Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(27)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(7)
W51 (Bielskiego 3)
(5)
W73 (Żytnia 64)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(2)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(17)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Camarda Sylwia (1983- )
(3)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Żuchowski Marcin
(3)
Lipińska Ewa
(2)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(2)
Seretny Anna (1962- )
(2)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Green Rebecca
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Just Monika
(1)
Karpeta-Peć Beata
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kotarski Radosław
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Levine Melvin D
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(1)
Manakker de Van
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Paluch Michał
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Sarosy Joseph
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Siudowska-Mieszkowska Dorota
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Tajchman Mikołaj (1988- )
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(1)
West Silke Rose
(1)
Wiśniak Marzena
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Doradcy metodyczni
(1)
Edukatorzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(3517)
Przyjaźń
(2423)
Rodzina
(2343)
Tajemnica
(1950)
Miłość
(1667)
Metody nauczania
(-)
Relacje międzyludzkie
(1468)
Zabójstwo
(1427)
Nastolatki
(1353)
Magia
(1205)
Życie codzienne
(1075)
Dziewczęta
(1043)
Uczucia
(1031)
Zwierzęta
(1021)
Policjanci
(1005)
Rodzeństwo
(1004)
II wojna światowa (1939-1945)
(964)
Dzieci
(907)
Sekrety rodzinne
(850)
Żydzi
(812)
Relacja romantyczna
(766)
Małżeństwo
(761)
Uczniowie
(737)
Trudne sytuacje życiowe
(728)
Osoby zaginione
(720)
Język angielski
(705)
Śledztwo i dochodzenie
(702)
Przestępczość zorganizowana
(695)
Wybory życiowe
(666)
Władcy
(640)
Superbohaterowie
(624)
Ludzie a zwierzęta
(622)
Chłopcy
(606)
Podróże
(588)
Prywatni detektywi
(588)
Samorealizacja
(570)
Matki i córki
(544)
Zemsta
(539)
Uprowadzenie
(524)
Polityka
(523)
Poszukiwania zaginionych
(522)
Kultura
(510)
Dziennikarze
(509)
Przedsiębiorstwo
(505)
Boże Narodzenie
(494)
Psy
(468)
Arystokracja
(465)
Wojna
(465)
Wychowanie w rodzinie
(463)
Koty
(447)
Zakochanie
(447)
Zarządzanie
(439)
Walka dobra ze złem
(437)
Pisarze polscy
(435)
Dojrzewanie
(424)
Seryjni zabójcy
(418)
Polacy za granicą
(413)
Pisarze
(412)
Wakacje
(406)
Dziecko
(400)
Psychoterapia
(386)
Ojcowie i córki
(383)
Dziadkowie i wnuki
(378)
Gry planszowe
(374)
Mężczyzna
(373)
Polityka międzynarodowa
(372)
Literatura polska
(371)
PRL
(368)
Politycy
(362)
Sukces
(362)
Śmierć
(362)
Wojownicy
(360)
Czarownice i czarownicy
(359)
Krainy i światy fikcyjne
(359)
Społeczeństwo
(357)
Studenci
(347)
Samopoznanie
(344)
Język polski
(340)
Stworzenia fantastyczne
(336)
Wojna 1939-1945 r.
(336)
Potwory
(334)
Młodzież
(327)
Obyczaje i zwyczaje
(321)
Ludzie bogaci
(318)
Samotność
(317)
Lekarze
(315)
Osobowość
(315)
Władza
(309)
Wsie
(307)
Spisek
(306)
Trauma
(306)
Szczęście
(304)
Demony
(298)
Komunikacja społeczna
(297)
Filozofia
(295)
Postawy
(290)
Zabójstwo seryjne
(289)
Duchy
(286)
Wojsko
(279)
Miasta
(276)
Historia
(270)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Poradnik
(7)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych. Autor pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli i edukatorów.
Bibliografia na stronach 213-219.
Poradnik napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Najnowsza publikacja pod red. Ewy Bochno, Inetty Nowosad i Mirosława J. Szymańskiego stanowi bezpośrednią kontynuację tomu Codzienność szkoły. Nauczyciel, poddającej filozoficznej analizie pojęcie codzienności i osadzającej w niej nauczyciela, jako indywidualności „o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań”. Nie inaczej jest w tym przypadku, jednak tym razem w realiach codzienności i wśród jej atrybutów (czas, przestrzeń, powszedniość etc.) osadzono ucznia, analizie poddając trzy aspekty jego szkolnej codzienności: dyskurs polityczno-oświatowy (m.in. kwestia reform szkolnictwa i obniżenia wieku szkolnego),kwestie edukacyjne (edukacja ekologiczna, wychowanie fizyczne jako element zdrowego trybu życia) i wreszcie – codzienność uczniów o specjalnych potrzebach Edukacyjnych (uczeń niepełnosprawny, uczeń nieprzystosowany społecznie, uczeń ubogi).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów pedagogiki i psychologii.
Bibliografia na stronach 534-555 i przy rozdziałach. Indeksy.
Ten podręcznik z zakresu psychologii nauczania, prezentujący zastosowanie wiedzy psychologicznej w procesie dydaktycznym, adresowany jest do nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do tego zawodu. Problematyka, którą zajmuje się autorka, to między innymi: role nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, proces uczenia się i zdobywania motywacji w najważniejszych ujęciach teoretycznych, przebieg nauczania i wychowania w szkole, rozwój jednostki, różnice indywidualne a decyzje pedagogiczne, pomiar i ocenę osiągnięć szkolnych. Wielowątkowe treści, bogate dane z zakresu psychologii ogólnej, wychowawczej, społecznej i klinicznej zostały przedstawione w ciekawej oprawie dydaktycznej. Zastosowano wiele środków ułatwiających odbiór informacji i przełożenie ich na język praktyki. Wiedza naukowa przedstawiona jest w sposób przejrzysty i klarowny, co umożliwia stosowanie jej osiągnięć w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.159.9 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fazlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 224-235.
"Szkoła przyjazna kreatywności" to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 393-412.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-214.
Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii – jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Netografia na stronie 195.
Autorzy przekonują, że współczesne szkoły tłamszą naturalny talent drzemiący w każdym dziecku, wtłaczając je w schematy i ramy. Przestarzała koncepcja "różnicowania talentów" ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury / redakcja Anna Janus-Sitarz. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", copyright 2004. - 309, [3] strony, [32] strony tablic (głównie kolorowych) : ilustracje ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliografie przy pracach.
Książka poświęcona jest przygotowaniu ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, poczynając od sztuki słowa przez teatr, film, malarstwo, fotografię, muzykę aż po budzące kontrowersje instalacje we współczesnych galeriach i teksty kultury masowej. Cenna pozycja dla nauczycieli oraz studentów polonistyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych / Beata Anna Peć. - Wydanie I. - Kraków : Impuls , 2021. - 339 stron ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 315-334.
Celem monografii są analiza i interpretacja problemu otwartych form uczenia się i nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem autonomii ucznia. Jest to zagadnienie wyjątkowo ważne, gdyż stanowi jeden z głównych postulatów kolejnych reform edukacji w Polsce. W niniejszej książce poszukuje się odpowiedzi na pytania o to, jak otwarte formy pracy wpływają na uczniów, jeśli są stosowane systematycznie i celowo, a także w jaki sposób przyczyniają się do rozwoju autonomicznej postawy uczniów, charakteryzującej się samodzielnością planowania, organizowania i oceny własnej pracy oraz odpowiedzialnością za jej wyniki i proces uczenia się. Osiągnięciu tego celu służą analiza zagadnień teoretycznych i własne badania. Dotychczas nie prowadzono pogłębionych badań empirycznych dotyczących otwartych form uczenia się i nauczania w odniesieniu do lekcji języka obcego. Koncentrowano się na sprawozdaniach pedagogów stosu­jących te formy uczenia się i nauczania na lekcjach innych przedmiotów, przy czym w większości były to zajęcia z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka historii : nowe perspektywy / redakcja naukowa Danuta Konieczka - Śliwińska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN : Mikołaj Tajchman : Dorota Siudowska-Mieszkowska, 2023. - 315 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy, portrety ; 24 cm.
Dla studentów historii lub kierunków zbliżonych, doradców metodycznych, nauczycieli oraz edukatorów instytucji kultury.
Bibliografia, netografia na stronach 283-311.
Pomysł napisania tej wyjątkowej książki zrodził się w gronie członków Komisji Dydaktyki Historii działającej przy Komitecie Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk. Grono to tworzy od 2020 r. dziesięcioro historyków z różnych ośrodków naukowych w Polsce (Poznań, Toruń, Szczecin, Opole, Kraków, Wrocław, Katowice, Olsztyn), którzy zajmują się dydaktyką historii nie tylko badawczo, ale także prowadzą zajęcia z tego zakresu ze studentami, nauczycielami i edukatorami. Publikacja została pomyślana jako kompendium zawierające kompleksowe ujęcie najnowszych zagadnień współczesnej dydaktyki historii oraz perspektyw jej dalszego rozwoju. Znalazły się w niej nie tylko problemy istotne dla nowoczesnej edukacji historycznej, ale także łączące refleksję teoretyczną z praktyką. Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców: przede wszystkim do studentów historii lub kierunków zbliżonych przygotowujących się do wykonywania zawodu nauczyciela, doradców metodycznych, uczących w szkołach nauczycieli historii pragnących się doskonalić oraz do edukatorów (muzealnych, archiwalnych, bibliotecznych) różnych instytucji kultury, którzy zajmują się edukacją historyczną. Mamy nadzieję, że będzie ona pożytecznym wsparciem dla czytelników, przy okazji stanowiąc punkt wyjścia do dalszej dyskusji nad perspektywami rozwoju dydaktyki historii w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Włam się do mózgu / Radek Kotarski. - Wydanie II. - Warszawa : Altenberg, 2019. - 302 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 286-302.
Autor wziął pod lupę setki naukowych artykułów i książek, a następnie przeprowadził na sobie serię eksperymentów, aby sprawdzić przeróżne metody uczenia się. Wszystko po to, aby wytypować skuteczne techniki, za pomocą których można w nowoczesny i przyjemny sposób zdobywać wiedzę lub umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 70734 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Bibliografia na stronach 124-126. Indeksy.
Książka przedstawia najważniejsze próby zreformowania szkoły, zaczynając od szkoły tradycyjnej (herbartowskiej), przez progresywizm, nowe wychowanie, esencjalizm, perfekcjonizm, alternatywizm, pedagogiczny integryzm, a kończąc na wizjach szkoły jutra. Zwięźle i przystępnie omawia założenia filozoficzne będące punktem wyjścia reform w oświacie, główne tezy i metody wychowawcze prezentowanych nurtów oraz krytykę proponowanych wizji szkoły i placówek pedagogicznych. Publikacja podsumowuje i syntetyzuje główne trendy w światowej edukacji, ułożone chronologicznie i problemowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik przeznaczony dla psychologów, pedagogów, rodziców i nauczycieli. Autor radzi jak ujawniać i rozwijać u dzieci ukryte talenty, jak w najbardziej właściwy sposób dbać o ich rozwój umysłowy, jak pomagać dzieciom, które nie radzą sobie w szkole. Pokazuje, jak pokonywać przeszkody na drodze do udanego, pełnego sukcesów życia, przedstawia metody identyfikacji silnych i słabych cech osobowości dziecka i oparte na nich efektywne strategie nauczania. Ciekawa lektura dla zainteresowanych tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Prezentowane opracowanie jest rozszerzeniem i uzupełnieniem teoretycznych rozważań nad dramą, jako metodą dydaktyczno-wychowawczą, i eksperymentalnego wprowadzenia tej metody do praktyki edukacyjnej dokonanych w rozprawie doktorskiej autorki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 339-343.
Logodydaktyka to autorska koncepcja autorki, zajmująca się całościowo wspieraniem rozwoju człowieka. Przełożona na potrzeby edukacji przyjmuje formę spójnego programu wychowawczego, który stanowi najlepszą odpowiedź na niedoskonałości dzisiejszej szkoły. W myśl założeń logodydaktyki, zadaniem edukacji nie mogą być jedynie przekaz wiedzy merytorycznej i nauka krytycznego myślenia. Jej powinnością jest również przyczynianie się do wykształcenia w młodych ludziach siły charakteru i poczucia tożsamości, czyli wychowanie człowieka, który poradzi sobie w nieustannie się zmieniającym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori. Przybliżają one poglądy Autorki na relację dziecko-dorosły, jej koncepcję wychowania oraz systemu edukacji. Maria Montessori wyjaśnia szczegóły swojej metody oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce autorka bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną. Zastanawia się w jaki sposób arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 204-209.
Książka omawia zagadnienia najważniejsze dla dydaktyki pracy. Adresowana jest do wszystkich nauczających i uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej