302 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 286-302.
Autor wziął pod lupę setki naukowych artykułów i książek, a następnie przeprowadził na sobie serię eksperymentów, aby sprawdzić przeróżne metody uczenia się. Wszystko po to, aby wytypować skuteczne techniki, za pomocą których można w nowoczesny i przyjemny sposób zdobywać wiedzę lub umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 70734 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronach 223-231.
Książka w nowatorski sposób przedstawia, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkolnej. Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51042 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W potocznym rozumieniu osoby zdolne szybko i efektywnie uczą się i mają znacznie więcej szans na osiąganie sukcesu w życiu. Jest to tylko po części prawda, sukces bowiem - jak wynika z obserwacji i badań osób wybitnie uzdolnionych - nie zawsze związany jest z posiadanymi zdolnościami, a częściej z odpowiednią strukturą osobowości i motywacji pozwalających na długotrwały wysiłek i pracę. Współcześnie przyjmuje się dwojakie rozumienie zdolności: wąskie, elitarne, związane z wybitnymi zdolnościami, obejmujące od około 3 do 5% populacji, oraz znacznie szersze, egalitarne, włączające około 25 do 30% wszystkich żyjących ludzi do grupy uzdolnionej. To ostatnie podejście pozwala na przyjęcie założenia, że co trzecia lub czwarta osoba jest uzdolniona. Uważa się, że jest tyle rodzajów zdolności, ile różnych aktywności człowieka; oznacza to, że mogą pojawić się uzdolnienia kierunkowe, odpowiadające nowo powstałym dziedzinom aktywności. A jednocześnie uzdolnienia, które nie mogą być realizowane z powodu braku odpowiedniego dla nich obszaru działania, zmieniają swoją wewnętrzną strukturę, dostosowując się do istniejących możliwości. Szerokie rozumienie zdolności pozwala przyjąć założenie, że każda osoba może posiadać jakiś rodzaj uzdolnień, potencjalnie możliwy do zidentyfikowania w przyszłości. Zależy to od istniejących pól i dziedzin aktywności oraz od poziomu posiadanych uzdolnień. Wybitne uzdolnienia ujawniają się zdecydowanie wcześniej niż zdolności rozwinięte na niższym poziomie. Ujawnianie się zdolności może być także związane z sytuacjami lub oświadczeniami, które pozwalają na ich skrystalizowanie. Im bogatsze doświadczenie we wczesnym okresie rozwoju, tym większa istnieje szansa na szybsze ujawnienie się uzdolnień. Stąd w koncepcjach kształcenia osób zdolnych wskazuje się na wagę wprowadzania różnorodnych, wzbogaconych programów, które pozwalają na krystalizowanie, ale także identyfikowanie zainteresowań i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliografia na stronach 263-278. Indeksy.
Książka omawia temat narracji jako rodzaju komunikacji międzyludzkiej oraz sposobu rozumienia świata. Typy narracji, reprezentujące odmienne typy myślenia i wiedzy jednostki, wpływ doświadczeń życiowych i właściwości psychofizycznych człowieka na kształtowanie się określonego typu są zagadnieniami poruszanymi w publikacji przeznaczonej dla psychologów i studentów psychologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82.0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziecko wobec obcości kulturowej / Elżbieta Chromiec. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - 287 s. : il. (w tym kolor.), wykr. ; 24 cm.
(Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. Indeks. Streszcz. ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 371-394.
Dzięki badaniom neurobiologów i psychologów poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mózg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, które chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omówiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, które mają największy wpływ na to, by było ono skuteczne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u uczniów, a także przedyskutowano, w jaki sposób nauczyciel może pomóc uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długotrwałej, aby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposób zrozumiały i atrakcyjny, dzięki czemu jest łatwo przyswajalny nawet dla osób nieobeznanych z działaniem mózgu!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Netografia na stronie 195.
Autorzy przekonują, że współczesne szkoły tłamszą naturalny talent drzemiący w każdym dziecku, wtłaczając je w schematy i ramy. Przestarzała koncepcja "różnicowania talentów" ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
(Pedagogika)
Bibliografia.
Podręcznik o charakterze poradnikowym dla fachowców i studentów psychologii. Autorzy podają szereg sensownych rad dotyczących nauki myślenia u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45880 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej