Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(31)
Forma i typ
Książki
(29)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W73 (Żytnia 64)
(2)
W80 (Redutowa 48)
(1)
W91 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(25)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Gałązka Tomasz S
(3)
Taibbi Matt
(3)
Płudowski Tomasz
(2)
Abramson Jill (1954- )
(1)
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(1)
Adamski Łukasz (1982- )
(1)
Aksiuto Kamil
(1)
Allan Stuart (1962- )
(1)
Anderson Peter J. (1954- )
(1)
Antoszek Andrzej
(1)
Beers Robert
(1)
Dahlgren Peter (1946- )
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Frenkel Sheera
(1)
Gabiś Tomasz (1955- )
(1)
Golka Bartłomiej (1934- )
(1)
Grabarczuk Andrzej
(1)
Hallin Daniel C. (1953- )
(1)
Holiday Ryan
(1)
Hudak Marta
(1)
Jakubowski Paweł (prawo)
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Johnston David Cay (1948- )
(1)
Kancik-Kołtun Ewelina
(1)
Kang Cecilia
(1)
Kuś Rafał
(1)
Lorek Marta
(1)
Mancini Paolo (1948- )
(1)
McCombs Maxwell E
(1)
Mrozowski Maciej (1949- )
(1)
Niedzielski Lech (tłumacz)
(1)
Paszkowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Pisarek Walery (1931-2017)
(1)
Piwnicka Anna
(1)
Poletyło Marcin
(1)
Pomarański Marcin Jarosław
(1)
Postman Neil (1931-2003)
(1)
Radwan Beata
(1)
Salwa Piotr (1950- )
(1)
Sokołowska Adriana
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Sparks Colin (1947- )
(1)
Ulfkotte Udo (1960-2017)
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Vaynerchuk Gary (1975- )
(1)
Wallner Michał Grzegorz (1983- )
(1)
Ward Geoff (1954- )
(1)
Winiarski Łukasz
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
Święćkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(30)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(30)
angielski
(1)
Odbiorca
Doktoranci
(1)
Dziennikarze
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(11)
Dziennikarstwo
(3)
Kampania wyborcza prezydencka
(2)
Kultura polityczna
(2)
Opinia publiczna
(2)
Polityka
(2)
Wolność mediów
(2)
Środki masowego przekazu - Stany Zjednoczone
(2)
Środki masowego przekazu - socjologia
(2)
Środki masowego przekazu - socjologia - podręcznik akademicki
(2)
Atak terrorystyczny na Stany Zjednoczone 2001 r. - a środki masowego przekazu
(1)
Caniff, Milton Arthur (1907-1988) - "Steve Canyon"
(1)
Celebryci
(1)
Celebryci - krytyka
(1)
Demokracja - a dziennikarstwo
(1)
Demokracja - a środki masowego przekazu
(1)
Dezinformacja
(1)
Dziennikarstwo - 21 w.
(1)
Dziennikarstwo - Francja
(1)
Dziennikarstwo - Japonia
(1)
Dziennikarstwo - Niemcy
(1)
Dziennikarstwo - Stany Zjednoczone
(1)
Dziennikarstwo - Wielka Brytania
(1)
Dziennikarstwo - Włochy
(1)
Dziennikarstwo - historia - podręcznik akademicki
(1)
Dziennikarstwo - metody - podręcznik akademicki
(1)
Dziennikarze
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Feminizm - a środki masowego przekazu
(1)
Film amerykański
(1)
Film amerykański - tematyka - 20 w.
(1)
Gawker Media
(1)
Grupy nacisku
(1)
Hogan, Hulk (1953- )
(1)
Ideologia
(1)
Indianie - w filmie - Stany Zjednoczone
(1)
Indoktrynacja
(1)
Interakcje społeczne - zagadnienia - 20-21 w.
(1)
Internet - a dziennikarstwo - podręcznik akademicki
(1)
Internet - socjologia
(1)
Kampania wyborcza - Czechy - 2010 r.
(1)
Kampania wyborcza - Stany Zjednoczone - od 1945 r.
(1)
Kampania wyborcza - a środki masowego przekazu - Polska - 2011 r.
(1)
Kampania wyborcza parlamentarna - Polska - 2011 r.
(1)
Kampania wyborcza prezydencka - Stany Zjednoczone - 2008 r.
(1)
Kicz
(1)
Komiksy - Stany Zjednoczone - 1944-1989 r.
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja polityczna - Stany Zjednoczone
(1)
Komunikacja polityczna - Stany Zjednoczone - 20-21 w.
(1)
Komunikacja polityczna - Stany Zjednoczone - od 1945 r.
(1)
Komunikacja społeczna - 20-21 w.
(1)
Komunikacja społeczna - badanie - Europa - podręcznik akademicki
(1)
Komunikacja społeczna - badanie - Polska - od 1944 r. - podręcznik akademicki
(1)
Komunikacja społeczna - badanie - Stany Zjednoczone - podręcznik akademicki
(1)
Komunikacja społeczna - psychologia - Stany Zjednoczone - od 1989 r.
(1)
Komunikacja społeczna - teoria - podręcznik akademicki
(1)
Konflikt 1998- w Kosowie - socjologia
(1)
Korupcja
(1)
Kultura - socjologia - 20-21 w.
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura masowa - Stany Zjednoczone - 20 w.
(1)
Kultura masowa - krytyka
(1)
Kultura masowa - socjologia - 20 w.
(1)
Kultura wysoka a kultura niska
(1)
Lewica (politologia)
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing polityczny - Polska - 2011 r.
(1)
Marketing polityczny - Stany Zjednoczone
(1)
Marketing polityczny - Stany Zjednoczone - od 1945 r.
(1)
Marketing polityczny - Stany Zjednoczone - od 2000 r.
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Muzyka rozrywkowa - socjologia - 20 w.
(1)
Opinia publiczna - Stany Zjednoczone - od 1989 r.
(1)
Parlamentarzyści - Polska - 1989-2011 r.
(1)
Państwo - a środki masowego przekazu - podręcznik
(1)
Pieniądz
(1)
Politycy
(1)
Polityka - a środki masowego przekazu - podręcznik
(1)
Polityka - język - Polska - od 2001 r.
(1)
Poprawność polityczna
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postać literacka - socjologia - 20 w.
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prasa (wydawnictwa) - Stany Zjednoczone - 20-21 w.
(1)
Prasa (wydawnictwa) - Stany Zjednoczone - podręcznik akademicki
(1)
Prasa (wydawnictwa) - socjologia - Stany Zjednoczone - od 1989 r.
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo państwowe - Stany Zjednoczone
(1)
Prawodawstwo - Stany Zjednoczone
(1)
Prezydentura (urząd) - Stany Zjednoczone - od 1945 r.
(1)
Prezydentura (urząd) - prawo - Stany Zjednoczone
(1)
Propaganda
(1)
Propaganda - język - Polska - od 2001 r.
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
2001-0
(2)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Stany Zjednoczone
(2)
Bałkańskie, kraje - polityka - socjologia - od 1989 r.
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone - kultura - 20 w.
(1)
Stany Zjednoczone - kultura - krytyka
(1)
Stany Zjednoczone - polityka - kraje dawnej Jugosławii - od 1991 r.
(1)
Stany Zjednoczone - polityka międzynarodowa - 20-21 w.
(1)
Stany Zjednoczone - ustrój
(1)
Gatunek
Reportaż
(6)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Biografie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż amerykański
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61698 (1 egz.)
E-book
W koszyku
E-BOOK. Książka, będąca efektem ponad trzydziestoletniego śledztwa dziennikarskiego, jest obrazem wpływów i metod działania kontrowersyjnego przedsiębiorcy i celebryty. Autor próbuje znaleźć odpowiedzi na liczne niewygodne pytania, pokazując często mało znane fakty z życia i kariery obecnego prezydenta USA. Książka pozwala zajrzeć pod podszewkę amerykańskiego świata biznesu i mediów, zawiera też nieco barwnych anegdot.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo – bo jak inaczej traktować działania mediów, w których „różnorodność intelektualna” rozumiana jest jako „po jednym reprezentancie z każdej partii”, nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78535 (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Seria Amerykańska)
E-BOOK. Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji Nienawiść sp. z o.o.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wolności)
Indeks.
Autor książki, Łukasz Winiarski identyfikuje się jako chrześcijanin, konserwatysta i narodowiec. Popularność zdobył dzięki wpisom na facebookowym profilu ,,Raz prozą, raz rymem - walczymy z propagandowym reżimem", gdzie jego wpisy śledzi 150 tysięcy odbiorców. To jeden z wielu profilów, któremu amerykański monopolista radykalnie obcina zasięgi z powodu prezentowania opinii niepoprawnych politycznie i wychylających się poza lewicową narrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Facebook, swego czasu jeden z największych fenomenów branży technologicznej, od kilku lat jest nękany kontrowersjami i kryzysami. Wyciek danych użytkowników, fake newsy i polaryzująca mowa nienawiści. Dlaczego tak się stało? Decyzje kierownictwa doprowadzały do kryzysów, od których potem próbowano odwracać uwagę. Programiści dostawali polecenia tworzenia narzędzi, które w rezultacie wzmacniały konfliktową retorykę, teorie spiskowe i bańki informacyjne przepuszczające tylko jednostronne opinie. Facebook stał się najbardziej żarłoczną na świecie machiną do eksploracji danych, odnotowywał rekordowe zyski i wzmacniał swą dominującą pozycję za pomocą agresywnego lobbingu. Korzystając z unikatowej wiedzy, m.in. byłych pracowników Facebooka, autorki zabierają nas do świata skomplikowanych rozgrywek, sojuszy i rywalizacji w firmie. Ich dziennikarskie śledztwo doprowadziło do szokujących wniosków: błędne poczynania nie były anomalią, lecz nieuchronnością. Dla Marka Zuckerberga i Sheryl Sandberg w niezwykle burzliwych minionych pięciu latach nieograniczony rozwój pozostawał priorytetem. Obydwoje są ikonami naszych czasów: „cudowny chłopiec” Doliny Krzemowej, który stał się miliarderem, i błyskotliwa bizneswoman, inspiracja dla milionów kobiet. Jednak zamknięci w swoich hermetycznych kręgach, zaślepieni przez własne ambicje i arogancję, nie zrobili nic, kiedy ich technologia była przejmowana przez podżegaczy, przestępców i skorumpowane reżimy polityczne na całym świecie. W książce "Brzydka prawda" zostają pociągnięci do odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Udo Ulfkotte przez siedemnaście lat pracował dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, do momentu aż zdał sobie sprawę, że prestiżowe niemieckie media oplecione są tajemnymi sieciami władzy a ich liderzy działają jak długie ramiona biur prasowych amerykańskich służb oraz NATO. Największe redakcje stały się kuźniami propagandy politycznej, kulturowej, ekonomicznej a nawet… wojennej. Autor sam także był przyjęty do elitarnych amerykańskich organizacji, a nawet otrzymał certyfikat honorowego obywatelstwa USA w zamian za pozytywne raportowanie na ich korzyść. Z książki czytelnik dowie się dla jakich organizacji lobbystycznych pracują rzekomo bezstronni dziennikarze. Pada w niej dziesiątki nazwisk. Szczegółowo opisano w niej, co tak na prawdę dzieje się na zapleczu instytucji mających jednostronny wpływ propagandowy na niemieckie media. Autor ujawnił istnienie tajnych grup lobbystycznych i opisał sposoby, za pomocą których można w łatwy sposób uzyskać fundusze od Ambasady USA na projekty mające kształtować opinię publiczną w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 231-252. Indeks.
W mojej opinii książka ta porusza zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla współczesnych debat społecznych i politycznych […]. W postideologicznym świecie wzrastającej polaryzacji politycznej problem społecznego uznania grup marginalizowanych, a tym samym i poprawności politycznej, nabiera kluczowej roli i staje się jednym z głównych punktów autoidentyfikacji politycznej. Dotyczy to nie tylko zachodnich demokracji, ale w coraz większym stopniu także naszego kraju. […] Opisywane w tej pracy zjawiska i procesy – m.in. kultura unieważniania, przebudzania, mikroagresje itp. – bez wątpienia coraz częściej będą stanowić przedmiot polskiej debaty publicznej. Autorzy omawianej pracy umiejętnie ukazują wieloaspektowość zachodnich debat wokół tytułowego zagadnienia, trafnie identyfikując ich główne punkty oraz strategie argumentacyjne. W tym właśnie aspekcie upatrywałbym największej wartości prezentowanej tu pracy. Pozwala ona czytelnikowi rozeznać się w zagadnieniach, problemach i argumentacjach, które niebawem staną się udziałem naszej rzeczywistości politycznej. Unikając wielokrotnie przesadnej formalizacji języka czy akademickości prezentowanego ujęcia, Autorzy w przystępny sposób zapoznają czytelników z szerokim zakresem zagadnień teoretycznych, praktycznych, a także najgłośniejszych case’ów związanych z tematyką poprawności politycznej. W pracy są prezentowane zarówno argumenty zwolenników, jak i przeciwników poprawności politycznej. Moim zdaniem praca ta ma szansę na zyskanie sobie szerokiego grona czytelników. (z recenzji dr. hab. Janusza Grygieńcia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 315-341.
Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela - z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana - udowadnia, że tam, gdzie w grę wchodzi żądza zemsty w połączeniu z milionami dolarów, nic nie jest takie, jakie się pozornie wydaje. Autor pokazuje, że chęć rewanżu za coś tak teoretycznie błahego jak plotka może doprowadzić do zniszczenia imperium medialnego. Rozmawia z osobami biorącymi udział w spisku i odsłania kulisy niezwykle drobiazgowego podstępu, w który zamieszani są milionerzy, miliarderzy, gwiazdy sportu i kina. Stawia pytania z jednej strony o kwestię wolności prasy i wypowiedzi we współczesnym społeczeństwie, z drugiej - o etykę postępowania mediów i najbogatszych ludzi na świecie. Czy pieniądze pozwalają miliarderom na przekraczanie granic? Czy prywatność jest wartością, której naruszenie kosztuje setki milionów dolarów? Jaką rolę odgrywa w tym swoboda wypowiedzi? To tylko niektóre kwestie pojawiające się w książce brawurowo opisującej pełną kontrowersji intrygę zakończoną jednym z najsłynniejszych procesów sądowych w dziejach USA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej